Bogdan Lițescu este fondator al Plant an App, startup care dezvoltă o platformă low code prin care se pot dezvolta aplicații mai rapid de către programatori, fără să iei procesul de la zero. Anul acesta au adăugat și funcții de inteligență artificială, pentru a transforma produsul.
Urmărește interviul în varianta integrală în clipul video de mai sus. Mai jos vei găsi un rezumat al celor mai importante declarații ale lui Liviu Munteanu în timpul discuției.
Pentru a vedea discuțiile acestea în avanpremieră, abonează-te la canalul de YouTube start-up Business.
start-up.ro a participat la SXSW prin intermediul InnovX-BCR, însoțind o delegație formată din antreprenori, specialiști și investitori la eveniment.
InnovX este un accelerator pentru startup-uri tech, iar în ultimii cinci ani a funcționat sub numele de InnovX-BCR ca parte a unei colaborări dintre organizație și Banca Comercială Română.InnovX a fost cuprins de către Financial Times în topul hub-urilor pentru startup-uri în Europa în clasamentul realizat de pubilcație, alături de Sifted și Statista, pe locul 11.
De-a lungul celor cinci ani de colaborare între InnovX și BCR au fost 181 de companii accelerate din 2.249 de aplicanți. Programul a fost organizat în cohorte pentru Startups, Scaleups, dar și VC Bootcamp, pentru a pregăti noi serii de investitori.
Pentru că SXSW e un eveniment colorat și optimist, discuțiile noastre au fost concentrate în jurul unui dintre cele mai colorate ziduri din jurul Austin Convention Center, tocmai pentru a nu fi un interviu de business tradițional, ci unul mai relaxat, dar cu concluzii importante.
Plant an App a crescut mult în ultimii ani cu ajutorul platformei lor de prototipare. Practic, programatorii pot face un prototip mult mai rapid, ceea ce salvează timp. În 2021 ei au primit 720.000 de euro pe SeedBlink, produsul e folosit de US Navy, iar în 2023 au fost la Select USA alături de InnovX-BCR. De data aceasta, au fost în delegația Innovx de la South by Southwest în Austin, Texas.
Nu e întâmplător. Plant an App are clienți în Statele Unite și vor să se dezvolte și mai mult. Asta în condițiile în care 2023 a fost un an al regândirii.
"2023 a fost un an al regândirii în contextul AI-ului. Am vrut să ne diferențiem prin adopția de AI și repoziționare, mai ales că low code/no code e o piață destul de aglomerată. Suntem la un punct de cotitură în AI, acela care o să ne ajute să scalăm rapid”, spune Lițescu.
Lițescu spune că AI-ul a adus oportunitate și product market fit. E tot dezvoltare rapidă de prototipuri, dar folosind AI și un asistent conversațional.
“Ne poziționăm tot ca o platformă de prototipare rapidă și valoarea pe care o aducem e că în loc de 2-4 luni vedem la clienți un prototip construit în două zile. De multe ori, ideația e mai rapidă și companiile vin cu 200 de use case-uri deodată”, explică Lițescu.
Plant an App a continuat să crească. Au crescut în România, unde e o piață nouă. În Statele Unite au reușit să facă un parteneriat important cu un integrator de soluții numit Slalom, care are 10.000 de angajați. “Am intrat prin brațul lor de venture capital și ne ajută să creștem accelerat prin introduceri la clienții lor enterprise”, spune fondatorul Plant an App.
În plus, compania crește și în Europa de Vest, unde Radu Florescu este Head of Partnerships și e relocat în Luxemburg pentru a dezvolta rețeaua de parteneri și clienți.
“Avem nevoie de parteneri pentru că ceea ce oferim noi se bazează pe studii de caz. Iar partenerii știu să meargă bine la clienți, să înțeleagă problema lor și să customizeze platforma noastră și să o configureze pe cerințele clientului”, spune Bogdan Lițescu.
O nouă rundă de investiții
Plant an App pregătește în 2-3 săptămâni o nouă rundă de investiții late seed.
“Ne uităm în jur de 6-8 milioane de dolari, pentru a accelera în zona de vânzări, go to market, parteneriate, marketing, evenimente”, spune antreprenorul.
Plant an App au avut focus pe piața nord-americană din prima. De altfel, primii clienți din România au venit târziu. Am vorbit cu Bogdan despre câteva sfaturi pentru fondatorii de startup-uri cu privire la evoluția pe piața americană.
“Recomand să vină să stea un pic aici cu mintea deschisă. E foarte ușor să vii, să judeci și să zici că americanii sunt nu știu cum. Bați la 200 de uși și auzi de 199 de ori nu. Dar o dată ești primit în casă și începi să repeți chestia asta", spune Lițescu.