Urmărește interviul în varianta integrală în clipul video de mai sus. Mai jos vei găsi un rezumat al celor mai importante declarații ale lui Adorian Chiorean în timpul discuției.
Pentru a vedea discuțiile acestea în avanpremieră, abonează-te la canalul de YouTube start-up Business.
Adorian Chiorean poate fi numit antreprenor în serie. A terminat Inginerie și Calculatoare la Oradea, iar apoi a avut rolul de IT manager într-o multinațională. După 2008 a decis să o ia pe calea antreprenoriatului și a înființat o firmă de dezvoltare software și outsourcing pentru a colabora cu Statele Unite și Vestul Europei.
Astfel, TapTasty vrea să convingă restaurantele să aibă aplicații proprii. Prin acestea, pot avea un control mai mare, pot livra, pot oferi promoții personalizate clienților, dar și să-și administreze baza de date mai bine. E o nevoie clară și care nu exclude alte metode de livrare, de exemplu.
TapTasty vrea să ajute restaurantele să economisească bani, să-și optimizeze operațiunile și să fidelizeze clienții.
start-up.ro a participat la SXSW prin intermediul InnovX-BCR, însoțind o delegație formată din antreprenori, specialiști și investitori la eveniment.
InnovX este un accelerator pentru startup-uri tech, iar în ultimii cinci ani a funcționat sub numele de InnovX-BCR ca parte a unei colaborări dintre organizație și Banca Comercială Română.InnovX a fost cuprins de către Financial Times în topul hub-urilor pentru startup-uri în Europa în clasamentul realizat de pubilcație, alături de Sifted și Statista, pe locul 11.
De-a lungul celor cinci ani de colaborare între InnovX și BCR au fost 181 de companii accelerate din 2.249 de aplicanți. Programul a fost organizat în cohorte pentru Startups, Scaleups, dar și VC Bootcamp, pentru a pregăti noi serii de investitori.
Pentru că SXSW e un eveniment colorat și optimist, discuțiile noastre au fost concentrate în jurul unui dintre cele mai colorate ziduri din jurul Austin Convention Center, tocmai pentru a nu fi un interviu de business tradițional, ci unul mai relaxat, dar cu concluzii importante.
Unde e TapTasty în 2024?
TapTasty este astăzi într-un moment în care produsul este unul stabil și care este rafinat pe zi ce trece. Practic, un startup care a ajuns în faza de standardizare.
"Vrem ca în 2024 să trecem de la comunicarea în limba română la limba engleză, pentru a deveni o companie internațională. Vrem să mergem spre clienții vorbitori de limba engleză, fie că ei sunt în UK, Germania sau Statlee Unite", explică Chiorean.
În plus, 2024 ar putea veni la TapTasty cu o finanțare, tocmai pentru a accelera acest proces de a deveni o companie internațională.
În momentul de față aplicația funcționează doar în România și Dubai, dar extinderea în Emirate a venit tot cu ajutorul unui client din România care are un punct de lucru acolo.
Până la finalul anului scopul TapTasty este să ajungă la 200-250 de clienți per total, iar la jumătatea lui 2025 să aibă 400 de clienți. De asemenea, vizează extinderea în afara României.
Un canal de vânzare propriu pentru restaurante
Industria HoReCa e una foarte complicată și restaurantele trebuie să jongleze între prezența fizică, prezența în aplicații de livrare, dar și cu site-ul porpriu.
“Noi le oferim un canal de vânzare propriu pe care-l pot gestiona singuri, o aplicație de mobil nativă, un website, funcționalități de comandă în locație și care pot gestiona și integrarea cu livratorii”, explică Adorian.
Un alt avantaj pentru restaurante e că pot avea acces la o bază de clienți personalizată. Restaurantele știu cine sunt oamenii care comandă și pot să vină cu oferte personalizate pentru aceștia. “Oferim și automatizare, din momentul când se plasează comanda până când este livrată”, spune fondatorul TapTasty.
E greu să te diferențiezi pe o asemenea piață
Adorian e conștient că e greu să se diferențieze. E tipul de piață unde cine muncește mai mult are câștig.
“Diferența e din standardul care să fie calitativ, prin funcționalități, dar ideea e ca un serviciu în acest domeniu să funcționeze și să oferi suport”, consideră Adorian.
La SXSW Adorian a căutat posibili parteneri pentru diferite piețe, companii care să fie complementare cu a sa. S-a pregătit din timp, cu 2 luni înainte, pentru a descoperi oamenii pe care să-i contacteze și cu care să seteze întâlniri. “E important să vii cu așteptări clare, dacă nu ai o agendă clară irosești foarte mult timp. Vrem să ne conectăm cu oameni din industrie și care au servicii complementare cu ceea ce facem noi”, explică acesta.
Pentru că ținta actuală e clară - parteneriate și finanțare.