Astfel, Revolut a ajuns la 100.000 de utilizatori în țara noastră, volumul tranzacțiilor efectuate de aceștia depășind 400 de milioane de euro în luna noiembrie. România ocupă astfel locul 4 în topul piețelor Revolut cu cea mai rapidă creștere, după Marea Britanie, Franța și Polonia. În luna mai, momentul în care fintech-ul britanic a deschis oficial biroul din țara noastră, la nivel local existau circa 25.000 de utilizatori.

Revolut devine astfel contul curent de zi cu zi pentru un număr din ce în ce mai mare de români, care aleg să renunțe la băncile tradiționale în favoarea Revolut datorită simplității produsului, a siguranței oferite, precum și a funcționalităților precum bugetarea, transferurile instantanee gratuite și posibilitatea de a economisi cu pușculițele digitale Vaults.

Înregistrând un volum total al tranzacțiilor de peste 400 de milioane de euro, românii folosesc Revolut în principal pentru plăți cu cardul, online și la comercianți, dar și pentru transferuri de bani. Principalii comercianți unde utilizatorii români plătesc folosind cardurile Revolut sunt Carrefour, Auchan, McDonalds, Ali Express, Inmedio, Uber, și Taxify.

Revolut în România

Românii folosesc Vaults, ”pușculița digitală” oferită de Revolut ca opțiune de economisire, pentru a strânge bani pentru vacanțe, evenimente importante din viața lor sau investiții în criptomonede și imobiliare. Aceștia au deschis peste 21.000 de pușculițe digitale Vaults până în prezent și au economisit astfel mai bine de 4,5 milioane de lei, folosind o combinație de mărunțiș rămas după tranzacțiile efectuate și plăți recurente. Romania ocupă de asemenea locul 3 în ceea ce privește adopția abonamentelor Premium și Metal, după Marea Britanie și Franța.

”Am deschis un birou local Revolut în luna mai cu un obiectiv ambițios: să ajungem la 100.000 de utilizatori până la finalul acestui an. Faptul că am reușit să ajungem aici atât de repede este o confirmare a faptului că ne-am respectat promisiunea de a ajuta românii să își controleze mai bine banii și le-am oferit o alternativă semnificativ mai bună față de bănci. Am făcut primii pași, însă acesta este doar începutul: nu ne vom opri până când Revolut nu va deveni partenerul financiar de încredere pentru majoritatea românilor”, a declarat Irina Scarlat, Country Manager Revolut în România.

Pentru a sărbători această realizare, Revolut oferă tuturor utilizatorilor noi și existenți posibilitatea de a comanda primul lor card fizic gratuit, direct din aplicație. Oferta este disponibilă doar pentru clienții care nu au comandat un card fizic până acum până duminică, 2 decembrie, în limita stocului disponibil.

Revolut are planuri mari pentru anul următor și își propune să lanseze mai multe funcționalități ale produsului pentru clienții români. Printre acestea se numără posibilitatea de a plăti cu telefonul, lansarea IBAN-urilor românești, platforma de investiții fără comisioane, oferte speciale sau acces preferențial la lounge-urile din aeroporturi.

În luna octombrie, Revolut anunța lansarea unei versiuni a aplicației în limba română.

Recent, oficialii Revolut anunțau faptul că veniturile au crescut de 5 ori în anul 2017, de la 2,4 milioane de lire sterline la 12,8 milioane lire sterline, volumul lunar al tranzacțiilor a crescut de la 200 de milioane de dolari la 1,5 miliarde de dolari, iar numărul utilizatorilor s-a triplat, de la 450.000 la 1,3 milioane.

Planul Revolut este ca în 2018 să crească veniturile de 5 ori și în contextul lansării a noului card Metal, un model de abonament la prețul de 54,99 lei lunar.

Revolut, gata de lansare în Singapore și Japonia

Revolut continuă cu planurile sale de extindere globală și a primit astăzi licențele necesare pentru a funcționa în Singapore (Remittance License oferită de Autoritatea Monetară din Singapore, precum și aprobarea pentru Stored Value Facility). Având în vedere cunoștințele acumulate și experiența din Europa, fintech-ul londonez lucrează activ cu autoritățile singaporeze la definirea proiectului de lege pentru serviciile de plăți.

Revolut a primit autorizația de funcționare și în Janonia, de la JFSA din cadrul Fund Transfer License, și are acum dreptul să funcționeze în întreaga țara. Revolut devine astfel una dintre puținele companii internaționale care au obținut cu succes acest tip de licență în Japonia.

Oficialii fintech-ului cu sediul în Marea Britanie au confirmat că se află în ultimele etape de testare și că va lansa în APAC în primul trimestru al anului 2019, unde peste 50.000 de persoane se află deja pe lista de așteptare. Între timp, compania așteaptă vești în următoarele săptămâni cu privire la extinderea în Statele Unite și Canada.

Sediul central al Revolut în APAC va fi în Singapore, unde a fost deja recrutată o echipă specializată în compliance, business development și relații publice. Între timp, în Japonia, Revolut a încheiat parteneriate cu Rakuten, Sompo Japan Insurance (SJNK) și Toppan, iar o echipă locală a fost recent formată, având competențe operaționale și în domeniul conformității.

“Am lucrat îndeaproape cu autoritățile singaporeze pentru a modela viitorul reglementării în țară. Ne bucurăm să vedem încrederea pe care o au în viziunea și modelul nostru de business și vrem să vedem succesul nostru european replicat în Singapore și în Asia Pacific. Între timp, parteneriatele noastre cu Rakuten, SJNK și Toppan arată susținerea de care ne bucurăm în Japonia și suntem convinși că vom schimba modul în care băncile tradiționale funcționează în APAC prin folosirea tehnologiei și a inovației. Avem încredere că Revolut va continua să inoveze în timp ce ne extindem în întreaga lume și vom dezvolta o gamă de noi servicii pentru consumatorii din ce în ce mai conectați din APAC. Este o piață uriașă și vedem deja o cerere foarte mare pentru produsul nostru”, a declarat Nikolay Storonsky, CEO și Fondator, Revolut.

Compania cu sediul în Londra are peste 3.200.000 de utilizatori în Europa și a procesat până în prezent peste 245 de milioane de tranzacții în valoare totală de mai bine de 32 miliarde de dolari. Revolut a obținut finanțări în valoare totală de 336 milioane de dolari de la investitori cunoscuți precum Index Ventures, Balderton Capital, Ribbit Capital sau DST Global.

Nikolay Storonsky, Revolut: ”nu cred că vom vedea o criză financiară în următorii 5-10 ani”

Începuturile Revolut

Citește pe larg un material cu Andrius Biceika, Adrius Biceika, Head of Country Managers în cadrul Revolut, despre operațiunile din România și planurile de dezvoltare ale Revolut.

Revolut a fost lansat de Nikolay Storonsky și Vlad Yatsenko. Storonsky, fost bancher de investiții în cadrul Credit Suisse, a renunțat la jobul său de pe Wall Street pentru a deveni antreprenor. Alături de Yatsenko, un fost programator în cadrul Deutsche Bank, Nikolay a creat Revolut.

Startup-ul fintech oferea initial carduri prepaid de debit (MasterCard) care aveau o cotație mai bună la plățile în altă valută decât ofereau băncile. Revolut oferă servicii precum debit direct, depozite de economii inteligente “Vaults”, asigurare de călătorie bazată pe geolocalizare și expunere exclusivă la criptomonede, utilizatorii Revolut se bucură de tehnologie de ultimă generație.

În România, Revolut, startup-ul fintech care a devenit recent unicorn după obținerea unei runde de investiții Series C în valoare de 250 de milioane de dolari, a recrutat-o pe Irina Scarlat, ex-Lead Marketing Manager Uber, să conducă operațiunile locale.