În primele trei luni din acest an, cheltuielile au crescut cu 23% comparativ cu primul trimestru din 2022, din cauza presiunii inflaționiste, rezultând astfel scăderea EBITDA cu 19%, până la 1,2 milioane de lei, în timp ce profitul net a scăzut cu 36% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la 0,5 milioane de lei.

„Având în vedere că primul trimestru în agribusiness, în special pentru companiile care se ocupă cu inputuri, este marcat în primul rând de costuri, un început profitabil al anului este un semn pozitiv, mai ales considerând situația volatilă și dificilă pentru fermieri din cel de-al doilea semestru al anului 2022. Așa cum a fost aprobat în Adunarea Generală a Acționarilor, din 28 aprilie 2023, pentru acest an, Agroland Agribusiness vizează vânzări nete de 81,8 milioane lei și un profit net de 3,2 milioane de lei. Obiectivul nostru este să continuăm dezvoltarea liniei de produse proprii, astfel încât să putem oferi alternative de calitate produselor de pe piață, cu scopul de a crește fidelizarea clienților. De asemenea, vom continua să ne dezvoltăm echipele de vânzări și de trading, pentru a continua să fim aproape de clienții noștri și să le oferim consultanță și oferte competitive la nivelul tuturor liniilor de business. Suntem încrezători că avem capacitatea de a transforma în oportunități provocările din perioada următoare datorită echipei puternice pe care o avem, a produselor noastre inovatoare, precum și mulțumită partenerilor care au încredere în noi”, a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

În primul trimestru al anului, Agroland Agribusiness a facturat un număr de 320 de clienți, în creștere cu 23% față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a consolidării relației cu partenerii existenți, a creșterii vizibilității companiei și atragerii de noi clienți.

La nivelul veniturilor pe categorii, în primele trei luni din 2023, compania a înregistrat cea mai mare creștere la nivelul pesticidelor, o majorare cu 47%, până la 6,4 milioane de lei. A doua cea mai importantă creștere a fost înregistrată la nivelul semințelor input, care au generat venituri de 6,1 milioane de lei, o creștere cu 3%. În primul trimestru din 2023, activitatea de trading de cereale a generat venituri de 2,1 milioane de lei.

În ceea ce privește celelalte categorii, la nivelul fertilizanților a fost înregistrată o scădere de 7%, până la 7,1 milioane de lei, cauzată de volatilitatea prețurilor care au crescut în cel de-al treilea trimestru din 2022, dar au scăzut masiv în ultimul trimestru al anului trecut și au generat un comportament atipic din partea fermierilor. Aceștia au decis să nu vândă produsele recoltate, limitându-și lichiditățile și, implicit, posibilitatea de a achiziționa fertilizanți.

În data de 14 iunie 2023, Agroland Agribusiness va plăti dividendele către acționarii care dețin acțiuni AAB la data de înregistrare de 26 mai 2023. Suma brută totală a dividendului este de 843.750 lei din profiturile înregistrate în 2022, iar dividendul brut pe acțiune este de 0,15 lei.

Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de aproximativ 30 de milioane de lei.