An de an am scris și promovat afacerile românești pe start-up.ro. În secțiunea „România Poate” ne-am concentrat pe afaceri inedite, dar care au avut rezultate extraordinare. Pentru că de multe ori tindem să ignorăm afacerile care nu comunică prea mult și antreprenorii care-și văd de treabă, în dauna popularității.

Dar business-ul se face la final de an cu rezultate, cu oameni fericiți, cu respect pentru parteneri și stabilitate, nu neapărat din „Like-uri”. Dar în trecut am descoperit în „România Poate” afaceri extraordinare care reușesc să transforme agricultura românească sau care fac aeroporturile din toată lumea mai sigure. În acest nou sezon continuăm.

Și în 2020 antreprenorii au arătat că se poate

Continuăm anul acesta proiectul acesta în care descoperim acele afaceri surprinzătoare și inedite, dar care au succes în România mai în umbră. Vom discuta cu afaceri din agricultură, cu business-uri care produc elemente pentru branduri auto internaționale cum ar fi McLaren și nu numai.

În următoarele 8 episoade de interviuri vrem să arătăm o altă față, cea pe care noi o știm vorbind cu acești antreprenori care au trecut peste toate problemele și provocările și au ajuns la succes.

2020 nu a fost un an ușor pentru nimeni. Afacerile din numeroase domenii au fost afectate, unele s-au închis, unele s-au reorganizat și au găsit noi metode a produce venituri pentru a-și menține angajații. Pentru administratorii acestor afaceri, esențiali au fost angajații și modul în care aceștia pot să lucreze sigur, dar să o facă în continuare.

Conform studiilor, 91% din afacerile din România se simt afectate de pandemie. Unele pentru că au trebuit să închidă de tot activitatea, unele au trebuit să-și reducă acțiunile, iar altele au trebuit să investească în protecția angajaților. Dar afacerile s-au adaptat și au arătat că „România Poate” și 95% din companii au adoptat măsuri pentru a supraviețui crizei actuale.

Dincolo de ajutoarele de la stat, antreprenorii români au căutat soluții diverse pentru a trece peste această perioadă cu bine, iar despre aceste lucruri vom discuta în seria „România Poate”. Pentru că nu vom dori să transmitem cum „au supraviețuit” afacerile, ci cum s-au adaptat și au arătat flexibilitate.

Ce vom afla din „România Poate”, ediția 2021?

Anul acesta ne concentrăm să găsim acele strategii care pot fi exemplu și pentru alte afaceri. Evident că vom afla poveștile antreprenorilor, cum au crescut afacerile de la zero, cum s-au modernizat, dar și ce strategii au adoptat pentru asta, astfel încât cei care citesc să și învețe ceva și să poată să aplice personalizat pentru afacerea lor.

De asemenea, vom discuta despre metode de finanțare, unelte utile pentru antreprenori, decizii strategice și relația cu angajații.

În primele episoade scrise ale seriei „România Poate” vom afla cum o companie din Giurgiu face lingouri de titan folosite în Formula 1 de Ferrari sau Mclaren, după ce a preluat o parte din Combinatul Chimic Giurgiu și oferă locuri de muncă esențiale în acea zonă.

De asemenea, vom discuta cu prima tipografie privată românească înființată în 1990 de o familie plină de curaj ce a decis să testeze capitalismul după ieșirea din comunism. De la părinții fondatori, compania a intrat în epoca modernizării sub conducerea fiului acestora.

La fel, ne vom duce la Fierbinți, în județul Ialomița, unde un antreprenor plin de curaj a fondat în 2004 o companie care fabrică preparate pentru hrana animalelor de fermă și s-a extins ulterior în domeniul fermelor de pui și porci.

Patria Bank susține în continuare antreprenorii

Începutul de an aduce noi programe de susținere a antreprenorilor și companiilor la Patria Bank, primele noutăți din an vizând: creșterea sumei acordate prin creditul EaSI fără garanții și continuarea primirii de cereri de înscriere în programul IMM Invest, ediția 2021, până la 30 iunie 2021, precum și în programul aflat în curs de extindere.

Accesarea creditului EaSI se poate face și on-line, canal ales de tot mai mulți antreprenori în 2020, când aproape 15% din volumele EaSI acordate de Patria Bank au venit din conversații începute în mediul digital.

„Programul IMM Invest a fost și este o gură de oxigen cu concentrație ridicată pentru afaceri, prin asigurarea lichididății necesare continuării business-ului. În Patria Bank, asigurarea acestui mecanism de garantare a generat un interes important din partea antreprenorilor, volumele creditate în program depășind 200 de milioane de lei și reprezentând cca 40% din finanțarea în segmentul IMM & Corporate al băncii. Până la deschiderea noului program oferim asistență și suport în realizarea aplicației în platformă, cei interesați putând solicita suportul nostru direct online, pe pagina dedicată din site-ul https://www.patriabank.ro/imm/banca-partenera-imm-invest-romania” a declarat Ionuț Coșman, Director Divizia IMM & Corporate în Patria Bank.