Când vine vorba despre produsele alimentare, de îngrijire personală și de curățenie, consumatorii români pun calitatea și siguranța pe primul loc, arată cel mai recent studiu în domeniul retailului realizat de MKOR Consulting în luna octombrie.

2 din 3 români aleg produsele de consum care le oferă cel mai bun raport calitate‑preț, iar pentru 51% calitatea este mai importantă decât prețul. În plus, înainte de a decide să cumpere un articol, jumătate dintre consumatori se asigură că produsele conțin ingrediente sigure și de calitate.

Produsele autohtone, pe gustul românilor

96% dintre consumatorii români includ în coșul lor lunar de cumpărături produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești.

Mai mult, 80% dintre ei caută în mod special produsele autohtone când merg la cumpărături, fie alegându-le de pe rafturi în locul celor străine, ori de câte ori au ocazia (51%), fie alegând anumite magazine, tocmai pentru că oferta acestora include produse românești (29%).

Cu 30% mai mult pentru eticheta „Fabricat în România”

Consumatorii ar fi dispuși să plătească mai multe în primul rând pentru că iubesc România și în felul acesta simt că pot contribui la bunăstarea ei. 47% dintre ei cred că așa pot susține companiile românești și 37% vor să ajute micii întreprinzători, cumpărându-le produsele.

În plus, produsele autohtone se bucură de o apreciere mai mare în rândul consumatorilor: 43% cred că sunt superioare din punct de vedere calitativ, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.

„Deși se bucură de o foarte mare apreciere în rândul consumatorilor, produsele românești nu se bucură de o promovare pe măsură”, afirmă Luiza Coneac, Research Manager MKOR Consulting. 47% dintre consumatorii de produse românești consideră că acestea sunt doar în mică măsură promovate ca «Fabricat în Romania»”.

Doar 4% dintre români spun că ar alege produsele de import în locul celor autohtone. Însă chiar și aceștia o fac mai ales pentru că nu găsesc rapid, la îndemână, produse românești (24% dintre cei care aleg produse străine), nu au suficientă încredere sau nu sunt informați despre calitatea produselor locale (22%) ori pur și simplu nu știu care sunt produsele românești pentru că nu sunt suficient promovate (17%).

Studiul „Preferința pentru produse românești” a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională. Nivelul de încredere este de 95%, cu o marjă de eroare de 3%. Raportul complet poate fi descărcat gratuit la: https://mkor.ro/studii/produse-romanesti-2018/.