Ca să ai grijă de angajații tăi, trebuie să respecți câteva lucruri de bază. Nu fi un lider izolat care să stea în biroul său și să aștepte de la angajați rezultate. Trebuie să fii prezent, dar să nu faci micromanagement. Iată câteva lucruri pe care trebuie să le iei în calcul, conform inc.com.

Prezență. Nu sta cu nasul în telefon în timpul întâlnirilor și ascultă-ți angajații. Deși tu ai ocazia să vorbești cu ei în fiecare zi, ei nu au aceeași ocazie. Încearcă să nu fii distras în aceste momente și ascultă ce se spune.

Incluziune. Permite angajaților să se implice și să preia managementul task-urilor pe care le au de făcut. Trebuie să le dai un sentiment de implicare în munca lor, să-i transformi în intraprenori.

Compasiune. Demonstrează că ești alături de echipa ta în orice moment, indiferent dacă timpurile sunt rele sau bune. Investește și cu inima, pune suflet și arată-le că-ți pasă de ei.

Claritate. Comunică foarte clar viziunea și țelurile tale, detaliază, asigură-te că incluzi în planurile tale și contribuția angajaților. Chiar dacă tu știi imaginea de ansamblu mai bine ca ceilalți, asigură-te că angajații înțeleg ideea de ansamblu și că lucrează pentru ea. Dacă știu scopul final, atunci vor fi și mai implicați. Fii transparent.

Respect. E simplu aici - respectă oamenii din jurul tău, indiferent cine sunt, ce salariu au sau ce vechime în firmă. Ascultă și demonstrează că nu ești doar un speaker bun, ci și un sfătuitor.

Oferă încredere. Atunci când iei o decizie, încearcă să incluzi și opinia sau ideile celorlalți. Nu face lucrurile de capul tău. Atunci când un angajat este implicat activ în procesul decizional, va avea o legătură mai strânsă cu acel proiect.

Consistență. Dacă vrei ca ceilalți să fie responsabili și tu trebuie să faci asta. Să fii lider e un privilegiu. Trebuie să muncești mai mult decât ceilalți, nu să-i lași pe ei să muncească pentru tine.

Flexibilitate. Sunt domenii unde flexibilitatea nu e atât de des întâlnită, dar încearcă să fii flexibil cu angajații tăi, dacă nici ei nu abuzează - gândește-te la un program potrivit pentru ei, la când lucrează mai bine și cum pot să-și aducă aportul mai bine la echipă.