Fondat în 2018, SO FEW este un brand românesc ce se descrie ca fiind unul care „sfidează normele sociale și creează piese vestimentare inspirate de dragostea pentru corpul masculin”.

Florin Oancea a pornit în această afacere alături de Omar Alexandre Albitar, care este Director Creativ al SO FEW, și despre care spune că ideea îi aparține în totalitate. Omar a mers la el cu ideea, Florin a văzut potențialul afacerii și a zis de ce nu.

SO FEW, un brand românesc de nișă

„Cred în ideea de a te adresa unui anumit target, cred în ideea construirii unui fenomen în jurul unui brand. Dacă e să vorbim de inspirație, sunt multe branduri chiar la noi în țară care au creat o anumită identitate vizuală în jurul lor, iar cumpărătorii știu că dacă vor să arate într-un anumit fel sau să spună o anumită poveste din punct de vedere vestimentar, optează pentru acel brand. Dacă vorbim despre colecția noastră actuală, inspirația a venit de la Apollo, iar povestea cred că am reușit să o spunem prin intermediul ședinței foto de promovare”.

Această colecție are ca ideal descătușarea de propriile inhibiții și îmbrățișarea propriilor frici.

Ședință foto care, oricât de mult am vrea să credem că românii au depășit anumite prejudecăți, este una destul de îndrăzneață pentru țara noastră, aspect pe care îl confirmă și Florin, dar despre care spune că a ieșit cu mult peste așteptările sale.

„Când l-am cunoscut pe Andrei, fotograful, am început să îi povestesc despre business, despre viziunea mea asupra pieței și a fenomenului pe care vreau să îl creez în jurul brandului, iar el, împreună cu Omar, au gândit un film transpus în imagini foto. Iar dacă această colecție are ca ideal descătușarea de propriile inhibiții și îmbrățișarea propriilor frici, cred că prin ședința foto asta am reușit să transmitem”, povestește Florin.

Și-a spus de la început că nu vrea să aibă niște simple poze de produs, ci vrea ca oamenii să simtă ceea ce este în spatele produsului, de aici și pozele puternice pe care le-au promovat în piață, explică ei alegerile privind imaginea creată în jurul brandului.

„Proiectul SO FEW mi s-a părut o provocare și am încercat să aduc în pictorialul colecției de lansare o infuzie de mistic, reinterpretând o serie de cărți de tarot atât din punct de vedere al compoziției imaginii, cât și cromatic, avându-l în centrul său pe Apollo, zeul luminii, într-o călătorie prin întuneric, în căutarea sinelui. Apollo experimentează trăiri adolescentine timide, stări de exuberanță, și chiar momente de regăsire a sinelui pierdut”, a explicat fotograful Andrei Arhip.

Produse pentru nonconformiști

Potrivit lui Florin, afacerea este, în momentul de față, ca un nou-născut. „Planul de business l-am început la sfârșitul anului trecut, iar de la jumătatea lunii ianuarie ne-am pus pe treabă, am construit prototipurile de produs, am început lucrul la site și am început să ne punem termene limită pentru fiecare etapă”.

Sunt câțiva care au curajul să poarte hainele noastre, care se identifică cu povestea noastră, dar asta nu înseamnă că acești câțiva vor fi puțini.

Denumirea, SO FEW, are o anumită poveste în spate, dar ca să o scurteze, Florin spune că este o abreviere din mai multe nume apropiate de partenerul lui și crede că rezultatul final este un nume cu rezonanță. „Sunt câțiva care au curajul să poarte hainele noastre, care se identifică cu povestea noastră, dar asta nu înseamnă că acești câțiva vor fi puțini”, adaugă el zâmbind.

Din punctul lui de vedere, SO FEW nu este neapărat un brand care se adresează în exclusivitate sau în special publicului LGBT. „Dacă ne uităm pe podiumurile internaționale, există un anumit trend în moda masculină. Într-adevăr, noi ne ducem cu povestea mai adânc, nu abordăm doar partea comercială, partea de trend. SO FEW este un concept ce se adresează tuturor oamenilor care se identifică cu viziunea noastră. Produsele noastre se adresează tuturor oamenilor care au o viziune mai nonconformistă”, explică el.

În ceea ce privește extinderea ofertei de produse ori limitarea la un brand de nișă, Florin spune că „o să rămânem doar la povestea noastră și o să încercăm să o creionăm din ce în ce mai frumos”. Obiectivul este să extindă oferta de produse - dar în stilul lor - iar în cel mai scurt timp vor scoate o linie de lenjerie intimă. De asemenea, intenționează să scoată accesorii și produse de marochinărie.

Florin Oancea, cofondator SO FEW

Un brand despre asumare a identității

Potrivit fondatorilor, „colecția de debut SO FEW este una ușor de purtat, din materiale clasice cu un touch sofisticat conferit de accesoriile, menite să facă un statement despre asumare în rândul comunității LGBT din România”.

Misiunea noastră este aceea de a sfida normele sociale, de a convinge cât mai multe persoane că este ok să își asume anumite lucruri.

Validarea pentru un astfel de business a venit, în primul rând, prin feedback-ul primit de la prieteni, cunoștințe și oameni din industria fashion de la noi. Referitor la provocările pe care le întâlnești într-o afacere de nișă, în general, Florin spune că principala provocare este „de a convinge potențialul cumpărător că nu ești un impostor, că tu într-adevăr înțelegi și te identifici cu valorile oamenilor cărora te adresezi”.

În ceea ce privește nișa lor, în particular, el spune că mai au mult de lucru. „Vorbind mai devreme despre prejudecăți, îți dai seama că noi trebuie să ducem o muncă mai mare de convingere, trebuie să dovedim că într-adevăr brandul se identifică cu comunitatea și, mai ales, că își va păstra originalitatea.”

Întrebat prin ce se diferențiază piesele lor vestimentare, Florin menționează că acestea sunt produse 100% în România, ei având un parteneriat cu un atelier din București, unde merg cu ideile și le transpun în realitate.

„Produsele noastre sunt diferite, în primul rând, prin faptul că partea creativă a businessului le-a gândit din dragoste pentru corpul masculin. În plus la asta, suntem primii și singurii din piață care și-au asumat un proiect cu o anumită direcție și cu o altfel de poveste. Cine cumpără SO FEW cu siguranță se va simți special, pentru că va ști că acel produs a fost gândit pentru el, pentru personalitatea lui”, este de părere Florin.

În ceea ce privește poziționarea lor piață, stereotipurile privind persoanele LGBT și posibilitatea de accentuare a stigmatizării acestora, Florin spune următoarele: „Eu vreau să cred că, totuși, românii au depășit aceste prejudecăți și că trăim într-o țară liberă, unde fiecare se poate exprima în felul propriu. Cum sunt branduri care se adresează culturii hip-hop sau branduri care au o direcție mai spre fetișism, sau cu influențe puternice sado-maso, de ce să ignorăm comunitatea LGTB? De ce ar trebui să considerăm asta un stigmat?

Toți avem loc pe această planetă, iar dacă este să vorbim din punct de vedere business, cred că fiecare brand își găsește consumatorul final, chiar dacă este criticat de persoane care nu se regăsesc în viziunea acestuia.

Omar Alexandre Albitar

Omar este și partea creativă din acest parteneriat de business. Florin spune despre el că „este un om cu o experiență vastă în domeniul fashion, este un om cu o creativitate infinită și el a gândit fiecare piesă în parte”. Potrivit lui, Omar este cel care a venit cu povestea și conceptele de produse, „după care am stat să le gândim cum le putem poziționa și, mai ales, cum le putem transforma în realitate, pentru că de la schiță la produs este ceva drum de parcurs”, adaugă Florin.

„Colecția de lansare SO FEW este expresia multitudinii de stări care bântuie trupul și sufletul masculin. Colecția AIM TO SOAR reprezintă o introspecție asupra propriilor trăiri: de la exuberanță și tendința de dominare, până la reprimarea unor emoții și tendințe auto-punitiv. Materialele, croielile și accesoriile converg într-un singur ideal: descătușarea de propriile inhibiții și îmbrățișarea propriilor frici”, declara Omar Alexandre Albitar, cu ocazia lansării brandului.

Este România o piață suficient de matură și educată pentru o astfel de afacere? „Dacă iau în calcul începutul nostru de business, eu cred că este o piață care se îndreaptă spre maturitate. Cu cât oamenii își vor asuma identitatea, cu atât piața categoric va deveni mai matură, dar eu fiind un optimist, cred că suntem pe drumul cel bun”, afirmă Florin.

Strategii de dezvoltate al unui brand de nișă

Am aflat de la Florin că va exista și un concept store, un loc unde să-și expună, el sperând ca spre sfârșitul anului să reușească să facă primele demersuri în această direcție. „În momentul în care am creionat afacerea, noi am gândit puțin mai departe. În primul rând, am zis să începem să ne facem treaba bine aici, pe plan intern, iar apoi să începem să promovăm povestea noastră și pe piețele externe. Internetul îți oferă accesul la o plajă cât mai mare de oameni, de aceea am orientat business-ul în zona de e-commerce, dar în același timp, știu și sunt conștient că oamenii vor să vadă dincolo de poze, vor să simtă produsul și mai ales vibe-ul.”

Pentru notorietate, deja lucrează la o serie de evenimente pe care vor să le facă în zona de offline, unde speră să atragă cât mai multe persoane interesate să se adreseze target-ului lor.

Având în vedere că nu au atelierul lor personal, au reușit să elimine costurile cu personalul și spațiul de producție, lucru care pentru început îi ajută destul de mult. Până acum, banii investiți se ridică aproape la 10.000 de euro. „Așteptările sunt, în primul rând, să reușim să ne poziționăm puternic ca brand în piață, după care, până spre finalul anului, ne așteptăm la un număr de 10-15 comenzi pe zi, ceea ce ne-ar duce în primul an la o cifră de afaceri de aproximativ 60.000 de euro.”