La începutul acestui an, Julia Shaw a fondat startup-ul Spot, alături de doi ingineri, Daniel Nicolae și Dylan Marriott - un bot online care întreabă o victimă a hărțuirii despre experiența sa, folosind o tehnică numită interviu cognitiv.

Fiind psiholog și cercetător al memoriei, Shaw înțelege modul în care funcționează memoria. Prin această aplicație, ea spune că vrea să îmbunătățească modul în care oamenii înregistrează și raportează hărțuirea și discriminarea la locul de muncă, astfel încât declarațiile acestora să fie cât mai exacte.

Pentru a face asta, chatbot-ul folosește aceleași tehnici pe care le folosesc și polițiștii atunci când interoghează victime ale unei agresiuni. Aplicația cere detalii despre locul și momentul în care a avut loc experiența de hărțuire, cine a făcut-o și dacă au existat martori. Informațiile sunt păstrate în sistemul programului până la 30 de zile înainte de a fi șterse. Ulterior, rapoartele pot fi descărcate în format PDF și depuse personal departamentului de HR sau pot fi trimise în mod anonim.

La trei săptămâni de la lansare, aproximativ 220 de persoane au vorbit despre experiențele lor, în timp ce mai mult de 3.000 au vizitat site-ul TalkToSpot, potrivit publicației Forbes.

Este o problemă pe care nu mai putem să o ignorăm

Daniel Nicolae, cofondatorul chatbot-ului, are origini românești și cu ocazia asta călătorește destul de des în România. Spune că îi place cum arată viitorul mediului de startup-uri în București și Cluj și ar vrea să învețe mai multe. În ceea ce privește Spot, Daniel a declarat pentru publicația noastră că aplicația se concentrează pe construirea celui mai bun instrument pentru înregistrarea și raportarea discriminării și hărțuirii la locul de muncă.

„Credem că este o problemă pe care nu mai putem să o ignorăm, mai ales în lumea tehnologiilor în care minoritățile se confruntă cu mari probleme. Recent am terminat să citesc «Brotopia», de Emily Chang - e timpul să rezolvăm problema”.

În timp ce Spot va rămâne întotdeauna gratuit pentru angajați, ei planifică să taxeze angajatorii pentru accesul la rapoarte și la mai multe moduri de a urmări această problemă. Companiile își pot prezenta interesul pe site-ul startup-ului.

Posibilitatea de a completa o reclamație online, poate chiar și anonim, îi face pe oameni să se simtă mai confortabil decât atunci când stau în fața unei persoane de la HR. Acest lucru ar putea crește probabilitatea ca angajații să intenteze rapoarte neîntemeiate. Cu toate acestea, Daniel spune că nu reclamațiile rău intenționate sau neîntemeiate sunt cea mai mare problemă. „Mai curând este faptul că 70-97% dintre cazurile de discriminare și hărțuire rămân nesemnalate, ceea ce este o problemă mult mai mare”, adaugă el.

70-97% dintre cazurile de discriminare și hărțuire rămân nesemnalate

Indiferent de situație, în cazul în care companiile suspectează o reclamație făcută cu rea intenție, acestea poate lua legătura cu fondatorii aplicației, iar ei o vor investiga.

În ceea ce privește finanțarea proiectului, Daniel ne spune că au au fost investiți 500.000 de dolari cash în Spot, la acest moment, din partea acceleratorului de startup-uri AI condus de Phil Libin - All Turtles. Acesta care oferă finanțare și resurse pentru antreprenori. De asemenea, All Turtles dedică resurse din bugetul fondului, cum ar fi experți juridici, o valoare estimată de Libin la încă 500.000 de dolari.