Unul dintre criteriile principale de care trebuie să ții cont atunci când pornești o afacere este să vezi dacă există cerere pe piață. Apoi, trebuie să urmărești tendințele și să îți adaptezi continuu produsele și serviciile.
Pentru a ajuta startup-urile și afacerile antreprenoriale în acest sens, Kempler Industries a analizat datele furnizate de către 200 de companii de top din lume, după cum apar în clasamentul Startup Ranking. Acestea au fost clasificate în 19 categorii pe baza a ceea ce permite utilizatorilor finali să realizeze.
Astfel, în baza serviciilor pe care le oferă, s-a constatat că 21% dintre companii îi ajută pe clienți „să găsească” conținut și recomandări pentru locuri și oportunități de a ajuta alți oameni. Apoi, 11% dintre afaceri ajută consumatorii „să cumpere” bunuri și servicii online, iar 9% ajută oamenii și afacerile „să organizeze”. Studiul a descoperit un total de 16 alte categorii principale, printre care „lectură”, „creare" și „colaborare”.
În ansamblu, s-a constatat că Statele Unite sunt țara cu cele mai multe startupuri, fiind urmată de India, Canada, Japonia și Spania. România intră în clasament cu un singur startup, încadrat la categoria „cumpărare”.
Airbnb este în topul clasamentului, având milioane de gazde și oaspeți care utilizează platforma în întreaga lume. Este urmată îndeaproape de Uber, Medium, 500px și Hootsuite.
Vezi mai jos infograficul realizat de Kempler și află mai multe detalii despre tendințele din zona de startup.