Lectură de 3 min

Thermosystem, un business "întărit" de criză

Sunt persoane care odată transformate în antreprenori nu își petrec mare parte din vreme gândindu-se la cel mai nou model de mașină pe care să-l achiziționeze sau la următoarea vacanță în care să meargă. Aproape cât este ziua de lungă, gândurile lor stau doar la pasul următor pe care-l au de făcut pentru a-și dezvolta afacerea. Și, mai ales, nu se sfiesc să pună umărul și să fie chiar în prima linie, făcând ceea ce știu mai bine.
Thermosystem, un business "întărit" de criză

De exemplu, Cristian Niculescu, fondatorul Thermosystem Construct Corporation, o companie din domeniul materialelor de construcții, știe să vândă. Se mândrește cu faptul că a intrat în domeniul vânzărilor încă de prin ’96, iar în scurt timp, la nici 25 de ani, ajungea director de vânzări. ”Mă mândresc cu treaba asta că eram fraged, dar îmi făceam treaba dumnezeiește”, ne spune el.

Călit de crize

Nu a renunțat la vânzări nici acum, chiar dacă este ”patron”, fiind alături de echipa sa și având proprii clienți alături de care lucrează.

Cristian Niculescu a infiintat compania Thermosystem alături de soția sa în anul 2009. În prezent, Thermosystem produce mortare uscate, gleturi, chituri, vopsele și tencuieli decorative.

Cum e să deschizi un business de productie în plină criză economică?

Cristian Niculescu spune că au cosiderat momentul oportun de a porni la drum, totuși, în an de criză. Avantajul mare a fost dat de faptul că echipamentele necesare producției, locurile unde să producă, totul era mai ieftin și așa că au putut să cumpere ceea ce le era necesar fără investiții prea mari.

Am început cu o investiție mai mică, neavand resurse financiare foarte mari, povestește Cristian Niculescu despre începutul afacerii Thermosystem.

Iar în acești ani de existență ai companiei, a mai trecut printr-o criză: cea provocată de declanșarea pandemiei de coronavirus anul trecut.

Acoperirea națională aduce business pe plus

Însă și 2020 a fost un an bun pentru afacerea sa. De altfel, cu doar câteva zile înainte de conversația noastră telefonică, avusese în firmă un consultant financiar pe care-l contractase să facă o expertiză financiară, ”să ne spună cum stăm”.

Și cum stau? Păi foarte bine. Așa cum precizează Cristian Niculescu, în 2020 au avut o creștere de 42% pe cifra de afaceri, iar profitul s-a dublat. Concret, cifra de afaceri a ajuns la 25 de milioane de lei pe întreg anul trecut, iar profitul înregistrat de companie a ajuns la aproape 2 milioane de lei.

În acest moment, produsele realizate în fabrica Thermosystem din Pantelimon (Ilfov) ajung în toată țara (acoperirea națională prin forța proprie de vânzări fiind un alt motiv de mândrie pentru Cristian Niculescu), iar compania are circa 700 de clienți naționali.

”Așa ne-am dezvoltat, prin mărirea razei de activare și a numărului de clienți”, declară fondatorul companiei de materiale de construcții.

Primele exporturi

De curând au fost efectuate și primele livrări în afara granițelor, mai exact către Mare Britanie și Germania.

Referitor la capacitatea de producție, Cristian Niculescu precizează faptul că în fabrica din Pantelimon produc 250.000 de tone/an de mortare uscate , 60.000 de tone/an de gleturi și chituri și încă 10.000 de tone/an de vopsele și tencuieli decorative.

Noi investiții pentru dezvoltare

Iar planul lui Cristian Niculescu este de a crește business-ul în acest an din toate punctele de vedere. Mai întâi, deși a realizat în 2019-2020 o serie de investiții în achiziția unor linii automatizate, care-i permit să producă mai mult cu mai puțini angajați (de la 16 oameni pe fiecare linie, a ajuns la 4 oameni pe fiecare), are în plan o nouă investiție pentru care estimează un buget total de 3 milioane de euro.

Și dacă în primii 7 ani a reinvestit tot profitul, acum lucrează cu băncile, iar în convorbirea noastră telefonică anunța cu bucurie faptul că Patria Bank deja îi pre-aprobase banii necesari.

Va folosi fondurile pentru a reloca fabrica pe care o are acum, pe o platformă industrială mult mai mare, unde vor funcționa 3 fabrici: o fabrică de mortare uscate, o fabrică de vopsele și tencuieli decorative și o fabrică de polistiren expandat, afirmă el.

Odată cu relocarea, activitatea de producție nu va fi suspendată, mai ales că începe sezonul construcțiilor și trebuie să asigure necesarul pe stoc al produselor fabricate și comercializate.

Este încrezător că odată cu relocarea producției va putea creste businessul într-un procent foarte mare.

A stat bine să calculeze acest pas, pentru că nu-i place să se pripească, așa cum spune chiar el. De aceea a renunțat anul trecut la ideea de a deschide o fabrică în Ardeal: abia în toamnă și-a format o echipă bună de vânzări acolo, iar în acest an lucrurile se vor așeza.

”Vom lua decizia anul acesta, noi suntem la un pas”, spune fără teamă Cristian Niculescu, ținând să le mulțumească, și în numele soției, colegilor din echipa Thermosystem, precum și colaboratorilor, clienților și furnizorilor pentru parteneriatele formate și dezvoltate de-a lungul anilor.


Cristian Niculescu este unul dintre antreprenorii incluși în proiectul ”România Poate”. Proiectul “România Poate” s-a născut dintr-o discuție cu Patria Bank în încercarea de a găsi o soluţie comună prin care să promovăm povești ale antreprenorilor care fac lucruri bune în țară. Patria Bank e un partener pentru IMM-uri și afaceri mici. Cu ajutorul serviciilor sale, antreprenorii au parte de finanțare (linii de credit sau credite de investiții) și consultanță bancară în termeni simpli care să-i ajute să-și ducă afacerea mai departe.

start-up.ro folosește unelte de marketing afiliat. Cumpărând prin link-urile de mai sus, site-ul nostru primește un comision din partea retailerilor pe care îi promovăm. Pe tine nu te costă nimic în plus și ai șansa de a susține acest site :)

Citeste mai departe:

Comentezi?

mai multe despre:

Pe aceeasi tema: