Potrivit respectivei decizii, Tribunalul consideră că practicile Uber sunt de ”concurență neloială” când vine vorba despre furnizarea de servicii în domeniul transportului, fiindcă șoferii nu au autorizații legale de transport.

Mai mult, compania este obligată să publice decizia Tribunlaului Specializat Cluj într-un ”ziar de largă circulație, pe cheltuiala pârâtelor”.

„Dispune încetarea şi interzicerea practicilor de concurenţă neloială desfăşurate de pârâtele SC Uber Systems România SRL şi Rasier Operations B.V, constând în furnizarea de servicii în domeniul transportului, implicând transportul de persoane fără deţinerea autorizaţiilor legale, pe raza municipiului Cluj-Napoca. Dispune publicarea dispozitivului prezentei hotărâri într-un ziar de largă circulaţie, pe cheltuiala pârâtelor. Obligă pârâtele la plata în favoarea intervenienţilor a sumei de 60 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând taxă judiciară de timbru. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare”, se arată în documentul citat de Mediafax.

Decizia, cu toate că urmează să fie atacată de către reprezentanții Uber, a stârnit entuziasmul celor de la Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania, care a deschis un proces împotriva Uber în 2016. Într-un comunicat, aceștia au declarat următoarele: „iată că şi instanţele de judecată din România califică activitatea realizată de Uber ca fiind aceea a unui transportator care realizează activităţi de transport fără deţinerea de autorizaţii legale în acest sens”.

Compania de ride sharing, activă pe piața clujeană din august 2016, a anunțat că va depunde apel. Reprezentanții mai spun că vor face ”pași proactivi către un model licențiat”.

„Sute de mii de oameni din România se bazează pe Uber pentru drumurile lor zilnice şi mii de şoferi câştigă un venit suplimentar prin parteneriatul cu noi. Suntem foarte dezamăgiţi de această decizie şi vom face apel. Aşa cum a declarat şi noul nostru CEO, Dara, este nevoie ca serviciile precum Uber să fie reglementate. Prin urmare, vom continua dialogul cu autorităţile, iar între timp facem paşi proactivi către un model licenţiat”, arată oficialii Uber România.

Luna trecută, Uber România anunța că certificatul profesional pentru conducătorii auto va deveni unul dintre documentele necesare unui șofer partener Uber în următoarea perioadă. Cu toate că în informarea trimisă de Uber către șoferi nu se specifică exact când va deveni obligatoriu certificatul profesional, știm că nu va mai dura mult până când acest lucru se va întâmpla.