Volkswagen a încheiat un parteneriat cu startup-ul de blockchain Minespider, pentru a urmări lanțul de aprovizionare a bateriilor de la punctul de origine până în fabrică, scrie The Next Web.

Cele două companii se vor folosi de transparența pe care o asigură tehnologia blockchain pentru a vedea cum sunt făcute componentele, de unde provin, cum sunt gestionate și de către cine. Prin această decizie, Volkswagen își propune să obțină mai mutle date care să demonstreze autenticitatea componentelor, precum și să se asigure că acestea au fost obținute prin metode etice.

Celor doi parteneri urmează să li se alăture și alte companii.

Despre utilizarea tehnologiei blockchain pentru autentificarea originii produselor am auzit prima oară de la gigantul din retail Carrefour, care testează această tehnologie în rețeaua sa.

Tot în industria alimentară, IBM a lansat o suită software menită să urmărească drumul produselor alimentare de la producători la magazine, iar divizia financiară a gigantului chinez Alibaba a lansat o platformă pentru a a urmări originea orezului, ca să elimine produsele contrafăcute. Asta după ce, în august, anunțau că lucrează alături de compania de transport Maersk la o soluție de transport bazată pe blockchain. Compania a mai inițiat un consorțiu pentru a monitoriza drumul bijuteriilor din mine până la tejgheaua din magazine.

De asemenea, producătorul de bunuri de lux LVMH, care deține brandul Louis Vuitton, a anunțat că va folosi blockchain-ul pentru autentificarea bunurilor de lux.