Prin acest nou tool dezvoltat pe blockchain, cei de la IBM își propun să unească producătorii, procesatorii de alimente, retailerii, distribuitorii și clienții într-o bază de date pusă la comun, anunță TheNextWeb.

Rezultatul pe care compania și-l dorește este de a aduce un plus de siguranță în domeniul alimentar, să asigure produse mai proaspete, să susțină micii producători și să reducă risipa alimentară.

Astfel, afacerile vor plăti un abonament lunar și vor putea urmări proveniența și statusul produselor în această rețea de distribuție. Acest abonament va fi proporțional cu mărimea afacerii, valoarea sa variind de la 110 dolari la 11.000 de dolari/lună.

Carrefour, care introdusese propriul sistem pe blockchain pentru alimente în primăvara acestui an, ar putea aduce peste 12.000 de magazine din 33 de țări în sistemul IBM Food Trust.

Recent, cei de la IBM lansau un nou produs, prin care își propuneau să înlocuiască intermediarii bancari cu active digitale trimise prin intermediul unei rețele distribuite. Asta după ce, în august, anunțau că lucrează alături de compania de transport Maersk la o soluție de transport bazată pe blockchain. Proiectul, denumit TradeLens, este constituit din trei elemente: partea de blockchain, care asigură monitorizarea produselor din fabrică până la locul de livrare, API-uri pentru a construi aplicații peste platformele companiilor care au construit sistemul și un set de standarde care să faciliteze schimbul de date între diferite entități. TradeLens nu este primul proiect de acest fel în care s-a implicat IBM Blockchain. Compania a inițiat un consorțiu alături de companii de aur și diamante pentru a monitoriza drumul bijuteriilor din mine până la tejgheaua din magazine.