Acesta este primul workshop de educație în fotografie jurnalistică pe care Xiaomi îl organizează în România. 25 de studenți au avut șansa de a participa la un workshop care a îmbinat partea teoretică și cu cea practică. Asta pentru că Xiaomi 13T este un dispozitiv care poate fi folosit pentru creativitate vizuală și pentru a realiza cadre care să treacă dincolo de simplele imagini din social media.

La finalul workshop-ului, participanții cei mai buni pot câștiga și granturi de 1.000 de dolari pentru a-și pune bazele portofoliului personal și de a investi în echipamente.

Workshop-ul organizat pe 27 noiembrie a adus împreună studenții cu fotografi cu experiență în domeniu, care le-au împărtășit din secretele lor, dar și din ceea ce este fotografia jurnalistică. De altfel, totul s-a bazat pe exemple practice, în care au fost acoperite concepte importante pentru fotografie cum ar fi momentele surprinse, compoziția, încadrarea, emoția surprinsă sau emoția creată.

De asemenea, studenții au avut ocazia să înțeleagă modul în care este folosită culoarea de către fotografii profesioniști. Fie că vorbim de lumină, fie că vorbim de folosirea imagnilor alb-negru, acestea nu sunt întâmplătoare. Și deși telefoanele mobile de astăzi sunt foarte bune pentru a optimiza lumina astfel încât imaginile să arate bine, dacă vrei să faci un pas în plus, trebuie să intri în meniul de setări avansate ale telefonului și să te joci cu acestea.

În plus, pe lângă această parte, studenții de la comunicare au avut ocazia să vadă și tipuri de încadrare în fotografie, perspective și cum folosești varietatea vizuală pentru a transmite emoție. Și toată lumea crede că poate să facă o imagine bună, dar un fotograf se apropie de subiect, se implică și caută mereu detalii pe care ceilalți nu le observă la prima vedere.

Noua serie Xiaomi 13T

Xiaomi a lansat anul acesta cele mai recente smartphone-uri din seria Xiaomi 13T, două modele dezvoltate în parteneriat cu Leica pentru a susține experiența fotografică a utilizatorilor. Performanțele camerei și implicarea Xiaomi în domeniul artelor vizuale și al fotojurnalismului au inspirat lansarea primului proiect de educație în fotografie jurnalistică derulat de brand în România.

„La nivel global, odată cu lansarea noii serii de smartphone-uri, Xiaomi și-a asumat misiunea de a contribui, prin educație, la dezvoltarea artelor vizuale. Mă bucur să ne aliniem acestei misiuni și în România, printr-o inițiativă unică în regiune, și să contribuim prin cele mai bune asseturi ale noastre – tehnologia și experiența globală în fotografie – și prin dedicarea unor parteneri locali puternici la educarea noii generații de studenți”, a declarat Gina Gavriliu, Marketing Manager Xiaomi România.

Nu doar teorie, ci și practică

Pe lângă teorie, studenții aplică totul în practică. Conceptul creativ numit Masterpiece in Sight îi provoacă să caute poveștile Bucureștiului prin lentilele Leica ale noilor modele Xiaomi.

La final, fiecare student înscrie în concurs unul dintre cadrele surprinse în timpul workshopului pentru șansa de a câștiga unul dintre cele trei granturi în valoare unitară de 1.000 de dolari, în urma evaluării juriului compus din mentorii proiectului, fotojurnaliștii Ioana Moldovan și Andrei Pungovschi, și Lector Univ. Dr. Alexandra Bardan.

Proiectul se desfășoară în perioada octombrie-noiembrie.