Indiferent cât de bune pot fi unele idei de afaceri, cât de eficient este modul de operare și cât de mult au crescut deja, atragerea de capital este o necesitate aproape inevitabilă. Chiar și cele mai bune startup-uri, care fac miliarde de dolari, lansează runde de finanțare pentru a-și alimenta creșterea.

Alejandro Cremades, autorul cărții "The Art of Startup Fundraising", scrie pe Entrepreneur despre șapte moduri prin care antreprenorii pot găsi investitori. Două dintre acestea fac referire la platformele online de fundraising și evenimentele la care pot intra în contact cu un număr mare de potențiali investitori.

Platforme online de fundraising

Cremades remarcă faptul că în ultimii ani au apărut numeroase platforme de fundraising, iar unele dintre ele au devenit foarte populare în rândul investitorilor acreditați, business angels și chiar fonduri de investiții care caută noi proiecte în care să-și vireze capitalul. Pentru donații, poți încerca să lansezi campanii de crowdfunding pe platforme precum Kickstarter sau Indiegogo. Dacă ești dispus să dai equity din companie, sunt alte platforme populare:

După ce alegi platforma care se potrivește cel mai bine cu nevoile tale, vezi câteva sugestii despre cum să depășești obiectivul financiar de câteva ori.

Evenimente

Lipsa de vizibilitate a startup-urilor este unul dintre motivele invocate de către investitori pentru faptul că se investește mai puțin în afacerile (co)fondate de femei. Tocmai de aceea, Forbes a realizat o listă cu 100 de femei antreprenoare, printre care sunt și cinci femei din România.

Așadar, succesul în afaceri depinde foarte mult și de vizibilitatea acesteia. Contează mult să fii observat de investitorii potriviți, contează pe cine cunoști și cine te cunoaște pe tine. Participarea la evenimente reprezintă o oportunitate bună pentru a atinge acest obiectiv.

Poate fi vorba despre seri de pitching, cum sunt evenimentele Demo Nights, organizate de How to Web în mai multe orașe din România, sau evenimente mai mari, de tipul ICEEfest, unde vin sute de experți și speakeri internaționali din domeniul Internet, digital și tehnologie - acestea fiind doar două dintre exemplele din România.

Iar dacă în spațiul mioritic noutățile despre oportunități circulă mai rapid, sunt câteva evenimente internaționale majore pe care ai putea să le iei în considerare:

În ceea ce privește primul din listă, start-up.ro a avut o discuție cu Matei Pavel, cofondator T-Me Studios, unul dintre românii care și-au dus startup-urile la Dublin, și îți spune dacă merită să mergi la Web Summit.

Foto credit: VitalikRadko / Deposit Photos