Acest articol a fost publicat ca o scrisoare către cititorii newsletter-ului start-up.ro, în secțiunea Nota Redacției, în data de 19 aprilie 2023.

În aceste zile libere, tema a fost “să facem cât mai multe experimente”, temă dată de fetița mea de 4 ani, deci nu avem cum să dau cu skip, plus că e genul de plan pe care puteam să-l accept, ba chiar să mă bucur de el.

Dar despre ce voiam să-ți spun este că am reînțeles ideea de experimente.

Pentru fetița mea, dacă adaugă 5 tipuri de soluții de curățat, de la gel de duș, la spumă și șampon de căței, pentru ea ăsta e un experiment. Se uită cum se îmbină, vede orice mică diferență de culoare (uneori am efectiv impresia că și-o imaginează), miroase licoarea pe tot parcursul transformării.

Pentru mine, de pe marginea căzii, asta e doar amestecarea unor produse de spălat și un recipient pe care trebuie să-l clătesc. Pentru ea, e o analiză.

Pornind de la fascinația pentru astfel de experimente, am făcut și noi niște colorări de lalele, niște îmbinări de vopsea în pungă și ea diverse alte chestii cu lipici.

Și evident că e plin Instagramul sau Pinterestul de idei, și le mulțumesc celor care pun crafturi acolo, dar mi se pare că din când în când putem lăsa copiii să conducă aceste ‘experimente’.

Să-i lăsăm pe ei să amestece ce le trece prin cap și să analizăm reacția lor. Iar ăsta să fie experimentul nostru.

Și în analiza noastră să putem învăța să fim atenți la ce ni se întâmplă, să putem învăța că o transformare pleacă și de la cele mai banale ingrediente, cum ar fi gelul de duș, și că nu e neapărat nevoie de kituri sau de elemente complicate pentru a experimenta și pentru a ne bucura.

Putem duce ipoteza asta în viață și în business, și să introducem experimentele mici ca să vedem ce rezultate avem.

Un experiment mic ar putea fi o scrisoare personală către clienți într-un moment neașteptat, sau poate un mic cadou personalizat la o comandă, poate o zi a porților deschise, virtuală sau fizică, poate, poate, poate.

Nu întotdeauna e nevoie de evenimente simandicoase și costisitoare ca să-ți ții clienții mai aproape sau să aduci unii noi. Iar un experiment, oricât de mic, îți poate deschide ochii spre noi posibilități.

Distracție plăcută și experimente concludente. Sau nu.