Ionuț Andrei este un antreprenor cunoscut industriilor de IT, digital, web development, media & publishing și e-commerce, etapele care l-au dus în lumea publicității, unde a decis să și rămână. Cu peste 20 de ani de experiență în industrie, astăzi conduce propria agenție integrată, v8, punând accentul, în principal, pe viziune strategică și pe puterea ideii.

Crede în oameni, creativitate, intuiție și muncă. Spune el, funcționează.

De-a lungul timpului, agenția v8 a primit numeroase premii la competiții de publicitate naționale și internaționale, pentru campanii și idei inovatoare. În agenția lui, oamenii sunt pe primul loc și caută mereu să îi motiveze, să le arate perspective noi de abordare, să îndrăznească, să prindă curaj și să fie încrezători în ceea ce fac.

Compania v8 este un business 100% românesc, înființat în 2013, poziționându-se în piață ca agenția care oferă clienților săi campanii care dau dovadă de curaj atât din punct de vedere creativ, cât și strategic, sub sloganul „ideas for growth”. Printre clienții v8 s-au numărat, din 2013 până în prezent, Kaufland, Sensiblu, Omniasig, Orange, Sanofi, BRD, Napolact, Vodafone, Radio Guerilla, Johnson&Johnson, Dr. Oetker, Bioderma, Park Lake, Selgros, Bergenbier sau Zentiva.


Am avut norocul să cresc într-o casă cu pereți plini de cărți, plini de povești și aventuri, plini de pasiune și mister. Una dintre amintirile care “rezistă” este că nu știam încă să citesc, dar eram fascinat de ilustrațiile din colecția Jules Verne. Iar odată cu alfabetul, s-a născut un nou univers pentru mine. Concurent cu joaca pe stradă, cu prietenii.

1. Prima carte citită - îți mai aduci aminte care a fost aceea?

Greu. Dar pot să spun că prima carte care m-a fascinat a fost Cireșarii. Ursu a devenit brusc eroul meu. Așa m-am dus la rugby, că gimnastică nu aveam la Constanța. Brusc, voiam să fiu sportiv.

2. Care e ritualul tău de lectură? Poți citi oriunde, oricum și cât de des reușești s-o faci?

Citesc oriunde. Dar ador să stau pe o canapea comodă, să stau în barcă sau pe terasă, acasă. Aș spune că mindset-ul contează. Locul doar amplifică.

3. Cărți fizice, audio books sau Kindle, cum preferi să citești?

Orice. În ultimul timp însă, prefer kindle-ul (ipad) sau remarkable. Pentru că cititul mă face să gândesc, să construiesc și cele două device-uri îmi permit să fac asta în timp real.

În registru amuzant, aș spune că “dublez” volumul unei cărți cu notițele mele.

4. Cea mai recentă carte care te-a impresionat?

Decoded a lui Phil Barden. O carte despre “de ce” cumpărăm lucruri. Un tratat excepțional despre decizie și despre comportamentul de cumpărare al oamenilor. Sau dacă vreți, un manual despre cum să construiești diferențiere și credibilitate în marketing și comunicare.

5. Un top 3 cărți preferate ale tuturor timpurilor și pe scurt de ce.

Am să dau mai multe, pentru că altfel nu am cum.

Și tot sunt puține. Mă abțin :)

6. Ce cărți ai în plan să citești anul acesta?

Am cam 10 pe lista de “trebuie”.

O voi menționa pe cea cu care mă lupt acum - The Wizard and The Prophet, Chales C. Mann. O carte despre doi oameni de știință remarcabili și viziunea lor conflictuală asupra viitorului planetei.

7. O carte care te-a ajutat mult în business și de ce.

Sunt două:

  1. The Perfect Pitch, Jon Steel - despre arta de a influența oamenii prin storytelling; despre cum construiești un narativ care să convingă și să învingă.
  2. Never Split the Difference, Chris Voss - despre cum folosești empatia, ascultarea activă și întrebările punctuale în orice negociere.

8. O carte care te-a ajutat mult în viață și de ce.

Gustave Le Bon - Psihologia mulțimilor, pentru că am înțeles cum și de ce se întâmplă lucruri.

9. Dacă ai scrie tu o carte, cum s-ar numi?

The good side sau Being kind is awesome. Pentru că eu cred că binele învinge întotdeauna. Chiar dacă nu se vede.


Dacă ai și tu o recomandare de antreprenor pasionat de lectură sau ești unul dintre cei care citesc cât de des pot, trimite-ne un mail la hello@start-up.ro ca să te adăugăm în rubrica noastră de inspirație și poftă de citit.