Și, totodată, trebuie să mai recunoaștem faptul că, de la admirarea unor lideri în business, la identificarea și folosirea abilităților antreprenoriale proprii este un drum destul de lung și anevoios.

Iar aici se pune întrebarea: ce au avut (și încă au) acești fondatori de afaceri de miliarde în plus față de restul oamenilor de afaceri din întreaga lume? Un studiu realizat de Harvard Business School printre 1.300 de absolvenți ai universității vine să identifice cinci abilități, calități sau deprinderi – depinde cum vreți să le spuneți – pe care le au antreprenorii de succes. Și poate că ar fi cazul să încercați să vă construiți și voi personalitatea în jurul acestor trăsături pentru a dezvolta business-uri scalabile și pe termen lung.

Au puterea de a identifica oportunitățile

Potrivit acestui studiu, antreprenorii de succes au puterea de a identifica rapid și de a căuta oportunități pentru afaceri la scară largă, cu un potențial enorm de dezvoltare. În momentul în care se gândesc la aceste oportunități, iau în calcul următoarele întrebări:

  • Are acest produs capacitatea de a răspunde unei probleme majore pe care o are piața și pe care alte companii o ignoră?
  • Are echipa fondatoare a startup-ului skill-urile necesare pentru a construi acea soluție?
  • Este oportunitatea de piață suficient de mare – de exemplu, de cel puțin 1 miliard de dolari?

Au viziune și putere de a influența

Antreprenorii de succes au abilitatea de a influența toate părțile implicate într-un business să lucreze împreună pentru a transforma o strategie într-o acțiune cu rezultate concrete.

Antreprenorii de succes, care sunt și niște lideri adevărați, au mai multă încredere în puterea lor de a veni cu o viziune mai bună pentru dezvoltarea unui business și au puterea de a atrage alături de ei oameni mai talentați și mai bine pregătiți.

Află și cum să ai grijă de afacerea ta în primul an.

Nu sunt incomodați de incertitudine

Potrivit studiului Harvard Business School, antreprenorii de succes reușesc mult mai bine să dezvolte afaceri chiar și atunci când se confruntă cu situații incerte sau ambigue.

Așa că, dacă ești dornic să mai lansezi un business chiar dacă nu ai bani, nu ai un produs ori clienți pentru el, dar știi clar ce vrei să faci, unde vrei să ajungi și ce problemă vrei să soluționezi, este un indicator al faptul că te numeri pentru liderii din business (chiar dacă s-ar putea să existe persoane care ți-ar spune că ești inconștient).

Construiesc rețele

Unul dintre motivele pentru care antreprenorii de succes se simt bine în fața neprevăzutului este acela că sunt extrem de buni în a-și construi rețele de profesioniști cărora le pot cere sprijinul pentru a-și pune în practică viziunea.

Aceștia se folosesc de sfaturile altor antreprenori sau manageri care au trecut prin situații asemănătoare pentru a găsi soluții.

Știu valoarea banilor și au un bun management al finanțelor

A fi capabil să găsești finanțare pentru startup-ul tău și să ai un control foarte bun al cash flow-ului sunt elemente esențiale pentru un antreprenor care construiește un business de succes.

Cele mai bune pitch-uri ținute de acest gen de antreprenori în fața investitorilor pun accent pe mărimea pieței pe care o țintesc, pe valoarea adăugată pe care compania o aduce clienților, dar și pe durata în care estimează că vor recupera investiția.