Am răspuns cu bucurie invitației echipei start-up.ro de a vorbi, în numele Kinderpedia, despre experiența de a proiecta și de a crește un produs global. Platforma și aplicația de management școlar și comunicare pe care am creat-o în România în 2014 este folosită astăzi în 25 de țări și ajută mai mult de 25,000 de profesori să se conecteze cu clasele lor, cu familiile să urmărească progresul școlar și să simplifice activitatea administrativă.

Kinderpedia a fost prezentă la CES 2023, cel mai de impact eveniment tehnologic la nivel mondial, 5-8 ianuarie în Las Vegas Convention Center. Mai mult, startup-ul nostru a fost parte din prima delegație națională a României prezentă cu un stand la evenimentul global.

Participarea la CES, alături de alte 8 companii românești, a fost rezultatul unei preselecții la care au participat numeroase companii locale. Ce a dus la alegerea noastră cred că ține de caracterul internațional al produsului, faptul că suntem prezenți deja în 25 de țări și eforturile noastre permanente de a pune inovația în educație din Romania pe harta globală - și mă refer aici la participarea prealabilă la BETT Londra și Sao Paolo, GESS Dubai, Collision Toronto, Select USA.

În astfel de momente, îmi place să mă gândesc la primele zile ale Kinderpedia, cele în care gândeam și pregăteam produsul nostru. De la început, Kinderpedia a fost gândit ca un produs global, și ca să-l construim am pornit de la o nevoie universală - aceea de a simplifica modul în care școlile și grădinițele lucrează și comunică.

Ne-am propus să aducem tehnologia în sprijinul transformării educației, astfel încât copiii noștri să învețe într-un mod conectat și interactiv iar școala să îi ajute să dobândească acele competențe de care au nevoie pentru a aduce valoare în societate. Am anticipat că aceste nevoi sunt globale, dar am cercetat modul particular în care ele se manifestă pe diverse piețe, pentru a înțelege și nevoia de adaptare.

Câteva condiții cheie pentru a dezvolta un produs scalabil țin chiar de tehnologie. Pe de o parte să fie cloud based, astfel încât aplicația să fie disponibilă oricând și oriunde, dar să și ofere siguranța datelor. Disponibilitatea în mai multe limbi e tot o chestiune de accesibilitate.

Kinderpedia poate fi folosită astăzi în 19 limbi și lucrăm la traducerea în cea de-a douăzecea - coreeana.

Modulul de management financiar pentru școli și grădinițe este disponibil în mai multe monede și se poate configura astfel încât să reflecte particularitățile fiscale ale diverselor piețe pe care suntem prezenți. Totodată, se integrează cu soluții de plată globale, precum Stripe, dar și cu diverse soluții locale.

Noi am știut de la început în câte locuri de pe glob poate să ajungă Kinderpedia, dar momente cum este și participarea la CES ne confirmă că am făcut o treabă bună. Plus că ne oferă vizibilitate, care e o condiție importantă pentru a crește internațional. La fel și contactele cu actori-cheie din diferite piețe, care pot facilita accesul la utilizatori sau canale de distribuție.

Participarea la evenimente internaționale ne lărgește perspectiva cu privire la nevoile specifice ale utilizatorilor de pe diverse piețe și ne ajută să ne lărgim rețeaua și să explorăm noi direcții de dezvoltare.

De exemplu, la CES am stabilit contacte și am deschis calea către colaborări potențiale pe trei continente. Ceea ce face ca acest eveniment să fie atât de relevant este caracterul lui global. Faptul că poate crea oportunități oriunde în lume, nu doar în Statele Unite.

Întâlnirile care ne-au impresionat în mod particular a fost cele cu utilizatori Kinderpedia care au venit la standul nostru, ne-au arătat aplicația și ne-au vorbit cu entuziasm despre cat de mult îi ajută în relația cu școala sau grădinița.

Ne bucurăm că am început anul așa, pentru că pentru 2023 ne propunem să ne consolidăm prezența în vestul Europei, prin hub-urile pe care le-am creat în Portugalia, și în Emiratele Arabe Unite.

Rămânem, desigur, dedicați transformării educației în România, unde vom continua să fim alături de școli și grădinițe, atât din zona educației private, unde am demonstrat că putem aduce foarte multă valoare, cât și în sfera educației publice, prin participarea la programe precum pilotarea catalogului electronic și PNRAS.

La nivel de produs, vom continua să lucrăm la funcționalitățile de monitorizare a progresului școlar și de portofoliu al copilului și vom aloca o importanță deosebită integrării cu alte software-uri și sisteme.

De la local la global, de la înființare până în faza de dezvoltare și constantă îmbunătățire, abia așteptăm următoarele momente cheie pentru Kinderpedia despre care să vă povestim și vouă.

Cu drag,

Evelina Necula, Cofondator și CMO Kinderpedia


Despre Evelina

Evelina este antreprenor în educație, specialist în comunicare și mămică de preșcolar. Este co-fondatoarea Kinderpedia, soluția de comunicare și management pentru educație dezvoltată în România și recunoscută internațional pentru inovație și impact social. Absolventă a Open University Business School, Evelina are peste 15 ani de experiență în marketing și comunicare în educație, corporate real estate, ospitalitate și retail.