Oana Craioveanu este cofondatoare și CEO al Impact Hub, precum și jumătatea antreprenorială din arborele genealogic Startarium, alături de ING România. ”Sunt cofondator al acestui business care a pornit de la ideea unui spațiu de coworking și care a ajuns în momentul de față să sprijine antreprenorii la început de drum atât prin infrastructura și spațiile pe care le punem la dispoziție, dar și prin numeroase programe și surse de suport pentru antreprenori”, explică Oana.
Oana a identificat trei mituri principale de care s-a lovit pe parcursul timpului.
Mitul #1 - ”Dacă vorbesc de ideea mea, mi-o fură cineva”
La început de drum, Oana Craioveanu s-a lovit de mitul “Nu vreau să vorbesc de ideea mea, că cineva o să mi-o fure cu siguranță”.
”A fost primul mit, dacă vrei, de care ne-am lovit în momentul când am adus în România conceptul ăsta de coworking. Și a rămas bineînțeles de validat și de arătat oamenilor că într-un spațiu colaborativ ai mult mai mult de câștigat împărtășindu-ți ideile decât ținându-le într-un sertar, ascunse”, a explicat antreprenoarea, spărgând acest mit.
Mitul #2 - “Eșecul îmi va distruge reputația”
Al doilea mit enunțat de Oana e puternic înrădăcinat în subconșitenul multor antreprenori. Frica de eșec și de repercusiunile eșecului reprezintă unele dintre principalele motive pentru care mulți nu mai pornesc la drum sau nu își duc afacerile la adevăratul potențial.
”Practic, povestea prin care noi ne-am dat seama că asta nu e adevărat este legată de momentul în care am deschis un Impact Hub în Cluj-Napoca. La final, ca în orice business, se poate întâmplă să meargă totul bine sau nu. În cazul nostru a fost despre a ne asuma închiderea acestui Impact Hub, dar într-un mod care să nu ne afecteze reputația și tot ceea ce noi făceam în continuare în București și încercam să construim pe mai departe”, a povestit Oana, spărgând și acest mit.
Mitul #3 - ”Să nu faci niciodată afaceri cu prietenii”
Mulți antreprenori fug de ideea de a-și face afaceri cu prietenii, nedorind să își riște amicițiile. Povestea antreprenorială a Oanei Craioveanu dovedește contrariul.
”Ei bine, noi am făcut asta. Și sunt super încântată de ce a ieșit. Mai mult decât atât, am reușit să construim un parteneriat în viață, eu și Vlad Craioveanu”, a conchis ea.
Pitch Day este pentru cei care sunt deja/ visează să devină sau lucrează cu antreprenori. În fiecare toamnă, Startarium PitchDay devine centrul ecosistemului antreprenorial local. Și cu toții avem ceva valoros de câștigat, la competiția anuală cu premii de 120.000 de euro și finala-eveniment care aduce împreună pentru o zi: investitori, consultanți de business, antreprenori aspiranți și cele mai promițătoare startup-uri locale. De la lansarea în 2016, Startarium PitchDay a însemnat: 400 de startup-uri în competiție, 260 de afaceri sprijinite, 23 de startup-uri câștigatoare și premii totale de 330.000 euro, plus peste 2300 de participanți mai inspirați.