Invitații acestei ediții Commerce School of the Future au fost Cristi Movilă, Country Manager VTEX, furnizor de soluții de ecommerce pentru retaileri și magazine mari, Cătălin Macovei, Managing Partner Moloso Agency și Rareș Bănescu, fondator și CEO al Retargeting.biz.

Ei au vorbit timp de 90 de minute despre investiții în marketing, cum s-au schimbat bugetele, dar și despre strategii utile magazinelor online și offline în perioada aceasta.

Poți urmări webinarul în video-ul de mai sus, acesta este primul articol dintr-o serie mai amplă care va explica în scris discuțiile din timpul său.

Ce a crescut, ce a scăzut?

„Sectorul de fashion online a crescut, sectorul de food are creșteri foarte mari. Din ce am văzut la clienții noștri, am văzut o oarecare temere și o scădere a bugetelor la început, în care așteptau, însă acum au revenit în noul normal. Sunt sigur că lucrurile nu vor mai fi ca acum 2-3 luni, de la concerte, vacanțe, adunări, lucrul remote sau nu, lucrul din altă țară, ce se cumpără online. Lucrurile se vor schimba complet", a spus Cristi Movilă de la VTEX despre modul în care s-a schimbat comportamentul clienților.

41% scăderi în investiții de marketing, dar lucrurile revin

„Cred că toți am fost panicați când a început problema aceasta. Revenim la noua normalitate, care pe noi ca fiind activanți în mediul online e o mină de aur. „Nu rata niciodată o criză bună". E o oportunitate pentru că se schimbă comportamentul uman din rădăcină. Teama va exista, până nu va exista un remediu pentru toată situația aceasta medicală. Comportamentul uman se va schimba, ne vom duce spre distanțare socială, spre comerț online", spune Rareș Bănescu de la Retargeting.biz.

Cătălin Macovei a sosit cu o prezentare pe cifre despre consumurile clienților lor în zona de marketing online de la 2 martie până spre 15 aprilie.

„La nivel de România am avut un -41% year over year la începutul perioadei, dar lucrurile încep să revină. Nu se face un U încă al investițiilor în marketing, dar s-ar putea să revenimăm la bugetele de anul trecut. În momentul de față suntem la 24% scădere", a spus Macovei.

În privința datelor oferite de Retargeting.biz, există și bune și rele. Rareș Bănescu spune că 30% din oamenii care au comandat online în ultima perioadă nu o mai făcuseră niciodată, iar acum au fost nevoiți și au învățat că e mai ușor, mai simplu și mai ieftin.

Cererile de magazine online sunt mai mari ca niciodată

„Noi am monitorizat consumul în Google. Dacă un brand înainte consuma 100.000 pe zi, ieri și alaltăieri au consumat 102.000 și 103.000 pe zi. Revenirea pe segmentele pe care le avem noi există deja, am depășit perioada 2-3 martie. Iar Facebook Ads este cu 2% mai mic decât perioada 1-10 martie. Revenirea s-a făcut și urmează o accelerare", spune Bănescu.

„Am avut și noi pierderi de 15-20% pe revenue pentru că au fost nișe care nu mai funcționează. Personal care și beauty au explodat, creșteri de 500%, baby care, jucării, home&deco și small appliances. Cele mai mari scăderi au fost, evident, pe travel și fashion la noi. Sunt alte categorii care au accelerat atât de puternic încât au acoperit gapul respectiv și deja în ultimele zile să genereze în plus", a mai spus Rareș Bănescu.

Un alt avantaj menționat de Bănescu, din discuțiile cu partenerii săi, e că cererile de magazine online sunt mai mari ca niciodată, mai ales din domeniile care nu văzuseră vreodată online-ul ca o posibilitate.

În următorul articol vom discuta despre ce domenii au avut scăderi și creșteri, despre coșul mediu de cumpărături și ce s-a schimbat și ce nu.