În comerțul tradițional îți știi audiența după față, după cât de fideli sunt. Dar cum înțelegi mai bine vizitatorul și clientul site-ului tău și la ce date să te uiți? E important ca uneori să știi unde să te uiți în Analytics sau ce să ceri de la specialiștii alături de care lucrezi. Vei putea descoperi date precum valoarea medie a coșului, momentul din zi când ai cei mai mulți clienți sau cum funcționează promoțiile tale. De asemenea, vei putea să iei decizii privind marketing-ul online mai bine.
Descoperă mai jos studiul de caz Peeraj/Distinctive.ro și transformarea lor în timpul pandemiei dintr-un retailer offline într-unul online.
DOWNLOAD GRATUIT: Studiu de caz - Cum au reușit Peeraj/Distinctive să se adapteze pandemiei
În ediția de astăzi a masterclass-ului vei afla cum să-ți înțelegi audiența mai bine de la Dragoș Smeu, fondatorul agenției Mavericks, dar și de la Cristi Movilă, Growth Leader Eastern Europe la VTEX, în cadrul momentului VTEX Insights, strategii utile pe care le poți folosi pentru a-ți crește business-ul.
Cristi Movilă, Growth Leader Eastern Europe la VTEX va vorbi despre cum au identificat pentru un client cât de mult costă un utilizator nou și cum s-au concentrat pe utilizatorii deja existenți, care aveau un coș mediu foarte bun, ceea ce a dus la eficiență operațională.
Iar Dragoș Smeu, General Manager la Mavericks va discuta despre segmentarea audienței pentru a cheltui bugetele corespunzător, despre cum să identifici „buyer persona”, adică profilul cât mai exact al cumpărătorilor de pe site-ul tău.
De asemenea, descoperă în articol resursele pe care le poți descărca, oferite exclusiv de către VTEX, pentru a înțelege prin studii de caz modul în care site-urile de ecommerce înțeleg mai bine audiența.
Ce afli în acest masterclass? (Ideile principale)
Cristi Movilă, VTEX Insights
- Prea multe business-uri nu se uită la date, nu targetează și nu segmentează mesajele și clienții. Asta aduce pierderi din toate punctele de vedere.
- „Când adresăm o piață nouă, am lansat o nouă linie de business, lucrul care ne va ajuta cel mai mult în optimizare e testarea. Dacă ne gândim că vrem să intrăm pe o piață nouă, cel mai important e să testăm cu un bazin foarte mic de clienți. Să încercăm să vindem unui anumit număr de clienți, să interpretăm datele ulterior și să le adaptăm”
- ”Trebuie să vedem clienții care ne aduc cele mai multe venituri, dar și cât ne costă un client nou”
- Studiu de caz: „Am descoperit cu un client că un client fidel ne aducea venituri și beneficii echivalente a 400 de lcienți noi și așa ne-am adaptat strategia de marketing și am început abordarea moilor segmente de clienți într-un mod diferit”
Segmentarea audienței și Buyer Persona - Dragoș Smeu, Mavericks
Dragoș Smeu a administrat bugete de marketing de 12 milioane de euro, e Regional Trainer Google și profesor asociat la SNSPA.
- „Prea puțini antreprenori pun preț pe audiență și buyer persona. Aceasta este fundația. De la buyer persona pleacă strategia de performance media prin care poți atinge obiectivele de business setate”
- „Există publicul țintă dezirabil și publicul țintă efectiv. Publicul dezirabil e cel pe care noi îl construim. „Eu cred că, mie mi se pare că, am văzut că-n magazin au intrat 5 oameni”. Sunt ipoteze de lucru de la care plecăm și pe care le testăm. Ajungem la publicul țintă efectiv după testare”.
- „Tipuri de buyer persona - cum arată publicul tău, cu toate datele demografice și hobby-uri, activitate online, ocupație și venit”
- ”Publicul țintă transpus într-o audiență pe Facebook se traduce într-o audiență destul de mare. Vom descoperi un public mare, deloc omogen, cu multe triburi de targetat”
- ”Trebuie să selectați mai multe buyer persona pentru a avea un mesaj cât mai specific pentru categoriile de produse sau servicii pe care le oferiți pe site”
- Cum putem ajunge la publicul țintă corect din Google Analytics?
- „Raportul principal de audiență îți arată cum arată ăublicul țintă care a ajuns la noi pe site. Toate informațiile vor fi în funcție de volum”
- „Trebuie să te uiți pe ce dorești de la audiența ta, adică rata de conversie în funcție de performanță, nu doar numeric. Filtrează datele și uită-te doar la orașele cu peste 100- de utilizatori”.
- ”Combinând buyer persona cu audiența potențială pe Facebook și filtrând-o prin Google Analytics poți ajunge la publicul tău țintă care are cele mai mari șanse de conversie”
- ”Testează toate audiențele pe care le-ai construit, inclusiv publicul dezirabil pentru a ajunge la cele mai bune rezultate./ Adaptează audiențele în funcție de rezultatele alese”