În perioada COVID-19, Telekom Romania a adoptat o strategie în 5 pași:

  • Protejarea angajaților și a muncii de acasă;
  • Furnizarea de echipamente de protecție pentru colegii din prima linie: consultanții din magazine, echipele de vânzări, directori și echipele tehnice;
  • Regândirea tuturor proceselor pentru a asigura continuitatea afacerii;
  • Pregătirea rețelei pentru creșterea traficului;
  • Lansarea unei campanii de educație pentru a sprijini eforturile de prevenire.

În prezent, 64% din angajații Telekom România, adică aproximativ 3.200 de persoane, lucrează de acasă. Măsura a fost implementată în numai câteva zile de la declanșarea situației de urgență. Restul angajaților (cei din magazinele Telekom România sau angajații care se ocupă cu mentenanța sau instalarea infrastructurii) au fost dotați cu măști și mănuși, iar spațiile sunt dezinfectate constant.

”Am distribuit măști, mănuși. Unii spun că e foarte greu să găsești echipamente, dar dacă chiar vrei, le poți găsi. Ni s-a întâmplat de două ori ca echipamentele noastre să fie redirecționate către spitale - și nu putem învinovăți acest lucru, e normal. Într-un final am reușit să obținem câteva sute de mii de măști, astfel încât personalul nostru să fie protejat”, a declarat CEO-ul Telekom Romania.

Miroslav Majoros a mai explicat și faptul că Telekom Romania nu a făcut și nici nu va face disponibilizări în această perioadă, nici nu va trimite oamenii în șomaj tehnic. În ciuda faptului că magazinele operatorului din mall-uri și centre comerciale au fost închise în urma ordonanței militare numărul 2, compania i-a redistribuit pe angajați.

”Am fost obligați să închidem unele magazine - cele din centrele comerciale. Oamenii din acele shop-uri au fost redirecționați către munca de acasă sau din birouri. Acum sunt la call-center, am făcut upgrade-uri de echipament pentru ei, le-am făcut traininguri. Dacă Guvernul ne va obliga să închidem toate magazinele, atunci vom trimite pe toată lumea către call-center-uri. Nu e nimeni de la noi în șomaj tehnic, nu vom concedia pe nimeni”, a explicat CEO-ul.

Numărul contractelor încheiate în această perioadă a fost mai mare, pentru că multe companii și-au trimis angajații să lucreze de acasă, iar numărul clienților care au renunțat la abonamente pentru a schimba operatorii a scăzut.

În același timp, a crescut considerabil și traficul de date prin rețeaua fixă. ”Nu am avut nicio întrerupere majoră, încărcarea infrastructurii este la un nivel stabil și nu prevedem posibilitatea unei supraîncărcări. Există creșteri pe voce, dar și pe conexiunile fixe. Dacă înainte existau vârfuri dimineața și seara, acum vârful începe de la 9.00 dimineața și se termină la 22.00 seara. Creșterea traficului este de aproximativ 60% pe conexiunile fixe”, a punctat Majoros.

Dintre direcțiile de business care au înregistrat scăderi se numără roamingul, dar și achiziția de terminale. Totuși, Majoros consideră că singurul mod în care Telekom Romania ar putea avea probleme financiare ar fi dacă oamenii ar înceta să-și mai plătească abonamentele. ”Suntem printre cei mai ieftini operatori de pe piață, un abonament costă cât 2-3 pachete de țigări. Deci aș prefera ca oamenii să renunțe la țigări sau la a se mai uita la Netflix pe infrastructura noastră”, a declarat CEO-ul.

Totuși. compania oferă soluții punctuale pentru cei aflați în dificultate în perioada COVID-19. ”Există unii clienți cu care încercăm să discutăm. Vorbim în special cu clienții IMM-uri care au dificultăți și încercăm să ușurăm povara”, a punctat Majoros. ”Nu oferim o amnestie generală, dar avem pachete speciale cu gratuitate de 3 luni care pot fi de ajutor”, a mai explicat el

„Lansăm acum un apel către liderii țării de a ține cont de necesitatea asigurării condițiilor adecvate pentru funcționarea companiilor de telecomunicații, pe fondul blocării treptate a societății și a economiei. Preconizăm că prelungirea blocării economiei va produce o reacție în lanț asupra tuturor celorlalte companii aflate în funcțiune”, a declarat Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania.

Astfel, Telekom Romania avertizează asupra formării unei reacții în lanț în economie, declanșată de sectorul ospitalității, ceea ce ar duce la blocarea financiară extinsă într-un timp foarte scurt, astfel că statul ar trebui să ia în considerare protejarea sectoarelor economiei.

Măsuri concrete luate până acum de Telekom:

  • Telekom Romania a simplificat portofoliul de servicii și a lansat o serie de inițiative pentru îmbunătățirea experienței clienților, cu accent pe interacțiunea digitală. Pentru a aduce un plus de confort în contextul limitării călătoriilor și a interacțiunii directe, compania încurajează adoptarea aplicației de administrare a contului, MyAccount, pentru o gestionare mai ușoară a contului și a serviciilor utilizate, inclusiv pentru plata lor online.
  • Clienții persoane fizice și juridice din toată țara beneficiază acum de pachete și oferte speciale, care le facilitează accesul la informație, lucru de acasă, educație și divertisment, în cele mai bune condiții de pe piață.
  • Cu excepția magazinelor din mall-uri, care sunt închise, toate mijloacele de comunicare cu clienții rămân deschise și funcționează normal în acest moment (magazine, casierii, call-center, echipa de vânzări mobile și echipa tehnicienilor), aplicând aceleași măsuri specifice de protecție a sănătății clienților și a angajaților.
  • Echipa de tehnicieni intervine prompt la solicitările clienților, în condiții de siguranță, atât pentru clienți, cât și pentru angajații Telekom Romania.

Coronavirus: citește mai multe despre inițiativele luate de companiile private și cele civice în această perioadă: