Andrei Ene a fost participant la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life de două ori (poți rezerva locul tău Super Early Bird Aici), dar a dezvoltat și un alt startup, numit Antifragile. Acesta a câștigat competiția Upgrade 100 Floors Elevator Pitch. Antifragile era un startup care dezvoltase un „bandaj” care urma să fie montat pe colete și care ar fi oferit oamenilor semnele clare dacă pachetul a fost scăpat sau bruscat. Cu toate acestea, Antifragile a fost închis, iar Andrei ne-a explicat la Startup Grind Silicon Valley de ce a făcut acest lucru.

„La Antifragile problema a fost că la un moment dat ne-am dat seama că ceea ce facem noi nu mai depinde de consumatorul nostru. Relația pe care încercam să o gestionăm, între companii de curierat și distribuitori era o chestie foarte greoaie, presupunea contracte pe foarte mulți ani, pe sume foarte mari și în momentul acela, un startup nu avea pârghii să influențeze acea relație”, a spus Andrei Ene.

„Ne-am dat seama că zona de supply chain logistic și monitorizarea acesteia e o chestie hardcore. Am încercat să intrăm fără experiență. Ceea ce nu zic că e un lucru rău, dar ne-am dat seama că trebuie să încercăm cu software, nu și hardware, care e de 10 ori mai complicat și să încercăm să avem în relația noastră un singur om cu care să discutăm, nu multiple entități. E mai greu de gestionat o relație one too many”, a mai spus tânărul antreprenorul.

Credo, autentificare fără parole

Andrei Ene a făcut parte din cohorta Grinders de la acceleratorul BCR InnovX și a adus proiectul în fază de Minimum Viable Product, adică dincolo de prototip. Pe Andrei îl puteai vedea în zilele de Startup Grind Silicon Valley așteptând la ieșirea speakerilor pentru a putea schimba câteva vorbe cu fondatorul Reddit sau pentru a obține feedback de la un investitor care a fost și speaker.

„Facem autentificare fără parole. Înlocuim parolele cu un scan de QR Code ca la WhatsApp Web și facem asta ca să scoatem riscul de a avea data breach în cadrul unei companii”, spune Andrei Ene.

„Acum suntem în faza de proof of concept. Vrem să trecem la MVP, căutăm finanțare. Căutăm cât mai multe parteneriate și integrări cu companii diverse”, spune Ene.

Concurența e reprezentată de toate soluțiile de autentificare în doi pași, ca SMS, mail login, One Time Password pentru Credo. Startup-ul românesc nu vrea să fie, însă, un nou factor de autentificare, ci să înlocuiască parolele cu totul și acestea să nu mai fie stocate în baza de date a unei companii, pentru a evita riscurile de cybersecurity.