Robotic Process Automation (RPA) poate automatiza acele procese care sunt bazate pe reguli și care sunt repetitive. RPA poate automatiza atât procese de back office cât și de front office din majoritatea industriilor și poate fi folosită în mai multe industrii: de la finanțe și bănci la HR sau sănătate. Unde sunt documente și procese administrative, RPA poate fi folosit.

"Odată ce un proces a fost automatizat, el poate fi executat de către roboți timp de multe ore, fără pauze, eliberându-ne astfel de necesitatea de a fi prinși în față unui calculator ocupându-ne de activități repetitive, care nu necesită creativitate, gândire strategică și au o valoare adăugată mică", spune Alexandru Mihailciuc, Global VP of Presales la UiPath.

De ce ai vrea să foloseșți RPA în afacerea ta

Companii de orice mărime și din orice sector pot beneficia de avantajele oferite de automatizare: creșterea productivității, eficienței, reducerea costurilor de operare, și creșterea competitivității.

"Un prim beneficiu foarte valoros, cu efect atât pe termen scurt cât și pe termen lung, este eliberarea angajaților de necesitatea de a procesa volume mari de date sub presiunea termenelor limita, crescând nivelul de satisfacție la locul de muncă", explică Mihailciuc.

Un alt mod în care ai putea să foloseșți RPA este pentru sarcinile în care nu se justifică angajarea de personal nou pentru un volum de muncă care fluctuează. "Automatizarea reprezintă de fapt calea spre digitalizarea companiei. De asemenea, este modul prin care AI și potențialul infinit al acestei tehnologii pătrunde în companie, făcând-o mai competitivă și mai aliniată la revoluția tehnologică pe care o traversăm."

Cine poate apela la asemenea procese de automatizare

Potrivit PwC, 45% din activitățile de muncă ar putea fi automatizate, permițându-le companiilor să economisească 2 trilioane de dolari la nivel global în costuri cu forță de muncă. Nu este surprinzător, de aceea, faptul că 70% dintre CEO spun că RPA și AI sunt două dintre cele mai mari priorități atunci când se gândesc la la îndeplinirea obiectivelor strategice, potrivit unui sondaj publicat recent de The Economist.

"Companii din orice sector, și de orice mărime, pot apela la RPA și AI pentru a automatiză procese de business. Pentru mulți dintre clienții noștri, un mare avantaj este acela că RPA este o tehnologie ușor de implementat, întrucât nu necesită eliminarea sau înlocuirea sistemelor deja existente în companii. Startup-urile, pe de altă parte, care sunt organizații agile și digitalizate prin definiție, pot implementa soluții de automatizare încă de la început în produsele și serviciile lor, încorporând RPA și AI pentru a răspunde nevoilor pieței".

De asemenea, mai este important de menționat că RPA este o tehnologie low-code, adică permite companiilor să lucreze cu experții proprii în IT, nu este nevoie de aducerea unui personal extra.

Cât de costă să automatizezi afacerea?

Această întrebare nu are un răspuns simplu, o sumă fixă, asta pentru că stabilirea sumei depinde de procesul care trebui automatizat și prețul se determină cu partenerii de implementare și în funcție de mărimea proiectului.

Alexandru Mihailciuc, Global VP of Presales la UiPath, spune că firmele, fie ele mari sau mici, încep prin a automatiza un proces dintr-un anumit departament, apoi sesizează că pot automatiza și alte procese. După aceea, trec la procese mai complexe, care pe lângă RPA folosesc și machine learning și AI

"Implementarea soluțiilor de automatizare nu este un proces costisitor, pentru că nu implică înlocuirea sistemelor de operare existente în companii. RPA este o tehnologie care taie costuri, pentru că permite companiilor să adauge o forță de muncă digitală care poate procesa volume mari de date într-un timp scurt, cu mare precizie."

Nu în ultimul rând, dacă nu ai nevoie de RPA atunci tot poți să automatizezi anumite procese din companie prin intermediul unor unelte pe care le poți încerca gratis.

  • Pentru că orice business trebuie să se promoveze online pe rețelele sociale ai putea avea nevoie de un program care să distribuie automat conținutul publicat pe platforma ta. RecurPost ar putea fi o soluție
  • Poți să compui un mail și să-l trimiți individual către toți clienții sau poți să foloseșți un software de automatizare care să trimită mailurile pentru ține. Poți să încerci ceva ca SalesAutoPilot care-ți permite să trimiți emailuri în funcție de nevoia business-ului tău.
  • Nu în ultimul rând, există platforme pentru facturare, gestionarea orelor lucrate și așa mai departe. Pentru facturare poți folosi Smart Bill, de exemplu. Și nu uita, chiar și simplul Google Docs te poate scăpa de trimiterea documentelor pentru aprobare și modificare. Poți face disponibil un document în Google Docs unde se pot opera modificări și unde mai multe părți pot lucra în același timp.

În ultimă instanță, trebuie să te uiți la business-ul tău să vezi unde au loc procese repetitive și să vezi dacă acele procese pot fi automatizate și dacă nu cumva este mai profitabil să automatizezi decât să continui astfel.