În acest context, compania românească EXE Software a conturat câteva aspecte care ar putea fi utile business-urilor care își doresc să eficientizeze acest proces.

Astfel, iată câteva lucruri care pot fi de ajutor, constatate în cea dintâi etapă de lucru remote:

- Atenție deosebită la modul în care funcționează conexiunea de Internet de acasă, căci fără o conexiune bună, lucrul din acest mediu poate deveni un coșmar;

- Identificarea unor aplicații utile pentru a înlocui, ședințele față în față, care, între timp, au devenit virtuale;

- O mai mare atenție către mesajele scrise, prin mail sau chat, fiind nevoie mai mult decât altădată ca acestea să fie concise, bine structurate și să conțină informații complete despre ceea ce cer sau oferă;

- Folosirea preponderentă a video call-urilor în detrimentul audio call-urilor, comunicarea non-verbală fiind importantă și ajutând la menținerea relației dintre colegi;

- Separarea, pe parcursul zilei, între sarcinile care țin de serviciu și activitățile pentru rezolvarea necesităților de acasă;

- Conturarea unui program zilnic de lucru similar cu cel de pe vremea în care se mergea la birou;

- Pauze luate, din când în când, pentru a permite recreerea și pentru a ne da un răgaz.

„ Ne-a ajutat, într-adevăr, faptul că interacțiunea cu clienți de pe mai multe continente este ceva obișnuit la noi și, astfel, am avut deja pregătită infrastructura necesară pentru lucrul online. Practic, continuăm proiectele, ca atunci când nimic nu s-ar fi întâmplat. Perioada prin care trecem, însă, are toate șansele să ne facă mai responsabili față de noi înșine, față de familie, comunitate, țară și chiar lumea în care trăim”, a declarat CEO-ul EXE Software, Sorin Cosmescu.