„Mergem mai departe” este noua noastră secțiune de pe start-up.ro în care vom discuta cu afacerile din România despre modul în care au fost afectate de coronavirus, cum li s-a schimbat afacerea, ce măsuri au luat, care sunt planurile lor și cum se reinventează. În acest proiect suntem susținuți de Banca Transilvania, partener al afacerilor din România, de la cele mai mici la cele mai mari, pentru a transmite mai departe soluțiile pentru mediul de afaceri.


Fondatorii startup-ului românesc vor continua să-și dezvolte activitatea pentru ca ieșirea din criză cauzată de coronavirus să le ofere un avantaj strategic.

”Anterior acestui ordin, am implementat o serie de măsuri menite să ne ajute să depășim cu bine această perioadă. Echipa comercială a comunicat în mod cu potențialii clienți prin mijloace electronice și doar în situații excepționale a realizat întâlniri (în medie una pe zi). Am păstrat ritmul de vânzare chiar și în contextul crizei și ne-am îndreptat atenția către segmente de companii mai puțin afectate de situația existentă (IT, farma, retail etc.). Extinderea echipei conform planificării s-a amânat cu până la 3 luni sau până la stabilizarea situației de criză. Avem o bază solidă de candidați (CV-uri) pe care îi ținem aproape prin informări constant”, ne-a precizat Andrei Vasile, cofondator SanoPass.

Startup-ul a fost evaluat la 2 milioane de euro după o investiție totală în valoare de 400.00 de euro primită la începutul lunii martie 2020.

Din punctul de vedere al lui Andrei, companiile vor reevalua abonamentele medicale oferite angajaților în contextul problemelor financiare anticipate pentru perioada următoare și vor vedea în altă lumină rolul prevenției medicale pe termen mediu și lung.

”Avantajele SanoPass constau tocmai în optimizarea serviciilor medicale oferite angajaților (preț și accesibilitate)”, menționează Andrei.

Criza ca oportunitate de perfecționare

Un proiect important pentru fondatorii SanoPass, la care vor continua să lucreze chiar și în această perioadă, este cel privind oferirea de servicii pentru optimizarea fluxurilor de medicina muncii.

”Pe durata acestei crize vom dezvolta cele mai bune procese pentru clienții noștri. Mai mult, în perioada următoare ne vom concentra doar pe emiterea de abonamente medicale către companii, și cel mai probabil că vom devansa cu 6 luni proiectele legate de oferirea accesului beneficiarilor la servicii de sport și nutriție”, spune Andrei.

Alături de partenerul său de business, Mihai Vădan, a făcut un plan de business care le permite o reducere treptată a cheltuielilor operaționale cu până la 30%, luând în considerare neafectarea salariilor pentru cel puțin 3 luni de zile.

”Din fericire SanoPass tocmai ce a reușit să atragă o finanțare de 400.000 de euro de la Claverage VC, Founders Bridge VC și Seedblink, nu mai devreme de începutul lunii martie. Colaborăm permanent cu investitorii noștri și ne consultăm cu privire la planurile de măsuri pentru perioada următoare. Am beneficiat până în prezent și suntem încrezători că vom beneficia și în continuare de tot sprijinul și experiența investitorilor noștri pentru a trece împreună prin această criză”, declară Andrei.

Astfel, în ultima perioadă, echipa SanoPass s-a concentrat mai mult pe dezvoltarea profesională în momentele de răgaz pe care le-a avut odată cu scăderea volumui de întâlniri. Totodată, au acces la la cursuri de formare online și chiar ședințe individuale de coaching.

Mergem mai departe

”Privim cu optimism către viitor și ne așteptăm ca interesul companiilor românești pentru serviciile de prevenție medicală dedicate angajaților să primeze în fața altor beneficii extrasalariale odată cu încheierea acestei pandemii și chiar pe durata acesteia. Vedem în prezenta criză o serie de oportunități pentru businessul nostru, chiar dacă activitatea de vânzare se va derula într-un ritm mai puțin alert”, adaugă Andrei Vasile, precizând faptul că, ulterior publicării ordinului mai sus menționat, echipa SanoPass a fost pregătită să implementeze o serie de măsuri menite să îi sprijine pe clienții platformei să acceseze în continuare servicii medicale adaptate contextului actual, folosind serviciul de Consiliere Medicală Telefonică disponibil 24/7.

”Nu suntem în măsură să ne exprimăm cu privire la un set integral de măsuri ce ar trebui luate pentru sectorul sănătății, însă știm că este foarte important ca guvernanții să aibă în vedere, atunci când iau măsuri ce afectează veniturile angajaților, și componenta de beneficii extrasalariale a acestora. Ne referim aici în special la acele beneficii extrasalariale cu cea mai mare pondere în venitul angajaților din România, respectiv abonamentele medicale și tichetele de masă care sunt foarte importante în viața de zi cu zi”, afirmă cofondatorul SanoPass.

Pentru clienții săi, SanoPass a pregătit, împreună cu clinicile partenere, un pachet de imunitate ce presupune oferirea accesului pentru abonați la analize de laborator care ajută la stabilirea nivelului de sănătate al celor ce le solicită.

”Mai mult, încă înainte de izbucnirea epidemiei, SanoPass a oferit clienților săi access la servicii de Consiliere Medicală Telefonică, contribuind astfel la educarea beneficiarilor pentru utilizarea de servicii medicale la distanță”, concluzionează Andrei.

Sanopass este o afacere B2B care oferă angajatorilor un instrument prin care aceștia facilitează oferirea de servicii medicale proprilor angajati într-un mod practic și convenabil.

Angajaţii abonaţi SanoPass îşi pot face programări în peste 600 de clinici și cabinete medicale independente din țară și au deplină libertate de a-și alege furnizorul de servicii medicale în funcţie de proximitate sau de preferinţele personale.

Abonamentele SanoPass asigură programări pentru consultații sau investigații, indiferent de specialitate, în maximum 48 de ore. SanoPass oferă pachete personalizate de servicii, cu prețuri între 3 euro și 40 de euro lunar, conținând servicii de medicina muncii, consultații și investigații medicale, analize medicale, stomatologie, nutriție, psihologie, fizioterapie și imagistică avansată.

SanoPass, companie lansată în 2019 de doi antreprenori români, Andrei Vasile și Mihai Vădan, emite abonamente medicale de prevenție oferite de angajatori ca beneficii pentru angajați. Abonații SanoPass sunt angajați ai companiilor din domenii precum transporturi, productie, IT, financiar, retail.