Audi și Huawei au format un parteneriat și intenționează să intre pe piața mașinilor autonome din China, care este în plin avânt. Deși au fost oferite informații privind termenii parteneriatului, Huawei a prezentat prototipul SUV-ului Q7, care este echipat cu tehnologia sa Mobile Data Center, ce combină puterea de procesare necesară pentru autonomie cu camerele și senzorii, scriu cei de la Engadget.
De asemenea, se știe că cei doi producători urmează să dezvolte tehnologia mașinilor autonome de nivelul 4, pe lângă caracteristicile vehiculelor conectate. În esență, o mașină cu autonomie de nivelul 3 are nevoie de un volan și de un șofer care să fie atent și gata să preia controlul dacă apare vreo problemă pe drum. Mașina autonomă de nivelul 4 va funcționa fără șofer și va merge pe benzi dedicate, în timp ce o mașină de nivel 5, cu autonomie totală, nici nu va mai avea nevoie de un volan.
În urma memorandumului semnat de cele două companii în vară, acestea ar fi început testele în septembrie și urmează ca Audi să deschidă anul viitor un centru de dezvoltare în China. Jurnaliștii de la The Verge scriu că alianța este una forțată pentru producătorul de mașini Audi, întrucât China impune restricții severe pentru testarea mașinilor fără șofer. În plus, restricțiile se extind și asupra hărților, deoarece dreptul de proprietate străină asupra datelor detaliate de pe hartă sunt văzute ca fiind o chestiune ce ține de securitate.
Acest parteneriat este doar ultimul exemplu în care un mare producător de mașini își unește forțele cu o companie din altă industrie pentru a face rost de rețele, software și aplicații necesare pentru pune în circulație mașinile fără șofer. La începutul anului, Mercedes și Bosch anunțau că vor testa taxiuri complet autonome, iar în primăvară au apărut informații conform cărora Apple și Volkswagen ar putea lucra împreună pentru a construi propriul model de mașină autonomă, în timp ce Google și-a integrat sistemul de operare Android în mașinile Renault, Nissan și Mitsubishi. Așadar, nu ar fi o surpriză dacă în următorii ani vom vedea și alte parteneriate, pe măsură ce producătorii de mașini aduc modele noi pe piață.