Ieri, 17 ianuarie, ING a avut din nou probleme la plățile cu cardul și serviciul Home'Bank nu a mers pentru o parte din utilizatori. Între timp, situația a fost remediată, iar toate serviciile ING Bank România funcționează pentru toți utilizatorii.
Astăzi, reprezentanții ING Bank au revenit cu noi informații și precizează că sistemele băncii au fost ținta unui atac cibernetic, în urma căruia au fost afectate platforma de Internet banking retail - ING Home’Bank, Internet banking pentru companii IMM-uri (ING Business) și tranzacții online, informează wall-street.ro.
„Investigațiile realizate până în acest moment de echipele tehnice ING în colaborare cu furnizorii de internet indică faptul că serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS). Nu este vorba despre un atac de tip hacking și nu există pericolul unei breșe de securitate’’, precizează banca.
DDoS presupune afectarea disponibilitatii sistemelor informatice sau intreruperea unor servicii furnizate prin intermediul sistemelor IT, prin supra-incarcarea serviciului/ sistemului cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de sistem.
„În astfel de cazuri, serviciile/ sistemele vizate pot să nu fie accesibile pentru anumite intervale de timp sau pot fi accesate cu dificultate. Reamintim faptul că un astfel de scenariu nu pune în pericol datele sau banii clienților”, precizează reprezentanții băncii.
Problema a venit la scurt timp după ce aplicația mobilă ING nu putea fi accesată de către clienții băncii, iar cu numai câteva luni clienții s-au trezit că toate tranzacțiile pe care le-au efectuat au fost dublate și banii le-au fost retrași din cont.