Printre măsurile luate de companiile membre ale celor două asociații, amintim:
- Operatorii din depozite poartă măști și mănuși de protecție;
- Depozitele și centrele logistice au fost dotate cu termometre non contact pentru verificarea temperaturii tuturor angajaților;
- Curierii care fac livrări la domiciliu vor purta măști și mănuși de protecție acolo unde situația o impune;
- Curierii au fost instruiți cum se pot proteja și cum îi pot proteja de asemenea pe clienți;
- A fost intensificată activitatea echipelor de curățenie din cadrul depozitelor, cu o atenție sporită acordată zonelor sociale;
- Spațiile de lucru și cele sociale din depozite și centrele logistice au fost dotate cu dezinfectant pentru mâini;
- Lockerele (puncte de livrare de proximitate) sunt dezinfectate înainte de fiecare alimentare cu colete;
- Personalul din birouri responsabil cu asigurarea tehnologiei din spatele comerțului electronic lucrează de acasă.
“În contextul situației generale rezultate de evoluția COVID-19 în România, măsurile luate de magazinele online și companiile de curierat asigură monitorizarea riguroasă a angajaților de pe întregul flux logistic dintre momentul în care o comandă este plasată online de către un client și momentul primirii respectivului colet. Fie că vorbim de operatorii din depozite sau de angajații firmelor de curierat, aceștia poartă măști și mănuși de protecție acolo unde este necesar, au fost instruiți cu privire la cum se pot proteja pe ei, dar și pe clienții pe care îi deservesc. Ca regulă generală, de altfel, contactul social implicat de modelul comerțului electronic este redus la maximum: oamenii își comandă de acasă produsele dorite, deci nu sunt nevoiți să stea la nicio coadă, iar ulterior au acces la produsele dorite prin intermediul unui curier care este atent monitorizat și echipat cu echipament de protecție și dezinfectant pentru mâini”, a declarat Florinel Chiș, Director Executiv ARMO.
Citește mai multe despre inițiativele luate de companiile private și cele civice în această perioadă:
- Netopia implementează gratuit plata online pentru companiile mici
- Autonom închiriază gratuit mașini ONG-urilor și Fundațiilor
- Măsurile economice din decretul privind Starea de Urgență
- Inițiativele civice și private care ajută în această perioadă
- Vivre susține antreprenorii români și deschide platforma retailerilor de mobilă și decorațiuni
- Ghid de supraviețuire pentru IMM-uri în criza COVID-19
- Ajutor pentru părinți: ateliere pentru copii realizate online
- 4 ONG-uri dezvoltă o platformă de suport educațional pentru profesorii din România
- Ministerul Finanțelor: măsuri care urmează să fie luate de ANAF
- SmartBill donează 35.000 EUR spitalului din Sibiu, în lupta contra coronavirusului