Măsurile care au intrat în vigoare azi şi se aplică imediat:
- Reducerea ratelor de credit pentru următoarele 6 luni, până la 100% din aceste rate, acolo unde se justifică şi analizând impactul imediat şi pe termen mediu.
- Documentaţia în baza căreia se vor aplica facilităţile pentru clienţi este minimală, tocmai pentru a evita birocraţia şi deplasările.
“Băncile pot juca un rol semnificativ în propagarea comportamentelor responsabile din punct de vedere social şi economic. Împreună cu Guvernul României, Banca Naţională a României şi cu marile companii private din economie putem lua iniţiativele de care societatea are nevoie. Pe lângă măsurile de susţinere care vor fi implementate, Banca Transilvania se va plia pe planurile de susţinere ale altor bănci în cazul clienţilor comuni, acolo unde BT nu este banca principală deoarece în acest mod poate fi susţinut un număr mai mare de firme româneşti”. – declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Ajutor pentru firmele cu credite la mai multe bănci
BT va actualiza permanent acest cadru cu învăţăminte şi bune practici venite de la antreprenori, în acest context total nou pentru antreprenori şi economie.
“Banca Transilvania invită la cooperare în cadrul ecosistemului de business românesc, în egală măsură băncile şi companiile. Este importantă inclusiv susţinerea reciprocă între companii pentru ca impasul generat de perioada actuală să fie depăşit cu impact cât mai mic posibil”, adaugă Ömer Tetik. BT este deschisă şi va coopera cu celelalte bănci, în interesul clienţilor creditaţi, acolo unde firmele au credite la mai multe instituţii financiare.
Alte măsuri luate până acum de bănci
Banca Transilvania - până la 3 luni de amânare a creditului
Clienţii care au dificultăţi temporare la plata ratelor - fie de natură medicală, carantină, izolare, fie din cauza situaţiei economico-financiare conjuncturale - sunt îndrumaţi să contacteze banca pentru identificarea soluţiei potrivite. Facilităţile se aplică la solicitarea clienţilor afectaţi de actualul context, prin apelarea echipei Customer Care, disponibilă 24h/24 la numărul de telefon 0264 308 080.
Din punct de vedere operaţional, implementarea soluţiilor de amânare prevăd prelungirea perioadei de creditare, fără niciun fel de costuri suplimentare, cu numărul de luni aferent. Excepţie este creditul Prima Casă, unde amânarea înseamnă redistribuirea ratelor lunare amanate pe perioada rămasă de creditare, în contextul actual al legislaţiei. Banca a pregătit fluxuri de lucru care să elimine deplasarea clienţilor la bancă.
Primul pas BT: prelungirea perioadei de graţie pentru clienţii cu carduri de credit
Încă de săptămâna trecută, Banca Transilvania a anunţat o serie de măsuri prin care îşi susţine clienţii.
Pentru cei peste 500.000 de posesori de carduri de credit s-a prelungit perioada de graţie până în 25 mai. Clienţii nu au nicio obligaţie de plată în martie şi aprilie a.c., prima fiind în luna mai a.c.
BT a început, de asemenea, preluarea solicitărilor de amânare la plata ratelor pentru clienţii credite imobiliare care au dificultăţi financiare cauzate de actualul context.
CEC Bank - amânare o lună pentru creditele persoanelor fizice
De cealaltă parte, CEC Bank ar urma să anunțe săptămâna viitoare faptul că va amâna plata ratelor pentru creditele contractate de către persoanele fizice pentru o perioadă de 30 de zile, ca urmare a situației în care se află țara noastră din cauza răspândirii COVID-19 (coronavirus).
Raiffeisen Bank - vacanță trei rate pentru amânarea creditelor
Clienții Raiffeisen Bank România care au contractat creditele standard acordate de către bancă au, prin contract, opțiunea ,,vacanță trei rate” în cazul în care situțația creată de răspândirea virusului COVID-19 (coronavirus) îi pune în postura de a nu își mai putea respecta obligațiile de plată față de instituția financiară, conform informațiilor oferite pentru wall-street.ro.
BRD elimină costurile pe Internet Banking
”În contextul epidemiei de Covid-19, și pentru a sprijini măsurile de prevenție a răspândirii bolii, BRD Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet și Mobile Banking. De asemenea, banca elimină toate costurile aferente tranzacțiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiționat de folosirea sau achiziția unor pachete de produse”, se arată în mesajul băncii trimis către wall-street.ro.
Banca Românească - suspendare a ratelor de până la două luni
Clienții persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la 2 luni, a plății ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă, sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienților făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul bancii AICI, plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată.
Pentru clienții care dețin unul dintre produsele “Card de credit MasterCard Standard” sau “Card de credit MasterCard Gold”, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de grație.