Prezentările celor trei speakeri sunt mai jos, alături și de partea din video care conține și explicațiile acestora. În această ediție am vorbit despre:

  1. Cum să alegi o platformă tehnică pentru magazinul tău online? Cristi Movilă, Country Manager VTEX.
  2. Cum investești în Google și Facebook Ads ca să crești prezența online a magazinului? Raluca Radu, Country Manager Answear, cofondator GPeC și trainer de digital marketing.
  3. Cum faci conținut care să scoată în evidență magazinul tău online?Alina Ignat, Head of Brand Marketing la Vivre.

Cristi Movilă, Country Manager VTEX, a vorbit despre alegerea platformei tehnice, ce trebuie să urmărești și cum identifici una pentru nevoile tale, dar care să nu aibă și costuri ascunse.

Prezentarea este mai jos și explicațiile lui Cristi Movilă pot fi urmărite de la minutul 20.18 până la minutul 41.25.

VTEX vs Magento | Sales Tra... by start-up.ro on Scribd

Raluca Radu, Country Manager Answear, cofondator GPeC și MTH Digital a vorbit într-o prezentare despre cum contorizezi și cum te uiți la cifrele din social media și marketing online ca să promovezi afacerea mai bine.

Prezentarea Ralucăi e mai jos și video-ul corespunzător este între minutele 43 și 1.04.00.

Raluca Radu - Commerce Scho... by start-up.ro on Scribd

Alina Ignat, Head of Brand Marketing la Vivre a vorbit despre cum creezi conținut pentru afacerea ta, ca să-i spui povestea, nu doar să prezinți niște produse, dar și cum integrezi comunitatea în acest proces.

Prezentarea cu explicații a Alinei poate fi urmărită între minutele 1.09.00 și 1.24.00.

Content Marketing_Alina Ign... by start-up.ro on Scribd

Câteva lucruri învățate în această perioadă de pandemie de speakerii noștri:

Raluca Radu, Country Manager Answear

  1. Vom începe să vedem din ce în ce mai multe magazine online și cumpărători online. Eram pe la coada Europei, iar acum cred că online-ul va crește și retailerii offline au înțeles necesitatea deschiderii acestui canal.
  2. A fost o lecție reală despre curaj și mi s-a părut foarte interesant să văd cum în primele zile de pandemie, în momentul când erai asaltat de știri negative, se luau decizii bruște.
  3. După toată frica cred că-ți dai seama că la finalul ești tu, cu valorile tale, cu echipa ta, cu valorile business-ului, cu clienții tăi și devii mai puternic, te adaptezi și am învățat cine suntem cu adevărat. Am regăsit mai multă încredere.

Alina Ignat, Head of Brand Marketing Vivre

  1. Oricât de pregătit încerci să fii ca jucător de ecommerce și ești obișnuit sprintul și agilitatea constantă specifică industriei noastre, nu știi niciodată cum poate reacționa piața în situații excepționale. Trebuie să ai fluxurile cât mai optimizate astfel încât orice s-ar întâmpla să fii pregătit să acționezi foarte repede.
  2. Am simțit clienții mai aproape. Clienții au interacționat mai mult cu noi, ne-au scris. S-a simțit nevoia de a fi mai aproape de alți oameni și de brandurile pe care le îndrăgești.
  3. Ne-am dat seama că e foarte important să ai task-urile zilnice up to date, astfel încât dacă piața are nevoie să ai timp de reacție.

Cristi Movilă, Country Manager VTEX

  1. Nu va exista o revenire la toate obiceiurile din trecut, vorbim de o adaptare și un nou normal. În câteva zile săptămâni s-au întâmplat lucruri și digitalizare forțată.
  2. Mă gândesc cât mai mult la a lucra cât mai mult remote, de a anula și de a schimba întâlnirile care nu sunt atât de necesare din fizic în virtual, pentru că suntem mult mai obișnuiți să purtăm întâlnirile astea virtual.