Creat de antreprenorul Doru Pelivan și psihologul Pera Novacovici, Hobby 2 Profit este cel mai scump program pe care editura eduKiwi îl oferă în prezent, și a generat 24% (264.000 de euro) din veniturile totale ale companiei în anul 2020 (1,1 milioane de euro).
“Considerăm că este mult mai sănătos să înveți de la oameni pasionați care au puterea exemplului. Dacă anii trecuți aveai nevoie de mai mulți ani să deprinzi o nouă abilitate, acum, datorită internetului, poți ajunge prin câteva click-uri la un expert specializat într-un anumit domeniu. Dacă expertul are și un curs conceput pentru așa ceva, atunci poți obține în doar câteva luni rezultatele pentru care autorul respectiv a muncit ani de zile”, a declarat Doru Pelivan, CEO și fondator al eduKiwi.
Astfel, din experiența celor peste 900 de autori pentru care eduKiwi a lucrat deja, se observă un interes în creștere pentru cursurile care au o strânsă legătură cu lumea profesională. “Sunt bine venite cursurile care te învață cum îți poți ușura munca și cele care îți oferă alternative mai bune la modul în care lucrezi. Practic, sunt la mare căutare cursurile care au aplicabilitate rapidă”, spune Doru Pelivan.
Sfat: profesori online, și abia apoi antreprenori!
De asemenea, programele axate pe dobândirea unor abilități palpabile sau tehnice au succes mai mare. Motivul este simplu: sunt mai ușor de explicat, iar participanții descoperă mai ușor ce abilități vor deprinde după parcurgerea acestor cursuri.
Ca tendință generală, cursurile de dezvoltare personală au beneficiat de o creștere majoră în anul 2020. “Fiind forțați să stea mai mult în case, oamenii s-au confruntat cu efectele singurătății. Au început să-și adreseze mai multe întrebări, și-au dat seama că propria persoană este cea mai importantă și au început să investească mai mult în educație, potrivit EduKiwi.
Specialiștii și autorii care vor să își dezvolte propriile cursuri online trebuie să țină cont că primul pas este să devină profesori online, și abia apoi să devină antreprenori. Altfel spus, trebuie să pună un accent mai mare pe pe interesele și nevoile de învățare ale oamenilor decât pe afacerea proprie, să se concentreze pe producerea unui conținut valoros pentru cursanți.
De asemenea, eduKiwi recomandă celor care doresc să înceapă un proiect de educație online să nu își concentreze atenția doar pe curs. Obiectivul inițial trebuie să fie crearea unei comunități formată din oameni interesați de subiectul propus în cadrul cursului. Abia după ce ai alături de tine un grup de oameni interesați de subiect și care au, de asemenea, încredere în tine, merită să dezvolți un curs contra cost. Astfel, îți vei asigura succesul înainte de lansarea cursului. Mulți greșesc când încep să creioneze un program de educație, iar atunci când vor să îl vândă, nu au cui.
Crearea unui curs Hobby 2 Profit, un proiect antreprenorial?
Autorii pregătiți de eduKiwi își lansează afacerea sub formă de proiect pilot (MVP). Ulterior, după ce își validează ideea și câștigă bani serioși din acest proiect, încep să facă această activitate mai mult.
În prima etapă, eduKiwi recomandă autorilor să aloce pentru dezvoltarea unui curs online între o oră și trei ore pe zi, în funcție de timpul disponibil. După ce ajung la primele facturi și încep să încaseze bani din aceasta activitate, te poți gândi să transformi activitatea într-un proiect full-time. “Avem zeci de autori care inițial erau full-time avocați, contabili, ingineri, angajați în corporații sau diverse locuri de muncă. Au început această afacere din pasiune, iar acum au pivotat integral în această direcție”, afirmă Doru Pelivan.
eduKiwi, platforma online de cursuri lansată de agenţia de marketing digital Kiwi din Timişoara, a generat în anul 2020 venituri de peste 1,1 mil. euro. Platforma a fost lansată oficial în 2019 şi cuprinde o serie de cursuri atât pe zona de business şi marketing, cât şi pe zona de dezvoltare personală.