Piața online este în continuă creștere, iar consumatorii români se orientează către magazine online atunci când vine vorba de shopping. Conform unor statistici realizate de compania Retargeting Biz, în primul trimestru din 2021 peste 8 milioane de români au cumpărat produse online. Categoriile cu cele mai mari creșteri așteptate în 2021 sunt casă și grădină, medicamente & suplimente alimentare, modă și accesorii. Mobile commerce este în creștere la nivel global.

Date din online referitoare la primul trimestru al 2021

  • 8.34 mil oameni cumpără produse online
  • 2.04 miliarde euro - valoare pieței online de bunuri de consum

(Sursa: Eurostat)

  • +38.7% - creșterea valorii pieței online de bunuri de consum față de 2020

(Sursa: Datareportal)

  • 1207,73 lei - valoarea medie a cumpărăturilor online anuale făcute de utilizatorii români

(Sursa: Ecompedia)

  • 87.7% din utilizatori au căutat produse și servicii online în vederea achiziționării
  • 76.1% frecventează magazine online
  • 55.5% au folosit o aplicație de cumpărături pe mobil

(Sursa: Datareportal)

  • 19.2% realizează plăți și tranzacții online (18.8% M; 19.6% F)

(Sursa: Eurostat)

Cine face cele mai multe cumpărături online?

Procentul de utilizatori care au cumpărat cel putin un produs online în ultimul an, în funcție de sex și grupe de vărstă:

  • 16-24: 53% M; 54% F
  • 25-54: 46% M; 47% F
  • 55-74: 15% M; 13% F

(Sursa: Eurostat)

Totalul cumpărăturilor online în 2020 pentru fiecare categorie de produse:

  • Turism și transport: 1.17 miliarde euro (-44.8% față de 2019)
  • Modă și frumusețe: 813 mil euro (+37.9% față de 2019)
  • Electronice & IT: 523.45 mil euro (+38.3% față de 2019)
  • Nutriție și sănătate: 287.3 mil euro (+44.5% față de 2019)
  • Mobilier și electrocasnice: 178.11 mil euro (+42.4% față de 2019)
  • Jucării și hobby-uri: 233.57 mil euro (+33.3% față de 2019)
  • Jocuri video: 144.47 mil euro (+24.2% față de 2019)

(Sursa: Datareportal)

Procentul de utilizatori care descoperă noi branduri sau produse prin intermediul următoarelor canalele de comunicare:

  • 40.4% - reclame TV
  • 36% - motoare de căutare
  • 30.8% - email marketing
  • 29.1% - recomandări personale
  • 27.7% - reclame pe rețelele sociale
  • 23.8% - reclame pe diverse site-uri
  • 23.5% - site-urile brandurilor

(Sursa: Datareportal)

Tendințe în ecommerce: Email marketing / Newslettere personalizate

  • La nivel mondial, 61% din afacerile care oferă recomandări de produse personalizate obțin profituri mai mari, 58% își cresc traficul de pe site, în timp ce 55% observă îmbunătățiri în privința loialității clienților.

(Sursa: Infosys)

  • De asemenea, 86% dintre cumpărători susțin că personalizarea le influențează deciziile de cumpărare, 45% din aceștia preferând să cumpere de pe un site care dispune de o astfel de tehnologie.

(Sursa: Invesp)

Piața de e-mail marketing a depășit la nivel global 1,13 miliarde de dolari în 2020, iar această valoare este așteptată să se dubleze până în 2027. Cu toate acestea, din punct de vedere tehnologic, soluțiile disponibile pe piață fie nu reflectau această dezvoltare rapidă, permițând doar automatizări de bază, fie necesitau cunoștințe și procedee tehnice complexe, ce nu sunt la îndemâna tuturor”, relatează Rareș Bănescu, CEO Retargeting Biz.

“Personalizarea se referă la crearea de conținut, oferte sau recomandări de produse individualizate fiecărui utilizator în parte, în funcție de profilul său, comportament și preferințe. Cu alte cuvinte, în cazul newsletterelor personalizate, fiecare abonat va primi o variantă diferită a aceluiași e-mail, conform preferințelor si comportamentului său online și a comenzilor plasate anterior de el sau de profiluri similare lui”, relatează Alina Mitrică, CCO Retargeting Biz.

Mobile commerce

  • La nivel global, 70.4% din piața e-commerce se datorează m-commerce, iar acest procent este așteptat să crescă la 72.9% în 2021.
  • 58% din Millennials sunt adepți m-commerce, comparativ cu 49% din Generația Z.