Deja avem primul unicorn românesc – UiPath - apărut în urma unei investiții de 153 de milioane de dolari. Deși suma primită de compania din România care face softuri de automatizare a proceselor este cea mai mare finanțare obținută de o companie românească de la începutul acestui an, UiPath nu este singurul startup românesc care a atras atenția investitorilor. Am selectat câteva noi startup-uri românești pe care ar fi bine să le urmăriți în 2018.

Caserola.ro

Pentru că am adus vorba despre finanțări, caserola.ro este unul dintre startup-urile care a atras atenția investitorilor.

La finalul lunii martie, caserola.ro, o platformă românească de livrare de mâncare care lucrează pe segmentul premium, a primit o investiție în valoare de un sfert de milion de euro din partea unui grup de investitori de tip angel.

“Caserola s-a lansat acum cinci ani. S-a lansat simțind nevoia pe piață, pentru că nu eram mulțumită de serviciile care erau și de varietatea de restaurante. M-am gândit că e nevoie de un serviciu premium axat pe restaurante de top”, spunea în acel moment Bianca Rusu, fondatoarea acestui business. “Am avut să avem o creștere de 100% de la an la an. Pentru 2018 estimăm să ajungem la vânzări de 1,5 milioane de euro”, afirma aceasta după anunțul privind investiția primită.

Potrivit Biancăi Rusu, investiția este direcționată către creșterea echipei de livratori (pentru a face față numărului de comenzi), pentru automatizarea unor procese de bază, precum trimiterea comenzilor spre restaraurante, precum și pentru publicitate.

Caserola.ro are aproximativ 200 de clienți pe zi și listează un număr de aproximativ 40 de restaurante din București, bună parte dintre ele fiind disponibile pentru livrări exclusiv prin intermediul platformei.

Froala

Românii de la Froala, un startup care dezvoltă produse pentru programatorii de aplicații mobile și web, au anunțat chiar luna aceasta exitul către o companie americană. Deși nu au precizat valoarea exitului, fondatorii Froala, Ștefan și Diana Neculai, au precizat faptul că vânzarea s-a făcut către Idera, o companie care oferă sisteme de management pentru companii mici și mijlocii.

Totodată, decizia de a vinde compania a fost explicată prin faptul că exitul poate ajuta la dezvoltarea mai rapidă a business-ului. După exit, Froala își va păstra identitatea în cadrul Idera. De asemenea, echipa care a construit produsul va rămâne în companie.

În 2017, Froala avea venituri totale de aproape un milion de dolari, o creștere anuală de 200%. Produsul WYSIWYG permite programatorilor să scrie cod mai ușor, iar Froala Design oferă peste 170 de exemple de design pentru construcția unui site care să arate bine și să fie dezvoltat ușor, fără să o iei de la zero. De asemenea, Froala a combinat cele două produse în Froala Page Builder, care permite dezvoltarea unei pagini de site cu ușurință.

TPS Engage (cunoscut anterior ca The Pole Society)

Startup-ul românesc de advertising The Pole Society a trecut printr-un rebranding și, din 27 iunie este cunoscut ca TPS Engage. Compania a inceput anul prin prezența în cadrul acceleratorului Techstars Dubai, iar în aprilie câștiga categoria de startup-uri din cadrul competiției de creativitate Dubai Lynx, urmând să reprezinte regiunea Orientului Mijlociu la festivalul Cannes Lions. De altfel, românii erau singurii de la noi care s-au numărat printre cele 9 startup-uri acceptate în prima ediție a programului din Dubai.

TPS Engage e un startup care face legătura dintre advertiseri și panouri digitale din orașe. În esență, startup-ul românesc oferă posibilitatea de a livra reclame pe ecranele digitale din oraș, direct din desktop. Activ în București, TPS Engage are peste 300 de ecrane în București, iar fondatorii săi vizau extinderea și spre alte țări, zona arabă fiind una dintre ținte.

Azi TPS Engage poate fi descris ca o interfață de la Google AdWords sau Facebook Ads, dar pentru ecrane digitale out of home. “Dacă ți s-a părut complicat să ajungi pe un ecran digital, pentru că trebuie să suni la agenție, să suni la omul cu ecranul, nu știi care sunt prețurile, noi te ajutăm. Noi vrem să democratizăm accesul la ecranele respective. Intri într-o interfață web, selectezi ce vrei să faci și din câteva click-uri selectezi momentul când vrei să apară. E la fel ca pe publicitatea digitală”, spune Matei Psatta, unul dintre cofondatorii The Pole Society, care funcționează acum sub denumirea TPS Engage.

TPS Engage (The Pole Society) îi are drept cofondatori pe Bogdan Savonea, Matei Psatta, Dan Florea, Abdel Bendaoua.

Dacă vreți să aflați și despre alte startup-uri românești pe care ar fi bine să le urmăriți în 2018, aruncați un ochi și pe acest material.