UiPath

UiPath, o companie din România cu sediul la New York, care face softuri de automatizare a proceselor, este evaluată la 1,1 miliarde de dolari. Compania a primit la începutul lunii martie a acestui an o investiție în valoare de 153 de milioane de dolari de la un grup de investitori din care face parte și CapitalG, vehiculul de investitii al Alphabet (Google). Astfel, UiPath a devenit prima companie cu acționari români și care a fost fondată în țara noastră care a atins statutul de unicorn.

Recent, Daniel Dines, CEO-ul și unul dintre fondatorii UiPath, anunța faptul că veniturile companiei se apropie, în acest moment, de valoarea de 100 de milioane de dolari, și că își dorește să finalizeze anul 2018 cu venituri de 200 de milioane de dolari. Pentru anul viitor, planul lui Dines ar fi ca UiPath să ajungă să încaseze venituri de 600 de milioane de dolari.

În 2017, portofoliul de clienți UiPath a crescut de la mai puțin de 100 la peste 700. Compania sa lucrează cu firme precum BMW, Huawei, Morningstar, Oracle, EY, sau Sumitomo Mitsui Financial Group, afaceri de ordinul sutelor de milioane de dolari. În plus, tehnologia pe care o dezvoltă românii este una cu un impact extrem de mare pentru dezvoltarea viitoare a firmelor din toată lumea, așa că UiPath este clar unul dintre startup-urile românești pe care trebuie să le urmărești în 2018.

Software-ul UiPath ajută organizațiile să dezvolte servicii noi sau să-și conecteze sistemele existente la tehnologiile digitale bazate pe roboți, în vederea creșterii vitezei, eficienței și pentru a-și îmbunătăți și transforma serviciile.

Tot după anunțul privind investiția semnificativă primită de companie, românii au precizat faptul că deschid un centru de cercetare în Bellevue, Washington, condus de către Param Kahlon, care a lucrat la Microsoft și SAP Labs în trecut. Nu au ocolit nici extinderea din România, inaugurând la mijlocul lunii mai un birou în Cluj după achiziția unui produs de la Recognos.

Soleadify

Trei tineri români lucrează la un produs destinat, în special, agențiilor care oferă servicii de marketing digital. În esență, Soleadify este un agent de vânzări bazat pe inteligență artificială, cu pontențial de extindere la nivel mondial. De aceea, noi spunem că ar fi bine să stăm cu ochii pe acest startup românesc.

Aplicația funcționează ca o bază de date care accesează o gamă variată de website-uri care ar necesita îmbunătățire într-un anumit domeniu. Printr-o astfel de aplicație, dezvoltatorii web sunt conectați cu potențiali clienți prin aplicarea anumitor algoritmi și filtre personalizate care să țină cont de interesele și competențele digitale ale acestora. Totodată, aplicația economisește timp în identificarea beneficiarilor: în loc să stai să cauți pe Google potențiali clienți și să faci o listă nesfărșită de firme, ai totul la o căutare și câteva butoane distanță.

Echipa din spatele Soleadify - Sorina Vlăsceanu, Florin Tufan și Mihai Vinaga - a trecut prin programul de pre-accelerare Innovation Labs, acolo unde și-au validat potențialul pe care-l are aplicația și au conturat planul de conturare a afacerii pentru următoarele luni.

Evertoys

Evertoys este un startup care închiriază jocuri și jucării printr-un model de business de tip abonament. De principiu, un fel de Netflix pentru jucării. În 2017, Evertoys a reușit să crească de 6 ori cifra de afaceri față de anul precedent, iar în urmă cu o lună a primit o investiție de tip seed de la Sparking Capital, un fond românesc de tip business angel, care va ajuta la dezvoltarea accelerată a startup-ului.

Evertoys are acum aproximativ 200 de abonați activi care împrumută jucăriile disponibile.

Există 3 tipuri de abonamente, în funcție de preț, cu diferite variante de preț. Împrumutul este lunar, dar jucăriile pot fi ținute oricât. În momentul abonării se înregistrează un card bancar, iar comanda se face pe platforma Evertoys. Livrarea se face prin curier și la fel și schimbul, dacă un copil dorește alte jucării.

Planul startup-ului după primirea investiției este de a crește notorietatea mărcii și tracțiunea afacerii, dar și de a investi în zona de IT pentru dezvoltarea unei aplicații, precum și în creșterea stocului de jucării.

Citește și:

Startup-uri românești pe care să le urmărești în 2018 (Partea a II-a)