”UiPath a luat primele decizii legate de pericolul răspândirii Covid-19 imediat ce China a anunțat măsurile de contenție în cadrul birourilor noastre din țară și din regiunea APAC. Accelerarea raspândirii virusului ne-a determinat să luam masuri la nivel de companie astfel încât sa asigurăm continuitatea business-ului”, ne-au precizat oficialii UiPath.

Astfel, prima măsură luată de conducerea UiPath a fost aceea de a institui pe 4 martie un grup de lucru care include pe lănga alții pe UiPath Chief People Officer Mandy Sebel precum și alți colegi din echipele noastre globale de travel, legal și securitate.

”De la înființare, grupul de lucru monitorizează în permanență situația și ia toate măsurile necesare pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților UiPath în toate regiunile și comunică toate recomandările lor printr-un canal dedicat Slack, deschis tuturor angajaților”, spun cei de la UiPath.

Astfel, prin acest grup, UiPath a monitorizat constant evoluția răspândirii Covid-19 din toate regiunile și a implementat rapid recomandările emise de guvernele naționale.

”De aceea a decis ca, începând cu a doua săptămână a lunii martie, călătoriile din și către zonele cele mai afectate să fie limitate la călătorii esențiale de afaceri. Curând după acest moment am implementat ceea ce avem și în prezent – o no travel policy. Pentru a seta un exemplu pentru companie, echipa executiva globală și-a mutat rapid interacțiunile online. Având experiența primului eveniment live online organizat de către UiPath - #UiPathLive, echipa își va organiza întâlnirea trimestrială online”, precizează oficialii UiPath.

O altă măsură luată imediat de conducerea firmei a fost una obligatorie: toți angajații își vor continua activitatea în regim de de telemuncă pentru următoarele trei luni.

Asistență pentru angajați

În plus față de măsurile menționate anterior, angajații de pretutindeni au primit asistență prin intermediul a două aplicații: în a doua săptămână a lunii martie, compania a lansat SOS Internațional (ISOS), care este un serviciu oferit de către unul dintre liderii companiilor de servicii de securitate medicală și de călătorie.

”Acest lucru ne va ajuta să ne asigurăm că angajații noștri sunt în siguranță în timp ce călătoresc pentru afaceri în afara țării de origine. În al doilea rând, angajații UiPath au la dispoziție resurse gratuite și confidențiale pentru a-i ajuta pe ei și familiile lor prin CCA @ YourService. Această aplicație oferă angajaților și membrilor familiei UiPath sprijin emoțional și practic, oferit în mod confidențial, 24/7”, afirmă oficialii UiPath.

Pentru că și-au dorit ca angajații să fie și relaxați în această perioadă, colegii din România, alături de toti cei din regiunea EMEA, beneficiază de oportunitatea de a face exerciții fizice precum yoga sau pilates, dar și sesiuni de meditație ținute fie de către antrenori, fie de către colegii noștri.

”De asemenea, am fost inundați de zeci de idei de activități prin intermediul cărora sa rămânem conectați în aceasta perioadă de mobilitate redusă: call-uri săptamânale cu colegii, canale de Slack unde împartășim cu colegii rețete și fotografii cu prânzul nostru din fiecare zi, un canal dedicat copiilor angajaților UiPath care sunt provocați să deseneze in fiecare zi”, ne-au precizat reprezentanții companiei.

Business-ul UiPath după coronavirus

Va fi afectat, totuși, business-ul UiPath? ”Deoarece situația este încă în desfășurare, consecințele pandemiei sunt încă necunoscute și este devreme pentru a comenta despre evoluția afacerii sau despre planurile noastre pe termen scurt, mediu sau lung”, spun ei.

De altfel, sunt convinși că nu există vreo organizație undeva în lume care să nu simtă un impact masiv asupra modului în care își desfășoară operațiunile, recunoscând că este, totuși, prea devreme ca să emită comentarii în ceea ce privește posibilitatea de a atrage alte investiții în acest an.

UiPath a primit anul trecut o investiție de tip Series D în valoare de 568 de milioane de dolari, ajungând la o evaluare de 7 miliarde de dolari.

”Sănătatea și siguranța angajaților noștri au o importanță maximă și de aceea am implementat rapid măsuri strategice”, adaugă oficialii UiPath.

În ceea ce privește proiectele pe care compania le avea în derulare, aceștia menționează unul dintre evenimentele pe care le plănuia pentru începutul lunii mai. Au fost nevoiți să-l amâne, iar până la finalul anului să nu mai organizeze niciun eveniment offline.

”Anul trecut UiPath a avut un program efervescent de întâlniri la scară mare cu clienți și parteneri, cât și cu ambasadori ai automatizării care fac parte din comunitatea de RPA. De la UiPath Together Nordics în Copenhaga la început de aprilie, la UiPath Together din Paris la sfârșitul lunii, la evenimentul desfăsurat la Las Vegas, cel mai mare eveniment dedicat comunității globale de RPA, UiPath a fost prezent alături de clienți prin evenimente care ne-au permis să schimbăm idei și să interacționăm direct cu reprezentanți ai organizațiilor interesate de tehnologia noastră. Şi pentru anul acesta plănuiam să continuăm ceea ce devenise deja o tradiție pentru comunitatea de RPA si pregăteam o serie de evenimente, cel mai apropiat fiind UiPath Together Europe, programat pentru 7 mai 2020. În urma declarării pandemiei de catre Organizatia Mondiala a Sănătății, am hotărât să amânăm evenimentul și de asemenea ca, până la sfârsitul anului, să nu mai organizăm evenimente offline. UiPath Together 2020 de la Las Vegas a fost, de asemenea, amânat pentru 2021”, declară reprezentanții unicornului românesc.

Se întrevede, totuși, și o speranță. ”UiPath a cultivat cea mai mare comunitate de RPA din lume, iar seria noastră de întâlniri cu această comunitate a fost mereu un prilej de a lua pulsul, de a primi feedback și de a afla despre noi moduri in care acești ambasadori ai tehnologiei au implementat-o în viața lor profesională și personală. Intrucât întâlnirile offline nu mai sunt permise de către autoritățile din țările unde suntem prezenți, am luat decizia de muta online toate aceste community meetups programate cu comunitatea de RPA, și ne așteptăm ca acest lucru să atragă o audiență și mai mare. De exemplu, la una din întâlnirile noastre din Londra unde asteptam în jur de 100 de participanți, avem acum peste 700 de participanți înregistrați”.

Automatizare și soluții pentru clienți în perioada pandemiei

Reprezentanții companiei lansate în București, cu birouri în aproape toată lumea, menționează și beneficiile automatizării și despre faptul că și-au pus gratuit la dispoziția clienților din soluțiile pe care le dezvoltă.

”Gândirea de tip „Automation first,” prin care ne gândim la orice activitate din perspectiva automatizării, s-a dovedit foarte utila colegilor nostri din China, și nu în ultimul rând acelora din departamentul de resurse umane”.

Astfel, pe măsură ce virusul s-a răspândit în China, colegii din biroul UiPath din Beijng, la fel de mulți alții din întreaga regiune APAC, au fost supuși unui sondaj zilnic obligatoriu care înregistra temperatura corporală a angajaților, cu scopul de a le transmite autorităților.

”Procedura presupunea ca personalul UiPath să completeze zilnic un formular pentru a-și actualiza starea de sănătate, iar unul dintre pași presupunea ca aceștia să-și verifice e-mailurile, iar asta putea deveni o problemă, iar formularul se putea pierde într-o mare de e-mailuri. Uneori, angajații uitau pur și simplu să completeze sondajul, ceea însemna ca un coleg/colegă de la departamentul de HR trebuia să le amintească să depună formularele. Întârzierile la depunere pot duce, de asemenea, la lipsa de conformitate cu cerințele guvernamentale legate de sănătatea publică. Mai mult, volumul mare de date despre starea de sănătate a angajatilor din sondaje trebuie colectat, organizat în rapoarte și analizat. Din dorința de a face acest process mai simplu pentru toți cei implicați, am încredințat acest lucru unui robot software: robotul de screening UiPath Health Screening Bot. Acest robot salvează timp critic, îmbunătățind procedurile de monitorizare a sănătății atât pentru angajații UiPath, cât și pentru cei din alte companii din China și APAC cărora l-am oferit gratuit”, afirmă reprezentanții UiPath.

Robotul trimite sondajul și urmărește cine l-a completat și cine nu. De asemenea, el va face follow-up la interval de o oră cu cei are nu l-au completat prin diferite instrumente de comunicare, cum ar fi Slack, WeChat și WhatsApp.

Acest lucru economisește timp pentru ca membrii personalului HR să lucreze la alte sarcini, asigurând în același timp un mediu de muncă sigur pentru toti angajații. Folosind automatizarea, starea de sănătate a tuturor angajaților poate fi raportată în mod sistematic.

De asemenea, robotul avertizează angajatorii cu privire la temperaturi ale corpului neobișnuit de ridicate in rândurile angajaților, ceea ce ajută companiile să reacționeze mai rapid pentru a gestiona situațiile de criză.

”Pe langă acestea, suntem implicați puternic în activități care pot ajuta la combaterea răspândirii virusului cu ajutorul platformei noastre de automatizare și oferirea clienților noștri de asistență în timp util, în timp ce trec la noi modele de operare. De exemplu, lucrăm îndeaproape cu clienți din sectoare precum retail, servicii medicale și servicii financiare, care se confruntă cu o creștere fără precedent a volumului operațiunilor lor și folosim automatizarea pentru a răspunde creșterii drastice a volumului cererilor”, adaugă reprezentanții UiPath.

Aceștia dau exemplul unuia dintre clienții UiPath, o companie care produce produse de igienă, care a înregistrat o creștere de 10 ori a fuxului de comenzi pentru dezinfectant de mâini. ”Echipa lor din China, de obicei, procesează comenzile în SAP, dar nu a putut ține pasul cu creșterea cererii - în special cu o parte din acea echipă indisponibilă să lucreze din cauza carantinei. Echipa a adăugat recent 20 de roboți nesupravegheați pentru a gestiona volumul și ar putea adăuga mai mulți roboți pentru a continua să răspundă nevoilor în creștere ale pieței”.

Un alt client UiPath, o companie aeriană importantă, a înregistrat un impactul major asupra afacerilor sale, deoarece centrele sale de contact au fost asaltate de un număr masiv de solicitări de anulări ale zborurilor.

Compania aeriană folosește UiPath pentru a permite agenților să extragă date mai repede, utilizând automatizări și automatizări back-office. Aceasta îmbunătățește experiența clienților și asigură continuitatea afacerii.

Dincolo de aceste aplicații, UiPath a dezvoltat o colecție de soluții destinate celor care sunt implicați în lupta cu răspândirea COVID-19. Una dintre soluții este un robot software instalat în 48 de ore într-unul dintre cele mai mari spitale din Statele Unite ale Americii, care colectează datele pacienților și le verifică printr-un proces ce îi ia 14-16 secunde versus 2-3 minute cât i-ar lua unui angajat. Un alt exemplu constă într-o soluție dezvoltată pentru un spital din Dublin care, conform reprezentanților companiei, execută o serie de procese de înregistrare a diagnosticelor care le-ar lua angajaților 2-3 ore pe zi.

O listă mai largă a proiectelor de automatizare desfașurate de către clienții UiPath poate fi accesată aici.

La mijlocul lunii februarie, UiPath, primul unicorn românesc, anunța faptul că a încheiat anul 2019 cu un venit anual recurent (ARR) în valoare de 360 de milioane de dolari.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.