Veloteca, business-ul cu biciclete de 700.000 de euro pe an

George Culda a lucrat multă vreme în publicitate, dar la începutul anilor 2000 a luat-o pe drumul său, din cauza compromisurilor profesionale și financiare. Încet, încet și-a dezvoltat mai bine pasiunea pentru biciclete, pentru ca în 2008 să lanseze, alături de doi parteneri, Veloteca, un magazin specializat pentru biciclete, care rezistă pe piață de aproape 10 ani și a devenit un nume important în peisajul urban al Bucureștiului.

Planuri mari pentru NOAH Watches, startup-ul care face ceasuri din lemn: va ataca piața smartwatch-urilor

Antreprenorul clujean Cătălin Chiș, acționarul majoritar al companiei de IT Life is Hard a anunțat ieri că a cumpărat pachetul majoritar al firmei Graffiti PR. Pe lângă investiția în zona comunicării, Chiș are planuri mari pentru o altă investiție – NOAH Watches, o firmă care face ceasuri din lemn.

Românul care a vândut sute de ceasuri americanilor și elvețienilor. Urmează colecția insipirată de Sarmisegetusa și daci

România nu mai produce niciun ceas. Nu am fost nici foarte originali. Andrei Bica-Popi e fondatorul Peren Watches, brandul de ceasuri elvețiene cu ADN românesc. După două campanii de Kickstarter de succes și sute de ceasuri vândute, am vorbit cu Andy despre planurile companiei care l-a pus pe Vlad Țepeș în centrul existenței sale.

Wallor, portofelul de lux și care te apără de hoții de buzunare. Un român e creatorul său

Un român a reușit să strângă 22.000 de dolari pe Kickstarter în cadrul unei campanii pentru un portofel inteligent, dotat cu dispozitiv de urmărire împotriva hoților. Am vorbit cu Viorel Crețu ca să-i aflăm parcursul, planurile mari pentru Wallor și cum a reușit să atragă și investitori după crowdfunding.

Școala de tatuaje din centrul Bucureștiului – No Regrets Tattoo

Bogdan Băcanu și-a făcut primul aparat improvizat de tatuaje pe când avea 14 ani. Peste ani, a plecat în străinătate să tatueze și l-a întâlnit pe Ben Lakin. Împreună au deschis No Regrets Tattoo în București, în cadrul căruia activează și o școală de tatuaje. I-am aflat povestea la început de an.

Hopa, Tropa – povestea unui business de echitație care și-a recuperat banii într-un an

Majoritatea oamenilor nu știu foarte multe lucruri despre echitație. Însă e o întreagă lume acolo care așteaptă să fie descoperită. Astăzi facem o incursiune în lumea hipismului, să vedem ce înseamnă să deții o astfel de afacere în România, care este clientela care consumă acest sport și cum alege lumea să încalece cai în timpul liber. Seria Start-Up Urban continuă.

Soldații pictați cu vopsea: cum rezistă Academia de Paintball de 12 ani pe piață

Mai ții minte când a început paintball-ul să prindă la noi? La începutul anilor 2000 își făcea apariția pe meleagurile autohtone acest mod în care tot mai mulți oameni alegeau să-și petreacă timpul liber. Activitatea aceasta, de a te împușca cu bile cu vopsea împreună cu prietenii tăi, a marcat într-un fel sau altul week-end-urile orășenilor.

Omul care te ajută să mergi pe bicicletă ca un … Burghez

Afacerile cu biciclete recondiționate concurează îndeaproape cu cele care comercializează produse noi. Ăsta nu e un secret, am tot scris despre asta. Astăzi discutăm despre Burghez, un business de garaj, care aduce biciclete la mâna a doua din Germania, le recondiționează și apoi le vinde, cu tot cu garanție.

Din Dristor pentru toată lumea – Krack reprezintă cultura străzii prin haine

Acum 20 de ani, în Dristor, Cristian Sîngiorzan și Radu Dobre erau vecini care descopereau împreună secretele culturii underground hip-hop. Astăzi sunt Koma și Bilă, adică oamenii din spatele Krack, brandul care creează și vinde îmbrăcăminte pentru pasionații acestei culturi. Cu ei am vorbit despre trecutul și viitorul acestei afaceri “based on a real story”.

Dacă vrei să faci ceva bine, fă-o cu mâna ta. Handmade Revolution

Startup-urile creative înce să câștige din ce în ce mai mult teren. Publicul s-a cam săturat de accesoriile și produsele mainstream care, de cele mai multe ori, suferă atunci când vine vorba de calitate. Piața produselor lucrate manual și cu bun gust recuperează rapid teren, iar numeroase businessuri răsar parcă peste noapte și se bucură de un real succes.

Am vorbit cu băiatul care face concursuri pe semințe si peturi de Ciucaș la Benzinăria Cocorăștii Colț

Dacă n-ai trăit sub o piatră în ultimele două săptămâni și dacă ești mândrul posesor al unei conexiuni de internet și un cont de Facebook, atunci ai auzit de benzinăria care dă premii în peturi de Ciucaș, sandvișuri și semințe. Această tehnică de marketing ne-a făcut curioși și am încercat să aflăm mai multe despre tot ce se întâmplă acolo. Ce-a ieșit, mai jos.

A slăbit 30 de kilograme și acum conduce cea mai mare comunitate de alergători din România

Radu Restivan a fost mereu apropiat de sport. După o perioadă petrecută în presă, a trecut în comunicare, dar nu a abandonat niciodată pasiunea sa. A început 321Sport, o comunitate care se antrenează împreună și promovează sănătatea, pentru a arăta și altora ceea ce l-a făcut pe el să evolueze. Astăzi e cea mai mare comunitate de sportivi amatori din România.

Pe aripile vântului. Povestea școlii de yachting SetSail

Când spui yacht, îți vin în mod normal în minte acele ambarcațiuni de lux pline de televizoare, piscine și heliporturi. Îți vin în minte Roman Abramovici sau cine știe ce șeic din care curg petrodolarii. Însă nu în toate cazurile cuvântul ”yacht” se traduce prin opulență.

Și-au reconstruit viața într-un board game – Triathlon Series, primul joc despre triatlon creat de români

Patru români au avut curajul de a construi un board game. Și nu doar unul obișnuit, ci cu tematică sportivă. Triathlon Series e prima creație After Race Games, proiectul unor specialiști în comunicare pasionați de sport. Am vorbit cu ei pentru a afla mia multe despre curajul de a face un asemenea produs în România.

Road Grand Tour – nebunia ciclismului de șosea în România

Alex Ciocan a crescut într-o familie de sportivi. Tatăl era ciclist, iar mama sa baschetbalistă. E printre cei mai titrați cicliști români din generația sa și, de patru ani, e cel care vrea să revitalizeze competițiile și să promoveze ciclismul de șosea cu ajutorul Road Grand Tour. Pornit dintr-o nebunie, Road Grand Tour a ajuns o tradiție.

De la Banca Mondială la o afacere pe două roți

Sorin Kertesz crede că lumea se îndreaptă către mașini fără șofer. Până atunci, încearcă să-i educe pe oameni să utilizeze cât mai mult bicicleta. Magazinul său, Biciclop, e unul dintre cele mai cunoscute din oraș. Cum a trecut Kertesz de la Harvard, la Banca Mondială, la a vinde biciclete, am încercat să aflăm într-un nou […]

În căutarea țăranului pierdut – PlatFerma pune pe hartă produsele tradiționale românești

Inflația de supermarket-uri și mall-uri din orașe duce, treptat, la o nouă tendință: întoarcerea românilor către produsele tradiționale. Atunci când nu ne ducem la piață, nu știm unde găsim alimentele “bio” ale copilăriei la țară. Câțiva tineri vor să te ajute cu ajutorul PlatFermei, un site unde descoperi fermierii din toată România.

Brandul care a refuzat să moară. Investiții minime, profit maxim pentru Pegas

Cu toții am auzit de bicicletele Pegas. Fie din poveștile părinților, fie am găsit vreuna pe acasă aruncată într-un colț al balconului. Sau poate am pedalat pe așa ceva în copilărie, valabil pentru cei mai în vârstă. Cert e că acest brand a fost prezent în viețile noastre într-un fel sau altul, și rămâne în continuare emblematic pentru așa-zisă Epocă de Aur.

200.000 de euro pentru un complex de Squash în București

Mulți dintre noi neglijăm sportul, în general. Toți din alte considerente: din lipsa timpului, din cauza sedentarismului, sau pur și simplu nu suntem obișnuiți cu o viață activă. Sau poate ne e pur și simplu lene. Ne-am propus să găsim totuși locurile în care poți ieși să faci mișcare, în București, și să vorbim cu afaceriștii din spatele lor, să vedem care sunt provocările pe care trebuie să le depășească pentru ca astfel de business-uri să fie profitabile.

Tânărul care s-a folosit de ultimul salariu ca să-și deschidă afacerea la care visa

Nu mai este o noutate pentru bucureșteni că mersul pe bicicletă începe să prindă din ce în ce mai bine în Capitală și nu numai. În jurul acestui fenomen importat din Vest au răsărit, inevitabil, în ultimii ani, o multitudine de business-uri adiacente care se ocupă să îți asigure o experiență pe două roți cât mai plăcută. De la service-uri, la vopsitorii, la ateliere mobile, întreprinderile pornite de pasionați ai pedalatului caută să suplinească rolul ofertei într-o piață în care cererea e din ce în ce mai mare.