Chiar dacă a schimbat ”terenul de joc”, de la o carieră sportivă, la joburi în domeniul juridic și bancar, iar de mai mult de un deceniu, ca manager al hotelului Ambasador din București, Andrei Istrate susține cu tărie în continuare că echipa este cel mai mare atu al unui business și al unui manager.

Am aflat detalii despre viziunea sa și despre cum reușește să-și coordoneze eficient echipa, alături de care pune pe harta Capitalei unul dintre hotelurile emblematice ale orașului, într-un nou episod din emisiunea Fabricat în RoMâine, pe care o realizăm împreună cu MedLife.

Purtând semnătura arhitectului Arghir Culina și construit în stilul Art Deco, hotelul Ambasador şi-a deschis porţile în anul 1939. Încă de la inaugurare a fost considerat o unitate de top, la acel moment având ”una dintre cele mai moderne instalaţii sanitare din Europa”, după cum s-a promovat încă de la început.

Situat pe Bulevardul Magheru, din centrul Bucureștiului, Hotelul Ambasador este clasificat astăzi la 4 stele și oferă 99 de camere și apartamente.

Hotel Ambasador – o echipă cu experiență îndelungată

Andrei Istrate este CEO al unității de cazare din București de puțin mai mult de un deceniu și lucrează alături de o echipă din care fac parte într-o proporție destul de mare angajați ce au cel puțin 20 de ani de vechime în cadrul hotelului.

”În momentul de față avem peste 10% dintre angajați care lucrează în companie de undeva din 1980, deci au peste 40 de ani de experiență la noi. Avem 30% dintre angajați care sunt de cel puțin 20 de ani în companie și avem foarte puțini care au venit pe parcurs. Noi ținem foarte mult la angajații noștri, eu consider că am reușit să fac o echipă la Ambasador”, ține să precizeze CEO-ul hotelului .

Deși în timpul pandemiei a fost nevoit să le propună angajaților varianta șomajului tehnic, în care au primit 75% din salariu, iar o parte dintre ei au decis să o ia pe un alt drum profesional, odată cu revenirea la normal Andrei ne precizează faptul că reîncepe să-și consolideze echipa și chiar are în plan majorarea numărului de angajați cu circa 20% până la finalul anului în curs.

Iar faptul că din echipă fac parte persoane care au o carieră de 4 decenii în cadrul companiei este unul dintre elementele cu care Andrei încearcă să-și atragă noii colegi. În plus, le vorbește despre beneficiile pe care le pot primi pe lângă salariu, vouchere, prime sau abonamentele medicale.

”Este foarte important să lucrezi cu oameni sănătoși din punct de vedere fizic”, menționează Andrei.

Explicând criteriile care au stat la baza alegerii furnizorului de servicii medicale, el spune că: ”Am căutat un partener cu experiență, un partener care să aibă medici de top, care să dispună de aparatură performantă, și pe parcursul celor 10 ani de colaborare, MedLife și-a îmbunătățit constant aparatura. Ne-am uitat și să aibă cât mai multe unități în București, având în vedere că angajații noștri locuiesc în diferite zone din oraș”.

Pe lângă aceste beneficii, Andrei este convins să seriorizatea cu care el și echipa de management își tratează angajații este un element important al culturii organizaționale și poate ajuta la recrutarea noilor colegi.

Andrei a lucrat în echipe dintotdeauna, iar odată intrat în lumea business-ului a văzut că multe principii se aseamănă celor pe care le-a învățat atunci când era sportiv: ”Am înțeles mereu că cel mai ușor mod de a câștiga este ca echipa să funcționeze. Dacă echipa mea nu funcționează, nu voi câștiga nici eu și nu vom ajunge la rezultatele pe care le doresc acționarii noștri”, afirmă el.

Continuând analogia sportivă, Andrei spune că și-a asumat rolul unui antrenor și în jobul său de manager.

”Am încercat să depășesc obiectivele pe care le-am avut de la acționari, am încercat să fac echipa să înțeleagă de ce trebuie să depășim aceste obiective, iar rolul unui lider în echipă este să creeze și alți lideri la rândul lui”.

Cum poate un manager să se pună în rolul angajaților săi

O altă strategie pe care o aplică Andrei este aceea de a face un exercițiu de empatie și înțelegere a rolului fiecărui coleg, având așteptarea ca și aceștia, la rândul lor, să facă același lucru și să încerce să se transpună în postura lui, ca să înțeleagă argumentele din spatele deciziilor pe care le ia.

”Am încercat mereu să mă pun în locul lor (n.r. colegilor). Atunci când privești lucrurile și prin ochii celui cu care vorbești, o să-ți fie mult mai ușor să-i înțelegi nevoile, o să înțelegi, poate, unde greșești tu, o să înțelegi de ce are el nevoie, dacă sarcinile pe care le-ai trasat sunt cele pe care și le dorea, poate nu scoți în evidență calitățile pe care acesta le are”, mai spune Andrei Istrate.

Gândindu-se la prima sa zi în cadrul Ambasador, Andrei Istrate și-ar spune tocmai asta: să învețe mai mult din greșelile celorlalți, pe lângă lecțiile pe care le ia din propriile greșeli.