GoTravel este o agenție de turism înființată în 1992, un business ce s-a ridicat la finalul lui 2022 la valoarea de 23,7 milioane de euro, iar pentru acest an vizează o creștere de aproximativ 20%.

Cum asiguri succesul într-un business de travel

GoTravel oferă servicii de corporate travel pentru peste 600 de companii, ce însumează aproximativ 120.000 de angajați, iar, după cum ne precizează Adrian Cristu, o statistică a IATA (The International Air Transport Association) arată faptul că în acest moment GoTravel a ajuns unul dintre principalii jucători de pe piața agențiilor cu activități de travel management.

”Am fost primii care am lansat proiectul de implant, adică să avem un om dedicat în cadrul unei corporații care să gestioneze călătoriile. Toate aceste lucruri puse cap la cap ne-au adus să discutăm peste 31 de ani de la fondarea companiei despre un business de succes”, povestește Adrian la începutul interviului nostru.

Succesul nu fost lipsit de provocări, după cum menționează reprezentantul agenției. De exemplu, una dintre cele mai mari este aceea de a explica firmelor necesitatea utilizării serviciilor de travel asigurate de o agenție specializată.

”La finalul zilei, totul să măsoară în costuri, în bani. Și trebuie să înțelegem că o agenție poate să eficientizeze costurile de travel pentru simplul fapt că înglobează tot ceea ce tu ai nevoie și îți poate purta negocierile în favoarea ta, atât cu liniile aeriene, cât și cu hotelurile, iar la final de an, să tragem linie și să vedem câteva procente care vin în favoarea ta”, explică Adrian Cristu.

Lideri prin exemplul personal

Peste 60 de angajați lucrează pentru ca echipele din corporații să aibă cele mai bune oferte pentru deplasări și pentru evenimente, o creștere semnificativă de la cei 6 oameni cu care GoTravel a pornit la drum în anii 90, când acest concept de business travel era încă într-un stadiu foarte incipient.

Cum au reușit fondatorii și managerii agenției să-i aducă alături de ei și să împărtășească aceeași viziune pentru dezvoltare? Conducând prin exemplu.

”Vrem și suntem dornici să arătăm că se poate, indiferent de ce avem de făcut, de proiectul nostru, de obiectivele noastre, pentru că suntem o companie care lucrează foarte mult pe obiective. Ne ghidăm după această premisă: lead by example. Colegii noștri merg împreună cu noi în aceeași direcție, cu obiective foarte bine stabilite, astfel încât să nu ne pierdem pe drum”, mai spune managerul agenției.

Angajații nu sunt cifre într-un Excel

Punctând importanța echipei și a oamenilor din companie, Adrian susține că, într-un business de mici dimensiuni, oamenii nu sunt doar niște cifre într-un Excel. Ei se pot face mai bine auziți, ideile lor pot fi implementate mai ușor și mai rapid, deciziile se iau mult mai repede, există o colaborare mai bună în cadrul echipei.

Go Travel a înțeles că oamenii sunt motorul care ține în mișcare business-ul, astfel că angajații au parte și de o serie de beneficii care contribuie la creșterea performanței la locul de muncă. Printre acestea, Adrian menționează și pachetele de servicii medicale.

”Consider că astăzi este necesar să oferi și pachete medicale angajaților, pentru că vrei să le oferi oamenilor tăi sentimentul de siguranță. Ții la siguranța lor, la sănătatea lor, pentru că cea mai bună versiune a lor poate să însemne, până la urmă, cea mai bună versiune a zilei respective, iar acesta e un adevărat avantaj pentru business-ul tău”, declară Adrian Cristu.

Planuri de viitor: dezvoltarea unui business one-stop-shop

Pe lângă investițiile pentru bunăstarea echipei, managementul GoTravel investește constant pentru a dezvoltarea companiei din punct de vedere tehnologic. Astfel, peste 50.000 euro au mers în automatizări pentru procese de facturare care le permit agenților să se concentreze mai mult pe partea de consultanță pentru client, acolo unde se vede cu adevărat ”personal touch-ul” specific Go Travel.

Totodată, investiții au fost făcute și în platforme de booking ce permit accesul facil și rapid la ofertele furnizorilor.

Pentru anul în curs, echipa va continua să investească în automatizarea proceselor pe toate liniile de business, valoare investițiilor fiind preconizată a se ridica la peste 80.000 de euro. Totul cu scopul de a aduce pe piață noi concepte noi de evenimente.

”Ne uităm într-o direcție foarte importantă în momentul de față și vrem să extindem partea de evenimente la un alt nivel. Suntem foarte atenți la clienții noștri, pentru că în GoTravel punem foarte mult accent pe client. Clientul este centrul nostru, acolo trebuie să ne uităm prima dată. Vrem să extindem partea de evenimente, vrem să ne uităm spre alte zone care să aducă plus valoare pentru clienții noștri. Să devenim în adevăratul sens al cuvântului o companie one-stop-shop”, spune Adrian.

Curajul de a merge mai departe

O mișcare curajoasă, având în vedere faptul că în plină pandemie business-ul agenției a scăzut cu până la 90%. Dar curajul este cuvântul de bază, cel puțin în ceea ce-l privește pe Adrian Cristu.

Făcând un exercițiu de imaginație și întorcându-se în timp, la începutul său în agenție, Adrian mărturisește că: ”Mi-aș spune că ar fi bine să am mai mult curaj. De ce? Industria are lucruri de oferit, este una extraordinar de frumoasă, iar GoTravel în spate are capacitatea să susțină foarte multe idei. E nevoie de curaj să faci primul pas.”