Raluca ne împărtășește faptul că povestea firmei din spatele brandului Chairry a pornit în 1997 ca o afacere de familie. Și dacă la început principala activitate de business era cea de distribuție de stofe pentru mobilă, fondatorii și-au dorit să ofere clienților companiei soluții complete de amenajare.

Evoluție pe mai multe segmente de clienți

Așa a apărut, în 2011, brandul Chairry, mai întâi axându-se pe clienți din HoReCa, pentru ca mai apoi, portofoliul să fie extins și spre clienți office, din domeniul medical și din cel educațional.

Acum, Chairry Design & Furniture, companie specializată pe segmentul de fit-out – soluții de mobilier și amenajări interioare complete, și-a dublat volumul de business pe segmentul de soluții de mobilier pentru spațiile de birou în 2022 față de anul anterior.

Potrivit datelor companiei, la nivelul anului trecut cumulat cu T1 2023, compania a furnizat peste 3.000 piese de mobilier pentru aproximativ 3.500 metri pătrați de spații de birouri, reprezentând un volum total de vânzări de 800.000 de euro.

Flexibilitate în angajări

Dacă în 2011 Chairry a pornit la drum cu Raluca și soțul ei, iar primul angajat a venit un an mai târziu, acum firma are o echipă de aproape 20 – 25 de persoane, precum și o serie de alți colaboratori, în funcție de proiectele pe care le are în derulare.

”Nu este o cifră fixă (n.r. de angajați), deoarece avem colaboratori. În funcție de proiectele pe care le avem și de gradul de complexitate al acestora putem avea până la 50 de persoane”, ne explică Raluca.

Creșterea echipei, pe cât de binevenită este pentru un antreprenor, nu este lipsită de provocări. Secretul reușitei în viziunea Ralucăi? Cunoașterea în amănunt a workflow-ul companiei pentru a facilita munca în echipă a angajaților.

”De asemenea, este importantă partea de training. Inducția ajută la a cunoaște cât mai bine procesele interne, precum și produsele și procedurile cu care trebuie să lucreze cineva”, mai spune reprezentanta Chairry.

Accent pe creativitate

Din punctul ei de vedere, o provocare actuală pentru antreprenori este legată de retenția angajaților și fidelizarea lor, mai ales când vine vorba de noile generații.

”Este foarte important să reușești să inspiri oamenilor încredere și să-i aliniezi la valorile tale, la valorile companiei, astfel încât ei să creadă în ceea ce-ți dorești tu, în viziunea ta”, completează Raluca, menționând că una dintre modalitățile în care un antreprenor sau manager poate ajunge să creeze o cultură internă este prin a aprecia performanțele angajaților.

”Întotdeauna apreciez ideile noi și apreciez creativitatea oamenilor”, mai spune ea, convinsă de faptul că flexibilitatea de care poate da dovadă fondatorul unui business poate fi definitorie pentru ca acesta să poată atrage alături de el noi angajați, mai ales într-un business aflat la început de drum.

”Deși povestea atrage foarte bine când vorbim despre companii foarte mari, consider că și o firmă mai mică, mijlocie, poate fi atractivă pentru un viitor angajat prin faptul că există flexibilitate - flexibilitate în a-ți împărtăși ideile, în a-ți aduce contribuția la creșterea firmei și în care te poți dezvolta ca un mic antreprenor”, declară Raluca Dorobanțu.

”Îmi doresc să ne mărim echipa cu oameni de specialitate, oameni cu experiență în domeniu”, spune ea referitor la planurile de dezvoltare a echipei în următoarea perioadă.

Noi oportunități

Totodată, în ceea ce privește creșterea Chiarry în acest an, Raluca își dorește să profite de toate oportunitățile care pot apărea.

”Îmi doresc să menținem domeniile de HoReca și office în vizorul nostru, însă dorim dezvoltarea unor domenii noi, precum educațional și medical, având în vedere oportunitățile care există acum în piață”.

Recent, Raluca Dorobanțu preciza faptul că segmentul de design și amenajări interioare pentru spațiile de birouri a devenit unul foarte activ în 2022, iar trendul continuă de la începutul lui 2023, ținând cont de efervescența mediului de business în perioada post-pandemică.

Foarte mulți dintre marii angajatori au căutat noi soluții pentru a-i aduce pe oameni la birou, iar în cazul altor companii s-au înregistrat relocări sau extensii ale spațiilor închiriate.

Dacă în 2021, componenta de mobilier de birouri reprezenta un procent de 20% în business-ul Chairry, actual procentul a crescut la 50%, iar tendința este de creștere, în continuare.

Așa că, de la începutul anului și până acum, Chairry are în lucru proiecte de mobilier pentru birouri de peste 1.500 de metri pătrați.

În total, de la înființare și până în prezent, Chairry a importat peste 50.000 de piese de mobilier și a amenajat peste 20.000 metri pătrați de spații interioare.

Totodată, Chairry Design & Furniture furnizează mobilier medical modern certificat ANMDM (Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale) pentru a oferi soluții conforme cu standardele europene și nevoile instituțiilor spitalicești din România.

Rezultate cu care Raluca Dorobanțu se mândrește. Și uitându-se în urmă, la întregul ei parcurs dezvoltând Chairry și-ar zice ”nu uita că trebuie să înveți zi de zi, să ai încredere în oameni și să-ți alegi cu foarte mare atenție oamenii de lângă tine”.