User Experience înseamnă experiența utilizatorului pe site-ul tău. Pe un site de ecommerce nu există o soluție universală, ci găsirea metodei cele mai bune prin care clientul să descopere produsele în site și să aibă o rată de conversie cât mai mare.

Descarcă de mai jos un studiu exclusiv VTEX pentru tine despre cum s-a transformat Veranda Mall dintr-un mall într-un retailer online în timp record. Află toate strategiile!

Acest lucru înseamnă ca experiență să fie una fluidă și logică, drumul clientului de la produs la coșul de cumpărături să fie coerent și continuu. În episodul de săptămâna aceasta a masterclass-ului VTEX Commerce School of the Future Eugen Potlog, fondator și expert de UX/UI la UX Studio va vorbi despre strategiile prin care să-ți dezvolți mai bine site-ul, iar Cristi Movilă va vorbi din experiența VTEX privind clienții care au trecut la ecommerce.

Eugen Potlog, Founder și Chief Optimizer UX Studio are o experiență de peste 10 ani în mediul digital.

Ce vei afla în masterclasss? (Ideile principale)

Cristi Movilă, VTEX Insights

  • Atât magazinele offline, cât și cele online au evoluat privind experiența clienților și a utilizator. Dacă ne gândim la magazinele offline din mall și cum a fost dezvoltat mall-ul, ne dăm seama că evoluția a dus la lucruri mai bune pentru clienți, pentru că produsele sunt mai ușor de găsit, experiența e mai intuitivă.
  • Experiența utilizatorului și journey-ul unui clienți până-n momentul achiziției e foarte important.
  • Magazinele online pot să adapteze parcursul utilizatorului ușor și nu există adevăruri general valabile. Tot parcursul utilizatorului trebuie analizat foarte atent, atât din punct de vedere al produselor, momentelor de achiziție, cât și din punctul de vedere al funcționalităților pe site.
  • Dacă ne uităm la site-urile de foto-video dedicate profesioniștilor, unde decizia de achiziție se poate lua în câteva luni, vedem un alt fel de user experience.
  • Trebuie să ne uităm la date și să vedem care e nevoia clientului. Trebuie să discutăm cu el, să existe un constant între noi și clienții noștri pentru a vedea dacă au găsit ce căutau sau unde s-a întrerupt explorarea site-ului.
  • E important să te uiți dacă ai nevoie să faci anumiți pași. De exemplu, poate nu ai nevoie să ceri cont de utilizator până-n momentul în care utilizatorul a finalizat achiziția.
  • Putem implementa o tehnologie precum Smart Checkout, patentată de VTEX de ceva timp.
  • Viteza de încărcare a site-ului și elementele grafice sunt importante în experiența utilizatorului.

Eugen Potlog, Founder UX Studio

  • Un site al unui magazin online este construit pe anumite tipuri de pagini.
  • Exemple de pagini ar fi Homepage, Product Listing, Product Detail Page, Cart, Checkout, Thank you.
  • Landing page-urile au rolul de a ajuta utilizatorii de a identifica produsele pe care și le dorect.
  • Paginile de Checkout reprezintă partea din procesul de plasare și finalizare a unei comenzi.
  • Principalele locuri cu care interacționează utilizatorul sunt paginile de listare produs și paginile de produs, mai ales dacă vine din căutări sau din mail-uri.
  • Utilizatorul își dă seama repede dacă a ajuns unde trebuie și dacă găsește ce caută. Toate studiile recente arată că avem 3 secunde să convingem utilizatorul să rămână pe site.
  • Aspectul site-ului trebuie să fie unul simplu, curat și minimalist.
  • Dacă ai construit campanii de brand, ai o prezență offline, dacă-i loializezi și faci și PR atunci oamenii vor avea mai mare încredere în brandul tău.
  • Nu folosi background-uri complexe în cadrul site-ului tău și asigură-te că paginile se încarcă rapid.
  • Nu cere permisiunea pentru notificări în browser fără a fi inițiativă de utilizator și asigură-te că versiunea mobilă e reușită.
  • Nu declanșa pop-up-uri în primele 2-3 vizualizări de pagină din sesiune.
  • Sub 10% din sesiunile de navigare intră pe homepage-ul unui site și de obicei sunt utilizatori recurenți.
  • Navigarea inspirațională înseamnă să ai campanii, promoții pentru produsele cu cel mai mare potențial pentru utilizator. Poți introduce și personalizare.
  • Limitează numărul de elemente dintr-un meniu la un maximum 8-10 opțiuni.
  • Prezintă produsul cu toate caracteristicile sale și a convinge utilizatorul să adauge produsul în coș. Cât mai multe poze ajută mult la decizia de cumpărare.
  • Renunță la iconițele inutile din pagina de produs, precum iconițele de share pe rețelele sociale.
  • Afișează la Checkout doar elementele care contribuie la rolul și obiectivul acestr pagini, ca informații utile, elemente de încredere, politici de retur, termeni de livrare și costuri.
  • Nu cere informații redundante sau inutile în pagina de Checkout.
  • Pagina de Thank You are rolul de confirmare a comenzii, dar poți să loializezi clientul prin crearea unui cont și poți oferi recompense într-un program de loializare.
  • Asigură-te că site-ul e optimizat pe mobil.