Anul trecut, românii de la TPS Engage au trecut prin acest accelerator și au reușit să atragă clienți din zonă, la fel ca și Eyeware, un startup cofondat în Elveția de românul Șerban Mogoș.

”Era o oportunitate de a cunoaște piață și de a dezvoltă parteneriate locale”, ne-a pecizat Sebastian Gabor, cofondator Digitail referitor la motivele pentru care au decis să aplice în cadrul programului derulat în Coreea de Sud.

Cu toate că focusul e în altă parte, de când a început carantina, ziua de lucru e aceeași fie că lucrăm dintr-o încăpere din Barcelona sau din Seul”, adaugă el.

De ce s-au înscris la K-Startup Grand Challenge

Printre punctele forte ale K-Startup Grand Challenge identificate de Sebastian se mai numără faptul că programul pune la dispoziția fondatorilor, pe lângă buget, posibilitatea de a cunoaște parteneri, potențiali clienți, dar și de a rezolva problemele de relocare și viză. ”Ne-au trimis un manual de 120 de pagini despre toți pașii pe care trebuie să ii facem înainte și când ajungem, de la cum să deschizi cont bancar, cum să iei viza pe timp de lockdown”, spune Sebastian.

Astfel, fondatorii Digitail se vor afla în Coreea de Sud pentru o perioadă de 3 luni, cu posibilitatea de a extinde șederea încă 3 luni.

În luna mai, am stat de vorbă cu Jonghyun Lee, Manager la NIPA (National IT Industry Promotion Agency), cel care se ocupă și de programul K-Startup Grand Challenge, ca să aflăm mai multe detalii despre oportunitățile oferite.

Reprezentantul programului ne-a precizat faptul că programul KSGC se desfășoară între 1 septembrie și 30 noiembrie 2020, iar înscrierile au început de pe 15 mai și vor continua până pe 25 iunie. La program vor fi selectate 60 de echipe din toată lumea. Practic, acceleratorul va dura trei luni și va exista un Demo Day final. Primele 30 de startup-uri vor primi și o finanțare.

Rampă pentru extinderea în Asia

În ceea ce privește așteptările românilor de la Digitail de la acceleratorul din Coreea, aceștia își doresc ca să dezvolte parteneriate locale și să semneze contracte cu primii clienți din Coreea. Deja în zona Asiei au clienți din Taiwan.

”Ideal ar fi să avem un partener local care să continue dezvoltarea în Coreea și cu care să putem colabora pe termen lung. Bariera de comunicare și diferențele culturale sunt semnificative și e necesar să ai un partener local”, menționează Sebastian.

Focusul dezvoltării business-ului Digitail rămâne pe zona Americii de Nord. De astfel, de la începutul acestui an, startup-ul extins echipa de acolo, angajând noi oameni în Ontario, Canada. ”Am continuat să creștem numărul de veterinari cu care lucrăm în US, Canada, UK și Australia, bineînțeles și în România”, afirmă Sebastian, precizând faptul că se apropie de închiderea unei runde de finanțare de tip seed.

În vara anului trecut, Digitail a primit o investiție în valoare de 220.000 de euro din partea unui consorțiu de investitori din Suedia.

Digitail are o echipă diversă, fiind fondat de o echipă de 10 persoane împărțită între România, Suedia, Germania și Spania. Ei dezvoltă un sistem care să crească productivitatea clinicilor veterinare din toată Europa și din lume, prin programări online. Practic, clinicile pot să crească retenția clienților și să ofere servicii personalizate.

”Avem o adopție în creștere pe aplicație pentru părinții de animale (pet parents) și am dezvoltat o funcționalitate prin care ajutăm proprietarii să găsească o clinică veterinară (care folosește Digitail)”, adaugă cofondatorul Digitail.

Citește toată povestea Digitail în acest material scris în 2018 pe start-up.ro.