Alina Nițu și-a propus să ia experiența de bancă și cea de e-commerce și să le pună sub forma unui magazin cu produse pentru părinți și copii, un one-stop-shop pentru cei care înțeleg că orice achiziție poate fi și o contribuție la sustenabilitatea mediului în care trăim.

Iar mai jos este povestea femeii care a creat un one-stop-shop al sustenabilității pentru proaspeții părinți și a lui scutecila.ro, brandul prezent de o decadă în catalogul magazinelor online.

Ce urmează să citești:

  • Chestionar despre Alina Nițu, fondatoarea unui magazin care oferă nu doar produse de calitate părinților, ci și educație pentru un viitor sustenabil.
  • Despre magazinul care a luat în serios conceptul de natural parenting și care promovează de mai bine de 10 ani babywearing-ul și produsele cu impact pozitiv.
  • Despre alegerile angajat versus antreprenor.

Alina Nițu face parte din proiectul "Femeile strigă Bingo", o inițiativă lansată de start-up.ro alături de ING Bank România, prin care provocăm cititorii să descopere poveștile femeilor care schimbă România zi de zi, prin acte de curaj sau de normalitate. Proiectul, construit sub forma unui joc interactiv de Bingo, vă provoacă să nu rămâneți doar la 24 de exemple date de către noi, ci de a le extinde zi de zi, prin sugestiile voastre.

1. Nume și funcție actuală:

Alina Nițu, Fondator si Administrator al magazinului online Scutecila.ro

2. Copilărie:

M-am născut și am crescut în orașul Slatina, iar vacanțele le mai petreceam uneori la țară la bunici. Ca orice copil, îmi plăcea să mă joc. În zona unde locuiam eram o gașcă mare de copii și când ne întâlneam era imposibil să ne plictisim.

Îmi aduc aminte că o bună perioadă de timp mi-am dorit să lucrez în bancă, ceea ce s-a și întâmplat. După ce am terminat facultatea, o perioadă am lucrat în bancă.

3. Educație:

Am terminat un liceu cu profil real în orașul natal, apoi am venit la facultate în București. Am terminat Facultatea de Marketing în cadrul Academiei de Studii Economice, apoi am urmat un master de Marketing Strategic tot în cadrul ASE București.

Deci am putea spune că lucrez în ceea ce m-am pregatit.

4. Ce-ți place să faci când nu muncești?

Îmi place foarte mult să călătoresc, să văd locuri noi. De asemenea, îmi plac drumețiile în natură, însă din păcate nu ajung să le fac atât de mult pe cât mi-aș dori. Și de asemenea, să mă întâlnesc cu prietenii și să mă uit seara la un film bun.

5. Când ai știut că vrei să te dedici domeniului în care activezi, ce te-a atras către acesta și ce ai simțit nevoia să schimbi la industria în care activezi?

Magazinul Scutecila.ro a apărut odată cu nașterea primului copil, în urmă cu aproximativ 11 ani. Îmi doream să ofer copilului meu produse cât mai sănătoase și căutăm astfel de produse și cât mai multe informații despre natural parenting. De asemenea, am observat că erau și alte mame care își doreau același lucru pentru copiii lor.

Și cum aveam o oarecare experiență în vânzări online, deoarece mă mai ocupasem de alte două magazine (însă în cu totul alte domenii), m-am gândit că aș putea să ofer și altor părinți produsele care mă atrag și care mi-au fost de ajutor în noua “meserie” de părinte.

De asemenea, am simțit nevoia să am un impact în alegerile pe care le fac părintii când vine vorba de produsele pe care le aleg pentru copiii lor. Să conștientizăm că deciziile noastre de astăzi și valorile pe care le transmitem mai departe vor influența mediul în care vor trăi copiii și nepoții noștri.

6. Ai vreun model feminin din familie/ din apropiați care ți-a deschis prima dată orizonturile către zona aceasta?

Nu, în familie nu am avut femei antreprenor.

7. Îți amintești de vreun rol model feminin de-a lungul vieții tale care să fi avut vreo contribuție la traseul tău profesional?

Îmi place să ascult sau să citesc poveștile tuturor femeilor care au ales calea antreprenoriatului și să învăț de la ele cum să procedez mai bine. Este o provocare să reușești să te ocupi de copii, de casa și de propria afacere în același timp.

8. O realizare de care ești tare mândră și ce impact crezi că a avut aceasta în domeniul în care activezi.

Suntem unul din puținele magazine care a pus bazele babywearing-ului sănătos în România. Am promovat purtarea bebelușilor într-un sistem ergonomic, educând părinții în acest domeniu prin oferirea de informații despre numeroasele avantaje, atât pentru bebeluș, cât și pentru părinți.

De aproximativ 10 ani facem acest lucru și continuăm. Suntem mândri de acest lucru.

9. Un impas din traseul tău profesional: cum ai trecut peste acesta și cu ce lecții ai rămas.

Momentul în care a trebuit să mă decid dacă merg pe calea antreprenoriatului sau să rămân angajat a fost unul foarte dificil. Mă întreabam ce voi face dacă nu voi reuși în acest domeniu. Am simțit frica unui eventual esec. Însă, câteva luni am lucrat la mindset și mi-am propus să mă educ continuu, iar dacă, prin absurd, nu aș fi reușit, mi-am spus că tot timpul există opțiuni în jurul nostru, trebuie doar să fim dispusi să le vedem.

10. Dacă s-ar face o carte de istorie a femeilor care au adus schimbare în România, ce ți-ar plăcea să scrie la descrierea ta.

Îmi doresc să pot ajuta cât mai mulți părinți cu informații care să-i ajute atunci când ajung în acest nou rol care poate fi de multe ori copleșitor. De asemenea, îmi doresc să pot contribui la conștientizarea și promovarea utilizării resurselor, a produselor în mod sustenabil astfel încât noi, ca părinți, să putem construi un viitor mai bun pentru generațiile următoare.


Meseria de părinte vine cu multe momente de A-HA, cu multe schimbări de traseu sau reconversii profesionale. Toate stau sub cupola curajului, dar și a dorinței de a lăsa un context pozitiv generației care ocupă noul spațiu din casele și inimile părinților.

Acesta a fost și cazul Alinei Nițu, fondatoarea magazinului scutecila.ro. Când a devenit mamă, a știut că acesta e și momentul de cumpănă când trebuie să ia o decizie care îi dădea târcoale de ceva timp, antreprenoriat versus angajare.

Cu experiența pe care a avut-o la celelalte două magazine de care se ocupase înainte, a știut direcția în care vrea s-o apuce în ale antreprenoriatului.

”La început am pornit cu ideea de a promova scutecele textile, iar pe parcurs am descoperit sistemele de purtare ergonomice, hainele din țesături naturale ca lâna merinos, bambus, bumbac organic și o mulțime de alte produse sustenabile și certificate, ceea ce asigură un nivel de calitate ridicat”, ne spune Alina.

Scutecila.ro avea să devină un magazin pentru părinți și copii, dar și pentru binele planetei. Ca să facă asta, Alina a știut că trebuie, pe lângă produse, să ofere și o educare a publicului, dându-le cât mai multe informații despre impactul pe care îl au acele produse selectate de ea și ce înseamnă produse sustenabile și certificate. Așa a început misiunea de bine prin magazinul pe care îl fonda Alina acum 10 ani.

Cumpărăturile pot avea impact pozitiv în lume

În noianul de oferte, Alina a mizat pe produse sustenabile, că vorbim de scutece textile, de marsupii sau de materiale durabile, genul de haine care se pot da din familie în familie, sau de la frate la soră.

Experiența de parenting a ajutat-o pe Alina să construiască un business fix pentru publicul în care se regăsea și ea de puțin timp:

”Fiind mamă, poți dezvolta o perspectivă unică și o înțelegere mai profundă a nevoilor și provocărilor cu care se confruntă părinții. De asemenea, experiența de a fi mamă poate aduce empatie și sensibilitate. Înțelegând dificultățile și bucuriile pe care le experimentează părinții, ne-a ajutat sa creăm o relație mai caldă, mai umană și mai orientată către nevoile și bunăstarea lor.”

Un bonus pe care l-a avut rolul de mamă în construirea unei afaceri de e-commerce pentru părinți este că Alina a fost mereu în pas cu nevoile și schimbările copilului ei, pe care le-a transpus apoi pe scutecila.ro. Nevoia de acasă avea continuitate în business, și copilul ei îi arăta încotro să se îndrepte, către ce tip de furnizori și cum să îmbunătățească și să inoveze constant.

Un shop pentru părinți e și într-o cursă contracronometru cu tot ce înseamnă tendințe sau ”product hunt„ - așa cum e el văzut în social media sau în comunitățile de părinți. Alina își alege furnizorii după câteva criterii simple: ”branduri și produse sustenabile, de calitate înaltă și conforme cu standardele de siguranță”.

Cât despre moda la produse, de cele mai multe ori află chiar de la clienții ei ce produse sau tipuri de produse și-ar dori, un feedback care a ajutat-o să țină scutecila.ro în linie cu trend-urile.

”Ne ghidăm deciziile după ce înțelegem care sunt nevoile și preferințele clienților.”

Din istoricul scutecila.ro, hiturile magazinului au fost cele de produse sigure și durabile pentru copii, cum ar fi marsupii ergonomice, scaune auto, jucării și articole de îmbrăcăminte, genul de produse care pot oferi părinților liniștea și încrederea că cei mici sunt în siguranță și protejați. În prezent au și un showroom în București unde pot fi văzute și achiziționate produsele disponibile de pe site.

”Aceste produse de calitate pot rezista în timp și pot fi transmise și altor copii din familie, contribuind astfel la o abordare mai sustenabilă a consumului”, completează antreprenoarea.

Alina a vrut să creeze un spațiu prin care părinții înțeleg că prin achiziționarea de produse potrivite, părinții pot contribui la un stil de viață mai bun pentru ei și pentru copii, promovând sănătatea, siguranța, dezvoltarea și fericirea lor.

”Cred că mamele din România își doresc în primul rând să ofere copiilor lor o viață fericită și împlinită. Ele doresc să fie un părinte bun, să ofere afecțiune, susținere și să le ofere copiilor o educație de calitate.”

O pespectivă personală asupra rolului de mamă în România a reușit să facă un curatoriat de produse, dar și să asigure longevitatea unui astfel de magazin online în România, pe care Alina plănuiește să-l crească, să-l diversifice, dar și să ofere în continuare cât mai multe informații pentru cei care au atâta nevoie de ele.

”Cea mai mare nevoie a mamelor odată ce ajung în acest nou rol, cred că sprijinul și susținerea sunt esențiale. Este important ca mamele să se simtă înțelese și să aibă acces la resurse și informații relevante pentru a face față provocărilor pe care le întâlnesc în creșterea și educarea copiilor.”

În mediul antreprenorial din România, femeile sunt acționare în 47% dintre firmele active cu cifra de afaceri de peste 10.000 de lei, potrivit unui studiu realizat de ING Bank România, Impact Hub și Bravva Angels. Una din patru companii este deținută 100% de către femei. Așadar, peste 260.000 de firme locale au în structura lor o femeie antreprenor, iar 145.000 sunt conduse în întregime de femei. Alături de start-up.ro, vă invităm să cunoașteți o mică parte din poveștile lor de succes.

ING sprijină femeile care schimbă România zi de zi și, în acest an, va lansa un program de mentorat creat special pentru femeia antreprenor.