MyBenefits este platforma tech care agregă beneficii și mai mulți furnizori de astfel de servicii, unde angajații își pot alege ce îi interesează în bugetul alocat de către angajator. Adică beneficiile nu mai sunt doar tichete de masă sau abonamente medicale, ci lucruri de care angajații sunt pasionați, de exemplu cursuri, oportunități culturale și nu numai. Astfel, MyBenefits simplifică și eficientizează procesele legate de distribuirea și gestionarea beneficiilor pentru angajați.

Ambele părți sunt mulțumite, pentru că angajații primesc acces la toți furnizorii relevanți, iar compania menține relația cu un singur furnizor, opțiune prin care alege și modifică beneficiile, primește un singur raport de taxare și înțelege comportamentul de consum al salariaților.

MyBenefits transformă industria de beneficii extrasalariale pentru că oferă claritate angajatului în momentul achiziției beneficiilor cu deducere fiscală, astfel încât utilizatorii pot alege responsabil serviciile sau produsele care le acoperă cel mai bine nevoile. Un beneficiu care vine în ajutorul companiilor este că putem integra orice fel de furnizor cu care are deja contractul negociat”, ne spune Andrei Dumitrel, CEO și unul dintre fondatori.

Platforma care contribuie la fericirea la locul de muncă

Ideea de la care a pornit MyBenefits este statistica celor 80% dintre angajați care nu știu care este pachetul total de beneficii pe care îl oferă companiile în care aceștia lucrează.

”Angajații care nu sunt la curent cu toate opțiunile disponibile pot rata șanse importante de a obține beneficii valoroase și personalizate care ar putea să le sporească satisfacția la locul de muncă și să îmbunătățească calitatea vieții lor.”

Astfel, fondatorii Andrei Dumitrel și Cristian Teodorescu și-au propus să construiască o soluție care să faciliteze comunicarea dintre angajatori și angajați și să ofere o experiență mai transparentă și interactivă în ceea ce privește beneficiile corporative.

Ce face mai exact platforma pentru angajați și angajatori?

  • Angajații pot avea acces facil la informațiile despre beneficiile oferite de companie, inclusiv la detalii despre asigurări medicale, planuri de pensii, pachete de compensații și multe altele. Astfel, fiecare angajat poate înțelege în întregime valoarea pachetului de beneficii pe care îl primește și să ia decizii informate în ceea ce privește alegerile personale de beneficii.
  • Companiile pot utiliza platforma pentru a comunica în mod eficient cu angajații și pentru a oferi o experiență mai personalizată. MyBenefits le permite să adapteze beneficiile și să adauge opțiuni noi, în funcție de preferințele și nevoile angajaților. În acest fel, companiile pot atrage și menține talentele, crescând angajamentul și satisfacția la locul de muncă.

MyBenefits a pornit ca o platformă de beneficii și loializare, dar în 2021 s-au îndreptat spre piața de beneficii flexibile, pentru că au văzut că e loc de schimbare aici și de actualizări tehnologice.

”Am început să organizăm interviuri de cercetare cu utilizatorii, împreună cu oameni din departamentele de HR, Compensation&Benefits, payroll și financiar că să înțelegem care sunt nevoile lor și din 2022 a fost lansată oficial platforma MyBenefits Flexben, cu scopul de a oferi o unealtă care să le permită angajatorilor să flexibilizeze și să personalizeze întreaga zonă de beneficii extrasalariale.”

În acest moment, platforma MyBenefits are peste 70 de furnizori prin care pun la dispoziția angajatorilor peste 28.000 de servicii și produse sub formă de beneficii în platforma, iar până la finalul anului vor să depășească 100 de furnizori, selectați în baza relevanței.

Cele 45 de companii partenere sunt din industriile IT, Servicii, Banking, Producție, Automotive etc. Până la finalul anului 2023, plănuiesc să ajungă la 25.000 de utilizatori activi. Platforma e folosită de companii mari și internaționale, cât și de întreprinderi mici și mijlocii.

Cele mai râvnite beneficii sunt în continuare cele care acoperă nevoile primare ale angajaților: tichetele de masă, serviciile medicale, pensiile private, beneficiile ce privesc decontarea transportului și telemunca.

Dar pentru MyBenefits ceea ce contează și la ce se uită este gradul de consum al bugetului de către angajați, ceea ce devine o unitate de măsură a relevanței pentru beneficiile respective, dar și pentru cum au gândit ei platforma.

Beneficiile fac bine la employer branding

60% dintre angajați spun că ar accepta un loc de muncă plătit mai puțin dacă pachetul de beneficii ar fi foarte bun.

MyBenefits, pe lângă rolul său primordial, ajută companiile să ofere pachete de servicii care contribuie la loializare, employer branding și creșterea ratei de retenție, totul cu o optimizare de costuri.

”Cel mai valoros aspect pe care MyBenefits îl oferă este simplitatea cu care utilizatorul înțelege deducerile fiscale și impactul lor asupra bugetului de beneficii. Simplitatea este esențială și în experiența utilizatorului pentru că ne-am dat seama că vrem să adresăm și companiile în care nu toți angajații sunt techsavvy, iar dacă sunt ușor de utilizat, atunci este oricum o necesitate.”

MyBenefits este soluția care contribuie la:

  • Retenție și angajament crescut. O platformă de beneficii care oferă pachete personalizate și diversificate poate contribui la creșterea satisfacției angajaților și poate încuraja reținerea acestora în companie.
  • Recrutare îmbunătățită: Oferirea unui pachet atractiv de beneficii poate atrage candidați talentați și le poate demonstra că angajatorul este interesat de bunăstarea lor.
  • Eficiență administrativă: O platformă digitală poate simplifica gestionarea și administrarea beneficiilor pentru angajatori, reducând timpul și efortul necesar pentru procesele manuale.
  • Acces la beneficii personalizate pentru angajați: Prin intermediul platformei, angajații pot accesa o gamă mai largă de beneficii și avantaje care se potrivesc nevoilor și preferințelor individuale.
  • Îmbunătățirea bunăstării financiare: Beneficiile, cum ar fi planurile de pensii, asigurările de sănătate și opțiunile de economisire, pot sprijini angajații în gestionarea mai eficientă a finanțelor personale.
  • Simplificarea și accesibilitatea: O platformă digitală face mai ușor pentru angajați să-și gestioneze beneficiile, să facă alegeri și să obțină informații relevante.

În prezent, echipa MyBenefits numără 14 angajați și cinci colaboratori. Prima rundă de finanțare pre-seed este suprasubscrisa și plănuiesc o rundă de seed anul viitor. Și-au dublat veniturile recurente lunare de la începutul anului până la jumătatea acestuia, iar pentru anul acesta lucrăm vor să-și crească cota de piață în România.

MyBenefits a fost și platforma aleasă de unul dintre cei mai mari furnizori de beneficii extrasalariale pentru o colaborare: ”parteneriatul cu Sodexo ne-a oferit acces la experiența vastă a companiei în domeniul beneficiilor extrasalariale și serviciilor pentru angajați. Am putut beneficia de cunoștințele lor acumulate pe parcursul anilor și am învățat multe din expertiza lor. În plus, ne-a adus o recunoaștere valoroasă pe piață, consolidând imaginea și credibilitatea în domeniul beneficiilor corporative, contribuind la creșterea încrederii clienților noștri.”

Pe de altă parte, parteneriatul a adus valoare și pentru Sodexo BRS. Colaborarea cu un startup dinamic precum MyBenefits a adus un plus de inovație și flexibilitate în portofoliul lor de servicii.

Pe viitor, fondatorii plănuiesc dezvoltarea platformei pe următoarele direcții:

  1. Extinderea gamei de beneficii
  2. Inovație tehnologică cu utilizarea inteligenței artificiale și a analizelor avansate pentru a oferi recomandări personalizate și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.
  3. Colaborări strategice prin alianțe cu furnizori de servicii complementare pentru a oferi beneficii integrate și mai complete pentru utilizatori.
  4. Focus pe experiența utilizatorului
  5. Expansiunea pe piețe noi

My Benefits pune un accent crescut pe securitatea datelor și au alocat multe resurse în această direcție, ba chiar încurajează companiile să auditeze riguros securitatea propriilor platforme.

Intern, ei folosesc soluția de e-mail de la Google, care reprezintă un pachet de instrumente utile pentru antreprenori. Această soluție aduce mai multe avantaje pentru fondatori în ceea ce privește comunicarea cu echipa și partenerii de afaceri.

”Gmail este securizat și vine cu filtre puternice anti-spam, iar Google Calendar ne ajută să programăm întâlniri, evenimente și termene limită importante. De asemenea, folosim cu echipa și clienții, Google Meet, fără a fi necesar ca partenerii noștri să instaleze software suplimentar. Google Drive este un serviciu de stocare în cloud care permite antreprenorilor să împărtășească și să editeze fișiere în mod colaborativ.”


Google for Startups are uneltele potrivite pentru startup-urile care vor să învețe funcțiile de bază ale promovării online. Puteți descoperi care sunt resursele disponibile în platforma Google for Startups, utile la marketing și promovare pentru companiile care vor să înțeleagă mai clar cum pot segmenta, targeta și verifica eficiența mesajelor.