Huawei pare să o ducă bine în România. Potrivit datelor prezentate de Zachary Jianglinchao, Country Manager, și de Cosmin Moldovan, Sales Director Huawei CBG Romania. Astfel, dacă în 2017 numai 1 din 5 români care achiziționau smartphone-uri își cumpăra un telefon Huawei, în 2018 1 din 4 români au ales produsele companiei chinezești.

Cel mai vândut model a fost Huawei P20 Lite, un smartphone mid-range premium care ne-a impresionat și pe noi din punct de vedere al raportului specificații-preț. Numai de Black Friday s-au vândut 60.000 de P20 Lite-uri, compania fiind nevoită să suplimenteze stocurile pentru a face față cererii crescute.

Și pe segmentul premium lucrurile au mers bine. Potrivit lui Cosmin Moldovan, Huawei este pe locul 3 pe segmentul high-end și locul 2 în clasamentul celor mai multe smartphone-uri cu prețuri peste 800 de euro vândute, cu o poziție mai sus față de anul 2017. Aceste reușite au fost înregistrate în ciuda faptului că, per total, piața de telefoane cu prețuri mai mari de 800 de euro nu a crescut foarte mult, deci Huawei a ”furat” din cota de piață a altui producător.

Huawei Mate 20 Pro a fost smartphone-ul care i-a convins pe oameni să aleagă un flagship Huawei în detrimentul modelelor de la ceilalți jucători. Acesta s-a vândut de 5 ori mai bine decât Mate 10 Pro, modelul lansat în toamna anului 2017, iar stocurile nu au fost suficiente pentru a satisface cererea clienților, existând chiar și liste de așteptare în magazin e la scurt timp după lansare.

Huawei se pregătește pentru lansarea unor dispozitive noi - atât pe plan global cât și pe plan local - dar strategia pe piața de smartphone-uri din gamele de flagship P și Mate este clară: ”nu vom crește prețurile, nu vrem să trecem de un anumit prag”, a explicat directorul de vânzări Huawei CBG România. E posibil chiar ca noile flagship-uri care vor fi prezentate în acest an să coste mai puțin decât cele lansate anul trecut.

Smartphone-ul pliabil al Huawei, laptopuri și accesorii smart

Smartphone-ul pliabil al Huawei își va face apariția în cadrul unui eveniment de la Mobile World Congress 2019, eveniment la care vom fi și noi prezenți. Totuși, între prezentarea oficială și lansarea efectivă pe piață va mai dura ceva timp. Zachary Jianglinchao a explicat, pentru start-up.ro, că lansarea comercială pentru telefonul pliabil Huawei va avea loc, cel mai probaibl, în al treilea trimestru al acestui an.

Country Managerul Huawei a dat și câteva detalii tehnice despre acest smartphone - mai exact, ”spre deosebire de produsele concurenței”, spune acesta, telefonul pliabil Huawei va avea posibilitatea de a trece fără cusur de la o conexiune 5G la o conexiune 4G și 3G. Acest lucru este foarte important, având în vedere că adopția 5G va dura destul de mult și că operatorii nu vor putea oferi o acoperire mare la începutul implementării noii tehnologii. Trecerea de la 5G la 4G se realizează, din punct de vedere tehnic, considerabil mai greu decât trecerea de la 3G la 4G - atât din punct de vedere al infrastructurii cât și din punct de vedere al dispozitivelor care accesează aceste frecvențe.

Revenind la un viitor mai apropiat, în cadrul MWC 2019, Huawei va prezenta și o serie nouă de laptopuri MateBook, iar acestea vor ajunge oficial și pe piața din România, ”la o lună sau două după prezentarea de la MWC”. Și modelul lansat anul trecut, la MWC 2018, va fi disponibil curând în magazinele locale, a confirmat pentru start-up.ro Ciprian Mirea, CTA Huawei România.

Pe lângă laptopuri, potrivit lui Zachary Jianglinchao, Huawei va prezenta și o baterie externă, de capacitate de 12.000 mAh, capabilă să încarce atât smartphone-uri, cât și laptopurile companiei, având o putere de 40W.

Oficialii Huawei au vorbit și despre tablete. Astfel, cu toate că piața locală se află în scădere, la finalul celui de-al treilea trimestru al anului trecut, Huawei a luat poziția de lider ca număr de tablete vândute în România.

De curând, compania a deschis un magazin dedicat produselor sale, în AFI Palace Cotroceni, și urmează să extindă acest concept în mai multe locații din țară, dar și din Capitală. Și service-ul Huawei Customer Service Center este foarte apreciat de utilizatori, în special pentru reparațiile rapide, așa că planurile companiei sunt de a deschide noi astfel de service-uri în orașe precum Iași și Timișoara.

Întrebat despre dificultățile pe care le întâmpină, de câteva luni, Huawei pe plan global când vine vorba despre imaginea companiei, despre temerile de spionaj prin echipamentele 5G, Country Managerul Huawei CBG a declarat că mizează pe transparență. ”Suntem deschiși către orice verificare, nu avem nimic de ascuns”, a explicat Jianglinchao.