Într-un limbaj mai tehnic, ”PROCESIO este o tehnologie care îți permite să automatizezi procesele de business fără a fi necesar să fii un expert în tehnologie. Cu PROCESIO, coborâm semnificativ bariera de intrare pentru automatizarea proceselor de business, astfel încât oricine să poată beneficia de avantajele automatizării, indiferent de nivelul său de experiență în IT. În același timp, PROCESIO îi ajută pe programatorii software să își mențină flexibilitatea atunci când scriu cod, permițându-le să scrie cod direct în platformă”, ne spune Mihai Dârzan, cofondatorul platformei.

Într-un limbaj mai simplu, soluția lansată de românii Mihai Dârzan și Marian Voicu preia din task-urile manuale și le rezolvă prin tehnologia din spate. Soluția le-a adus venituri de 300.000 de euro la final de 2022 și 2.000 de utilizatori înregistrați în platformă.

Cum ajută PROCESIO companiile

Dintre task-urile pe care le poate bifa PROCESIO, ca o platformă de automatizare generală:

  • software integration, adică face ca software-urile din companie să comunice între ele, periodic sau în timp real
  • generare de documente pe baza de templateuri (contracte, facturi, oferte, emailuri, rapoarte)
  • generare de e-mail-uri dinamice sau pe bază de template-uri, pentru notificări clienti, sau onboarding angajați
  • fluxuri de aprobare pe email, astfel încât cel care trebuie să aprobe ceva primește e-mail cu butoane cu opțiunile disponibile, apasă un buton din email și PROCESIO continuă procesul, fără ca userul să părăsească e-mailul.
  • chatbot conversational care se integrează în timp real la informații din cadrul companiei (documentatii, documente) pentru a răspunde la întrebările clienților, angajaților sau utilizatorilor
  • extragere de date din documente (facturi furnizori, extrase de cont)
  • integrări cu sisteme naționale (ex: eFactura, eTransport, POSF, ANAF, etc.)
  • procesarea mesajelor de la clienți venite prin diverse canale (email, tichete, chat intern/extern), clasificarea mesajelor și trimiterea lor către departamentul adecvat, rezolvarea solicitărilor
  • ca backend pentru alte platforme (PROCESIO este în definitiv un mediu vizual pentru dezvoltare software)

”Practic, PROCESIO face sarcinile repetitive și manuale în locul angajaților, astfel încât aceștia să poată să-și concentreze atenția și energia pe alte activități mai complexe și mai valoroase pentru companie. Acest lucru poate reduce, de asemenea, erorile umane și poate îmbunătăți eficiența și precizia datelor, ceea ce poate duce la creșterea productivității și a calității lucrului în general. PROCESIO este o soluție foarte utilă pentru companiile care doresc să optimizeze procesele de afaceri și să reducă costurile asociate cu acestea.”

Problema nevoii de software e una globală

PROCESIO a fost lansat în vara lui 2021, fiind gândit încă de la început la un produs global, tocmai pentru că rezolvă o problemă care nu ține de geografii sau culturi. De aceea, și numele trebuia să aibă putere internațională pe care o țintea și produsul în sine.

”Înainte să-i dăm numele de PROCESIO, am avut o idee clară: produsul nostru trebuie sa fie global, deoarece problema pe care o adresează este una globală. Nevoia de software crește cu 40% în fiecare an, dar numărul de programatori software crește cu doar 5% în acelasi interval de timp. Decalajul dintre cerere și ofertă este imens și continuă să se adâncească. De aceea, am vrut să schimbăm complet modul în care se scrie software și să facem acest lucru accesibil pentru mai mulți oameni, astfel încât să putem reduce aceasta diferență și să ajutam la dezvoltarea industriei software.”

PROCESIO completează echipele din companii, oferind soluția care vine în continuarea operațiunilor umane, reducând timpul pentru task-uri repetitive și eliminând șansele unor erori umane.

Cofondatorul Mihai Dârzan ne invită să ne gândim la o companie ca la un puzzle din care lipsesc piese, aceste fiind suplinite de către oameni de obicei. PROCESIO înlocuiește aceste piese de puzzle, integrând sistemele din cadrul companiei, într-un mod fiabil si scalabil.

Prin eliminarea muncii manuale repetitive, costurile unei companii sunt reduse între 50 și 90%. La nivel uman și al satisfacției la job, tehnologia salvează timp în care angajații pot face lucruri mai valoroase. Un alt beneficiu este eliminarea riscurilor care decurg din operarea manuală a proceselor de business.

”Avem un client pentru care, în 2 săptămâni, am implementat un proiect care elimina riscuri financiare în valoare de 2 milioane de euro.”

PROCESIO are cei mai mulți clienți din zona SUA, UE și Australia, unde vorbim de companii cu un număr mare de clienți sau utilizatori, din zona serviciilor financiare, retail, e-commerce, utilități și altele.

Automatizarea care a dus validarea în piață

PROCESIO înseamnă automatizare în toată gloria ei, putere pe care echipa platformei a pus-o la treabă recent, când au creat un chatbot conversational în doar câteva zile, folosind puterea lui chatGPT și conectându-l la un knowledge base al companiei. Acest chatbot poate să răspundă la orice întrebare pe baza informațiilor din companie, actualizate în timp real.

”Genul acesta de putere și flexibilitate puse în mâinile oamenilor din companii, are puterea de a schimba nu doar industria de automatizare, ci și industria software în general. PROCESIO este soluția ideală pentru companiile care doresc să-și automatizeze procesele de business într-un mod eficient, rapid și accesibil.”

PROCESIO este o soluția care a cucerit zona automatizărilor destul de repede, ceea ce a atras premii și finanțări cum ar fi, locul 1 la cea de-a cincea ediție a CEE Startup Challenge și investițiile de 550.000 de euro de la Seedblink și de 100.000 de euro de la Ascendis.

PROCESIO a primit și credite prin programul Google for Startups pe care plănuiește să le utilizeze pentru nevoile lor de infrastructură.

De la lansare până acum, echipa realizează că are un produs bun pe care vrea să-l facă și mai bun: ”întotdeauna am crezut că putem avea o soluție de succes. Azi suntem validați în piață că așa este.”

Pentru următorii doi ani, PROCESIO plănuiește să dezvolte ecosistemul de parteneri de implementare, să lucreze la dezvoltarea comunității care să ajute la popularizarea tehnologiei, să dezvolte noi capabilități tehnologice, să dezvolte echipa ca să poată face față creșterii accelerate și să finanțeze din surse externe creșterea planificată.


Google for Startups are uneltele potrivite pentru startup-urile care vor să învețe funcțiile de bază ale promovării online. Puteți descoperi care sunt resursele disponibile în platforma Google for Startups, utile la marketing și promovare pentru companiile care vor să înțeleagă mai clar cum pot segmenta, targeta și verifica eficiența mesajelor.