Tokinomo e tipul acela de startup care are o soluție atât de simplă încât îți vine să zici - de ce nu m-am gândit eu la asta? Dar de la idee la produs e drum lung.

Practic, e un dispozitiv fizic care se conectează la o aplicație și pe care tu, dacă produci o bere nouă și vrei să o promovezi în supermarket, o pui acolo. Când oamenii trec pe lângă raftul unde e montat dispozitivul, un senzor știe că ești acolo și-ți mișcă berea în față. Nu te speria. Imediat după poate îți va spune și ceva, un mesaj promoțional ca să te facă atent. Când ești într-un hipermarket uriaș, e greu să găsești un produs nou. Astfel, brandurile pot să le evidențieze și să reducă din costurile cu sampling-ul realizat cu oameni.

Dispozitivul e universal și se poate pune pe raft și poate fi personalizat, iar pe el pot fi puse orice. Un detergent nou, o brânză topită, o sticlă. Senzorii identifică mișcarea oamenilor, produsele sunt aduse în față, dar și luminate. În plus, totul poate fi setat din aplicația Tokinomo, iar tu ai date clare despre succesul unei campanii offline, ceea ce ar fi foarte dificil altfel. Cea mai bună descriere e ca jucăriile din Toy Story care capătă viață.

Tokinomo are 46 de parteneri în 55 de țări și produsul este folosit de aceștia pentru a promova produsele și a atrage clienți noi.

“Tokinomo a început ca o soluție de brand-activation care poate fi descrisă ca "publicitate robotizată" la raftul din magazin. Acum o numim ShelfoBot și este un aparat care se poate atașa la orice produs vândut în supermarket și are un senzor care detectează prezența cumpărătorilor în apropiere”, au spus reprezentanții Tokinomo.

Așadar, ce ușor ar fi fost să te gândești tu la asta, nu? Ei bine, nu e chiar așa. Tokinomo a reușit să convingă brandurile, iar oamenii deja s-au obișnuit să vadă obiecte umblătoare prin supermarket-uri. Roboții nu sunt doar software, ci sunt și roboți care vând.