Și cine ar putea face asta mai bine dacă nu cineva care are expriență atât în Jurnalism, cât și în Relații Publice, și știe cum să ia taurul de coarne.

Unul dintre acești specialiști în comunicare pe care i-ai putea aborda este Diana Seceleanu - consultant în PR pe care o regăsești pe BizTool.ro și care te poate îndruma să construiești o identitate personală și a afacerii și să o comunici publicului țintă.

De altfel, pe BizTool.ro, proiect powered by start-up.ro, poți să găsești un specialist, ori poți deveni chiar tu specialist și să le oferi din experiența ta celor care își construiesc acum afacerea. BizTool.ro face curat în toate căutările pe care le faci pe Google după un specialist în grafică, în marketing, după un avocat bun, sau după un consultant care să poată evalua și furniza posibile soluții pentru diferite ipostaze ale afacerii.

Butonul "Vreau să ofer consultanță!" de pe BizTool.ro deschide calea specialiștilor pentru a fi listați în cel mai scurt timp pe marketplace-ul de servicii oferit de către start-up.ro.

Diana Seceleanu lucrează de opt ani în domeniul comunicării, în care a debutat „împinsă” de pasiunea pentru sport și, în special, pentru o echipă de fotbal. Prima etapă a parcurs-o în jurnalism, vreme de câțiva ani fiind în ipostaza de ziarist sportiv, apoi, a făcut trecerea în PR.

În ultimii patru ani, am avut ocazia să promovez peste 50 de proiecte, din domenii variate, de la IT, user experience, coaching, consultanță pentru obținerea fondurilor europene, HoReCa, organizări evenimente, startup-uri, până la sport și diverse cauze caritabile.

Spune că un aspect pe care îl apreciază în domeniul acesta este faptul că îi permite să își dezvolte două lucruri care îi plac foarte mult: de a scrie și de a se stimula să fie creativă.

„Am pornit în acest drum cu un set clar de valori, unul «cazon» aș putea spune, și cu dorința de a face lucrurile mai serios, de a oferi clienților permanent o imagine de ansamblu asupra strategiilor de PR, de a le «șlefui» așteptările reale și de a-i face să conștientizeze asupra a ceea ce ar putea interveni, pe parcursul timpului. Ce încerc să le transmit mereu este faptul că pot conta pe mine, ori de câte ori au nevoie la nivel profesional”, explică Diana.

În același timp, încearcă să fie sinceră cu oamenii din fața ei, să clarifice împreună dorințele lor și să le calibreze așteptările, în raport cu ceea ce știe că se petrece în piață. Și, patru ani mai târziu, după o varietate de proiecte, continui să pun preț pe onestitate și să insist să fac lucrurile corect, având confirmarea că cei mai mulți dintre clienți apreciază această alegere”, afirmă ea.

PR-ul e pentru toți - firme mari și firme mici

În ceea ce privește utilitatea serviciilor de comunicare pe care le oferă antreprenorilor locali, Diana crede că un business la început de drum are nevoie să se facă auzit în piață și e în folosul lui să fie ghidat pentru a alege variantele potrivite de promovare. Dar mai crede că și un business care are deja o vechime în domeniu poate beneficia de o strategie de PR, pentru a-și întări reputația și pentru a se evidenția în contextul în care își desfășoară activitatea.

„Am avut clienți atât din București, cât și din întreaga țară sau din restul Europei și, per total, feedback-ul a fost unul bun. Inclusiv cei care, la început, nu știau exact ce presupune PR-ul și care se arătau un pic rezervați au ajuns la concluzia că serviciile de promovare sunt, de multe ori, «vitale» și mă bucură această reușită”, afirmă ea.

Parcursul profesionat al Dianei și intrarea în antreprenoriat este asemănător cu al multor alți antreprenori. Conturarea propriului portofoliu de PR a venit într-un context în care a început să audă, în jurul ei, că e nevoie de cineva ca ea în domeniu și era convinsă că poate face lucrurile altfel.

„Un moment care mi-a sporit încrederea în ce pot construi profesional a fost atunci când am obținut primul client venit nu din recomandări, ci pentru că eu i-am bătut la ușă – un client din domeniul HoReCa, care nu mă cunoștea și care avea un business construit pe colaboratori aleși din apropiați ai lui, eu fiind singura persoană din exterior. El mi-a adus, în timp, multe recomandări, unele dintre ele devenind chiar relații strânse, de prietenie”, povestește Diana.

Această experiență a ei întărește ideea că în antreprenoriat nu îți permiți să aștepți să vină clienții sau partenerii la tine, ci trebuie să mergi tu către ei și să-i convingi că le poți aduce valoare adăugată.

Un alt proiect de care este foarte atașată este o companie de IT, cu care colaborează de aproximativ doi ani, unde a fost recomandată de o persoană cu care lucrase și la jobul ei anterior. „Aici am găsit oameni serioși, oameni cu care împart una dintre valorile la care țin cel mai mult – respectul pentru cel din fața ta - care mi-au arătat, în ultimii doi ani, că au încredere în mine și cred că longevitatea relației noastre vorbește de la sine”, mărturisește ea cu privire la relația pe care o stabilește cu clienții săi.

Din perspectiva ei, antreprenorilor români le lipsește stabilitatea, ceea ce poate fi elementul care, la un moment dat, poate îngreuna drumul unui antreprenor. „Însă eu cred în perseverență, așadar, nimic nu mi se pare de nedepășit sau de necompensat, apropo de lipsuri. Ajută, însă, să te poți baza pe cei din jurul tău: parteneri de afaceri, apropiați, prieteni. În cazul meu, am reușit să trec peste momentele mai dificile și datorită partenerului de viață, care, deși profesează într-un domeniu și într-o companie care îi oferă stabilitate și conștientizează cât de importantă e aceasta, m-a încurajat mereu să-mi continui drumul, chiar dacă nu am în față o cale «bătătorită»”, spune Diana, împărtășind și din propria experiență de antreprenor.

Butonul "Vreau să ofer consultanță!" de pe BizTool.ro deschide calea specialiștilor pentru a fi listați în cel mai scurt timp pe marketplace-ul de servicii oferit de către start-up.ro.

Am adus alături de noi pe BizTool.ro câțiva specialiști cunoscuți în domeniile lor de activitate. Alături de ei am creat un loc unde să găsiți resursele necesare pentru a vă pune pe picioare firma, dar și unde veți beneficia de puterea și cunoștințele comunității.

BizTool.ro - strategii de promovare

Diana Seceleanu spune că le poate oferi utilizatorilor platformei BizTool „o primă discuție edificatoare despre nevoile business-ului lor și despre cum s-ar putea «cristaliza» într-o strategie de PR, astfel încât ei, cu toate elementele «pe masă», să poată lua decizia pe care o consideră potrivită”.

BizTool își propune să fie nu doar un marketplace de servicii, dar și să construiască o comunitate de specialiști și antreprenori, care să se ajute reciproc. În acest context, Diana consideră că este uriașă influența comunității.

„Un proiect reușit aduce un plus de reputație. Un client mulțumit aduce, întotdeauna, recomandări din sfera sa. O colaborare bună vine la pachet cu conexiunile pe care clientul mi le încredințează și care, mulțumit fiind de serviciile de PR, alege să-mi spună numele, atunci când cineva caută o recomandare”, adaugă ea.

Comunitatea are puterea aceea uriașă, prin faptul că e o sursă constantă de motivație.

În ceea ce privește lucrurile pe care le-a învățat ea până acum de la comunitate și modul în care a ajutat-o, Diana își amintește că s-a avântat în acest drum și a devenit mai puternică în mare parte datorită susținerii pe care am avut-o din partea oamenilor din jurul ei, începând de la apropiați și prieteni și continuând cu clienții care au ales-o și ziariștii care sunt deschiși să-i asculte propunerile de subiecte și care-i arată că au încredere în munca ei.

„Nu le mulțumesc atât de des pe cât aș simți nevoia, în parte pentru că știu că sunt asaltați, zi de zi, de foarte multe vorbe frumos ambalate și pentru că am reținerea de a nu plasa complimentul meu într-un context de complezență cu care poate sunt obișnuiți. Însă realitatea este că sprijinul celor din comunitate și încrederea pe care mi-o arată mă fac să resimt un succes enorm. Fiecare recomandare din comunitate vine ca o confirmare pentru munca mea și ca o «cărămidă» adăugată la ceea ce construiesc.”

La rândul său, Diana încearcă să faciliteze conexiunile altor antreprenori și nu numai și să viăn cu rezolvarea unei recomandări, atunci când i se cere sau cât aproximează că ar fi utilă intervenția ei.

Pe BizTool.ro am creat un loc unde să găsiți resursele necesare pentru a vă pune pe picioare firma, dar și unde veți beneficia de puterea și cunoștințele comunității. Diana recomandă BizTool pentru că „îți oferă variante de specialiști care pot contribui la dezvoltarea business-ului tău și îți înlesnește conexiunea cu ei, astfel încât să poți aprofunda alături de persoana pe care o consideri potrivită din punct de vedere profesional pentru nevoia pe care o are afacerea ta”.

Dacă vreți să vă numărați printre experții care-și pun la dispoziție cunoștințele, ne puteți da un mail pe adresa [email protected].

Am mai povestit despre BizTool.ro și aici:

Mădălina Hodorog, consultantul care te ajută să organizezi haosul în business

BizTool.ro: Matei Dumitrescu, antreprenorul-mentor care te ajută să escaladezi obstacolele business-ului

Gabriela Bejan, omul de Marketing, priceput la scris și la vorbe: ”construiește planificat, cu obiective clare în minte”

BizTool.ro: Alexandra, artistul care-ți va face logo-uri memorabile

Ana-Maria Udriște, avocatul care face Dreptul să fie simplu și-ți explică de ce ai nevoie să planifici pe termen lung

BizTool.ro – Toma Grozăvescu, omul de marketing care folosește tehnici folosite de Facebook și Uber ca să-ți crească business-ul

BizTool.ro: Călin Biriș, specialistul în marketing care te ajută să aduci pe piață o companie relevantă

BizTool.ro: George Diță, specialistul care te ajută să miști piesele business-ului ca într-un joc LEGO